AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Noen som har en matplan  som inneholder rundt 1500 kalorier? Prøver å gå ned i vekt, men har virkelig ikke peiling på noe. Er glad i det meste! Trenger også treningsøvelser til å gjøre hjemme. Setter virkelig pris på om noen tar seg tid til å prøve å hjelpe meg🙂 jente 20, 174 og 64 kg. (Ikke vits å si at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, jeg kler mye bedre å veie rundt 58 kg!) Anonymkode: b2cbd...60b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 De som kan hjelpes, kan hjelpe seg selv. Jeg tipper at du har den nødvendige kunnskapen om kosthold og trening allerede, det er tross alt allmennkunnskap. Har du virkelig ikke peiling, så sjekk Helsedirektoratets sider om dette. Jeg har en matplan, og jeg kan kutte den ned til 1500 kalorier, men du vil neppe like den, og da vil du ikke følge den, så det er det ingen vits i. Anonymkode: 1527b...c05 4
ablaze Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Begynn å spis knekkebrød. Jeg gikk ned 11 kg på et år og det hele begynte med at jeg spiste knekkebrød, da det utgjør så lite kalorier.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som kan hjelpes, kan hjelpe seg selv. Jeg tipper at du har den nødvendige kunnskapen om kosthold og trening allerede, det er tross alt allmennkunnskap. Har du virkelig ikke peiling, så sjekk Helsedirektoratets sider om dette. Jeg har en matplan, og jeg kan kutte den ned til 1500 kalorier, men du vil neppe like den, og da vil du ikke følge den, så det er det ingen vits i. Anonymkode: 1527b...c05 Få se da! Anonymkode: b2cbd...60b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De som kan hjelpes, kan hjelpe seg selv. Jeg tipper at du har den nødvendige kunnskapen om kosthold og trening allerede, det er tross alt allmennkunnskap. Har du virkelig ikke peiling, så sjekk Helsedirektoratets sider om dette. Jeg har en matplan, og jeg kan kutte den ned til 1500 kalorier, men du vil neppe like den, og da vil du ikke følge den, så det er det ingen vits i. Anonymkode: 1527b...c05 Hva slags svar er dette? Du vil neppe like den? Hvorfor? Anonymkode: 0cfce...5e1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 Anbefaler appen Lifesum:)Â Anonymkode: effe7...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: jente 20, 174 og 64 kg. (Ikke vits å si at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, jeg kler mye bedre å veie rundt 58 kg!) Anonymkode: b2cbd...60b Hva? Du trenger altså egentlig ikke å gå ned for vekten din er helt ok, men er fiksert på tallet 58? For da blir livet så mye bedre? For meg høres det feil ut. Anonymkode: 6744c...9be 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva? Du trenger altså egentlig ikke å gå ned for vekten din er helt ok, men er fiksert på tallet 58? For da blir livet så mye bedre? For meg høres det feil ut. Anonymkode: 6744c...9be Bare fordi 64 kg er normalvektig betyr det ikke at det er der hun føler seg best. Hun sier jo hun føler seg best som 58 kg. Man vil gjerne føle seg bedre enn bare ''OK''. Anonymkode: 317ba...ea2 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva? Du trenger altså egentlig ikke å gå ned for vekten din er helt ok, men er fiksert på tallet 58? For da blir livet så mye bedre? For meg høres det feil ut. Anonymkode: 6744c...9be Jeg veide 58 kg for rundt 2 år siden, derfor vet jeg at jeg kler den vekten best. Anonymkode: b2cbd...60b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 Det finnes ikke ett svar på dette, når du spør her får du svar som «knekkebrød» og tilsvarende. Internett med engelskspråklige kilder er et flott redskap. Vær svært kritisk til kildene. Les deg opp på ernæring, og tenk hva som kan fungere for deg. Målet i enden bør være å ha et sunt kosthold og beholde vekten etter vekttap med samme type kosthold som da man gikk ned i vekt. Man kan fint gå ned i vekt og beholde vekt ved for eksempel kun å spise iskrem til alle måltider hver dag, men er det sunt? Anonymkode: 390fc...67c
Pinto2013 Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 Kan du ikke legge inn det du pleier Ã¥ spise i en app, f. Eks Yazio? SÃ¥ ser du jo fort nÃ¥r du har spist 1500 kcal. Da kan du spise det du liker, legge inn mÃ¥l osv. Syns forøvrig at det høres ut som du bør trene/bevege deg mer enn Ã¥ kutte matinntaket, da du er normalvektig. NÃ¥r du er 20 sÃ¥ har du uansett fÃ¥tt litt mer hofter, bryter og kvinnelige former enn i tenÃ¥rene, og kroppen ser ikke nødvendigvis lik ut pÃ¥ 58 kg nÃ¥ som den gjorde før. Kanskje du bare ser tynn og slapp ut. SÃ¥ veldig ugunstig av deg Ã¥ fokusere pÃ¥ det tallet pÃ¥ vekta.Â
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 Er enklere å kutte ned litt på mengden av det man allerede spiser samtidig som man kutter ut godis, chips og sukker brus enn å endre hele dietten sin. Lifesum er en grei app å bruke. Anonymkode: acb00...647
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #13 Skrevet 1. februar 2019 her er min, ikke nøyaktig utregnet, men dette er godt under 1500 kcal, samtidig som det er sunt og mettende: frokost: havregrøt på 2dl havregryn og 2,5 dl lettmelk (og like mye vann), med Helios' usøtet eplemos som topping lunsj: To knekkebrød eller to tynne rugbrødskiver med kokt egg, pluss et eple. Kanskje litt grønnsaker fra salatbaren i tillegg - da velger jeg noen jeg vet er fiberrike. Alternativt pålegg: Tunfisksalat som jeg lager på ricotta, fordi det er magert og gir mye proteiner. middag: Wok med kylling tilsvarende en filet, og masse wokgrønnsaker, quinoa i stedet for ris kvelds: To knekkebrød med f.eks tunfisksalaten som er nevnt lenger oppe. Ofte har jeg brie og fikenmarmelade på - det er ikke spesielt sunt, men man må ha med noe man virkelig liker, og det er rom for det i denne matplanen. hvis jeg er fysen på noe søtt på kvelden,  skjærer jeg en banan i skiver og tar litt sjokoladesaus over, og spiser pent med kakegaffel :-) Anonymkode: e773a...922
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #14 Skrevet 1. februar 2019 Havregrøt på mandelmelk med varm frukt evt bær på toppen blandet med litt fibersirup. Bruker (1 porsjon som beskrevet på havregrynpakka) Jeg kjøper fryste bær og varmer i mikro. I fiskefilet (kylling, svin) med ovnsbakte grønnsaker. Tar det man har poteter, brokkoli, tomater, løk, hvitløk, kålrot osvosv. Omelett på 2 egg, paprika, 2 osteskiver og sopp. Klarer stort sett ikke frokost så blir gjerne 3 måltider om dagen.   Anonymkode: 0cfce...5e1
Roci Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 Om du googler "dagsmeny 1500 kcal" finner du flere ulike forslag.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 https://www.melk.no/download/10562/520905 Måltidsplan på 1600 kalorier. Anonymkode: 22815...62d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå