AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Det tittelen sier. Har googlet, men får bare opp hvordan man får det gratis hvis man er typ 14, og jeg er mer enn dobbelt så gammel. Hadde ikke HPV ved siste sjekk for 10 måneder siden - bør jeg sjekke meg igjen siden? Har hatt én ny partner uten kondom siden (ny kjæreste). Lurer også på bivirkninger, ikke fordi jeg skal la være, men lurer på hva jeg kan forvente. Anonymkode: 83b9a...31f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Du får den av legen og de setter den på legekontoret. Anonymkode: 761e4...d85
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 I Trondheim kan du få satt den på smittevernkontoret eller hos reiseklinikkene i tillegg til hos fastlegen. Bare å ringe og bestille seg time, slik at du er sikker på at de har den inne. Opplevde å bli støl i armen, ellers ingenting mer enn at det svei litt i lommeboka Anonymkode: e882d...ba6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 Men... Hvis jeg mot all formodning skulle være smittet med HPV de siste ti månedene, vil likevel vaksina ha effekt? Anonymkode: 83b9a...31f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men... Hvis jeg mot all formodning skulle være smittet med HPV de siste ti månedene, vil likevel vaksina ha effekt? Anonymkode: 83b9a...31f Nei, det er kun forebyggende for å unngå HPV smitte. Anonymkode: c3033...06f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er kun forebyggende for å unngå HPV smitte. Anonymkode: c3033...06f Men har hørt at HPVen forsvinner av seg selv etter 1,5 år om ikke nysmitte forekommer - og nysmitte skjer gjerne mellom partnere, siden man har sex kontinuerlig, og plutselig har man hatt HPV i mange, mange år. Mener noen sa noe om at vaksina kunne forhindre denne nysmitten, slik at man bare hadde viruset 1,5 år. Anonymkode: 83b9a...31f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har hørt at HPVen forsvinner av seg selv etter 1,5 år om ikke nysmitte forekommer - og nysmitte skjer gjerne mellom partnere, siden man har sex kontinuerlig, og plutselig har man hatt HPV i mange, mange år. Mener noen sa noe om at vaksina kunne forhindre denne nysmitten, slik at man bare hadde viruset 1,5 år. Anonymkode: 83b9a...31f Jeg vet ikke. Sto bare i felleskatalogen at det kun har effekt profylaktisk og ikke ved etablert HPV smitte.. Anonymkode: c3033...06f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 Ingenting i veien for å ta vaksinen selv om du har HPV-viruset nå, den vil ikke fikse deg dersom du har viruset nå, men vil beskytte deg mot ny infeksjon. Og par kan holde på med "ping pong" smitte. Mye god info her: https://kreftforeningen.no/forebygging/hpv-og-kreft/ Anonymkode: e882d...ba6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men... Hvis jeg mot all formodning skulle være smittet med HPV de siste ti månedene, vil likevel vaksina ha effekt? Anonymkode: 83b9a...31f Bestill time hos fastlegen og ta temaet opp. All vaksinering mot hpv skal være bedr nn ingen vaksinering i følge all fagliteratur jeg har lest. Anonymkode: a292c...68d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #11 Skrevet 1. februar 2019 On 1/30/2019 at 8:24 PM, AnonymBruker said: Det tittelen sier. Har googlet, men får bare opp hvordan man får det gratis hvis man er typ 14, og jeg er mer enn dobbelt så gammel. Hadde ikke HPV ved siste sjekk for 10 måneder siden - bør jeg sjekke meg igjen siden? Har hatt én ny partner uten kondom siden (ny kjæreste). Lurer også på bivirkninger, ikke fordi jeg skal la være, men lurer på hva jeg kan forvente. Anonymkode: 83b9a...31f ingen ulemper med å ta HPV-vaksine, løp og kjøp. ang bivirkninger så fint lite av det, ingen alvorlige rapportert. https://www.fhi.no/sv/vaksine/bivirkninger/status-for-meldinger-om-mistenkte-bivirkninger-av-hpv-vaksine/ ps. det finnes noen ignoranter som vaker rundt på dette og andre fora som av en eller annen grunn har glede i å spre løgner om vaksiner: At det er skadelig/uvirksomt/myndighetenes forsøk på å kontrollere befolkningen osv. Les med varsomhet! Anonymkode: 92745...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå