vackraflickan Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Hei! Nå har tiden kommet for å skrive innbydelser. Jeg har et lite problem ang dette. Vi skal ikke ha alle på middagen. En god del av gjestene kommer til kaffen. Det jeg lurer på er hvor lang tid man bør beregne på middagen? Dvs når kan kaffegjestene inviteres? Middagen starter kl 17. Det er ennå ikke bestemt om det blir tre retters eller buffet. Jeg har ikke lyst at kaffegjestene skal komme så altfro sent da jeg har lyst til å tilbringe en del tid sammen dem. Håper på noen gode råd av dere som har mer erfaring enn meg med bryllupsmiddager. God helg.
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Vet ikke om jeg er den rette til å uttale meg, har vært veldig usikker selv mtp tidspunkt for kaffe. Men - siden vi skal ha veldig få middagsgjester (3 retters middag), uten sanger og for mange taler, så har vi beregnet ca 2,5 timer til middagen. Starter middagen kl 16.30 - kaffegjestene er invitert til kl 19. Bekymrer meg for at vi har beregnet for dårlig tid, men sånn blir det nå en gang. K
tommeline Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 Ville i alle fall heller satset på at middagsgjestene må vente på kaffen, enn at kaffegjestene må vente på at middagen skal bli ferdig. Hvor lang tid middagen skal ta kommer jo an på hvordan dere legger den opp.
leela Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 Vi skal ha 3-retters middag kl 16:30 og kaffegjestene er bedt til kl 20:00. Regner tre timer til middag, og en halvtime buffer
Sweetpea Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Vi skal ha bryllupet på hotell, og der sier de at det holder med 3 timer til middagen. og så kan det jo vere ok med litt "pause" før kaffigjestene kommer..sånn ca en halvtime kanskje??
Annie78 Skrevet 8. april 2005 #6 Skrevet 8. april 2005 Vi skal ha middag 15.30 og har invitert kaffegjestene til kl. 20.00. Greit å ha tid til noen pauser under middagen. Har i tillegg mulighet for å ta imot gjestene i et eget lokale dersom vi ikke er ferdig til 20... :-)
kariannemor Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Vi har tre retters middag kl. 15.00, kaffegjestene kommer 18.00.. Alt blir servert på et hotell, i 2 forskjellige saler.. så om middagen ikke er ferdig ennå når kaffe gjestene kommer kan de jo sette seg i salen og små prate litt med hverandre... Men vi håper jo at vi blir ferdig til rett tid!
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Pleier man å invitere ALLE på kaffe, eller bare de nærmeste kanskje? Hva gjør dere?
Annie78 Skrevet 10. april 2005 #9 Skrevet 10. april 2005 Pleier man å invitere ALLE på kaffe' date=' eller bare de nærmeste kanskje? Hva gjør dere?[/quote'] Hva mener du med "alle"? Alle du kjenner? Vi ber søskenbarn og venner som bor i nærheten til kaffe. Venner og de søskenbarna vi har mest kontakt med som bor langt unna, ber vi til både middag og kaffe. Var det noe sånt du mente?
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #10 Skrevet 10. april 2005 Vi inviterer alle til middag. og så er det kaffe, før festen? Bare syns det er rart å ikke ta med alle på kaffen etterpå.. eller? hehe.. har ikke så peiling Vet ikke hvordan andre gjør det? Tar de flere med på kaffe, enn middagen feks?
Annie78 Skrevet 10. april 2005 #11 Skrevet 10. april 2005 Selvsagt får alle middagsgjester være med på kaffen og festen. Vi har invitert ca 65 til middag, kaffe og fest, og 25 til kaffe og fest. Middagen er for dyr og det blir for liten plass til 90 stk til alt sammen. Derfor deler vi det opp. Noen velger å be alle til middag, kaffe og fest. Alle inviterte får med seg kaffe, kaker og fest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå