AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Hei! Jeg har et lite problem som jeg rett og slett ikke klarer å legge fra meg. Jeg er lesbisk og har vært åpen om forholdet til meg og kjæresten min i fem år, til nå har vi aldri møtt på noen negagive reaksjoner til dette. I klassen er jeg blitt god venn med en jente som også er venn med en annen gutt. Denne gutten har vært hyggelig med meg fra starten av og jeg har følt at vi har hatt helt grei kjemi. Så i dag tok venninen meg til siden å forteller at han har sagt til hennes kjæreste (de er gode venner) at hun burde passe seg for meg fordi jeg er lesbisk, tilfelle jeg kommer til å prøve meg på henne. Han er fra Somalia og jeg vet at de er vandt til en annen kultur enn oss, men synes det var drøyt gjort ettersom hun er min nærmeste. I tillegg er han så falsk? Jeg spurte om jeg kunne få ta det opp med han, men kjæresten hennes ville ikke være en «tyster» på kompisen sin. Noen ide om hva jeg burde gjør? Burde jeg la det ligge? Er utrolig sint og skuffet. Anonymkode: edba6...2e4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Et generelt råd er å luke ut sånne folk før det kommer for nære. Anonymkode: 3e900...295 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Konfronter han Anonymkode: 2b0b6...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Hadde ignorert det, noen ganger er den beste måten å bli ferdig med fordommer på, å være rundt mennesker som bryter med fordommene. Så lenge det ikke går utover vennskapet med venninnen din. Hva skal det liksom hjelpe å konfrontere han med det? Det er venninnen din som burde "oppdra" han, ikke du Anonymkode: eb24a...797 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Ville tatt det opp med han Anonymkode: edba6...2e4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Hadde ignorert det, noen ganger er den beste måten å bli ferdig med fordommer på, å være rundt mennesker som bryter med fordommene. Så lenge det ikke går utover vennskapet med venninnen din. Hva skal det liksom hjelpe å konfrontere han med det? Det er venninnen din som burde "oppdra" han, ikke du Anonymkode: eb24a...797 Det er et godt poeng. Jeg har en i familien som hadde mye fordommer mot muslimer, helt til han ble kjent med en. Første gang de hadde snakket sammen kom han og fortalte om det, helt overrasket "Han var jo hyggelig jo!" Så var de mer og mer sammen, og nå er dette blitt hans beste venn. 😛 Anonymkode: a7c69...050
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Jeg hadde konfrontert ham med det uansett. På en fin måte. Forklar hvordan det er. Noen fordommer må bygges ned. Anonymkode: c0475...be5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Ville latt det ligge. Ikke mye du kan gjøre. Du vil bli stemplet som rasist og islamofob om du gjør noe. Anonymkode: 3fac7...14e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 En somalisk gutt uttaler seg om lesbiske/homobile ... Altså hvor seriøst skal man ta det? Anonymkode: d1edb...538
Oddy Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 Hvis du vil ha det beste utfallet her, ville jeg lagt det ligge. Hvis du konfronterer, kan det ikke bare gå utover deg men også den som ''tystet''. Det kan også resultere med ubehagelig stemning rundt dere i ettertid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå