Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har vert borti dette og kan gi meg et godt svar.

samboeren min er uføretrygdet og kan få boliglån fra kommunen. Gjennom kommunen kan de få lån en gang i løpet av livet, og har ganske mange år til å betale ned. Jeg er ikke ufør og jobber. Men har ikke mer en 50% stilling. Så tror ikke jeg kan få lån gjennom banken(?) er det mulig at jeg også kan søke lån gjennom kommunen? Hvis ikke, hvordan kan vi låne penger til å kjøpe noe sammen, hvis han skal låne fra kommunen og jeg ikke får lån gjennom kommunen?

Anonymkode: 5caa9...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husbanken gir lån til de som er varig vanskeligstilte. Det er jo din samboer. Du er ikke vanskeligstilt, og ikke varig heller, fordi du er ung og frisk og kan få heltidsjobb når som helst, og få lån i vanlig bank.

Jeg er uføretrygdet selv, og undersøkte derfor vilkårene for lån gjennom Husbanken/kommunen for tre år siden, da jeg ble skilt og skulle ut på boligmarkedet som alenemor. I vilkårene for å få lånet sto det nederst på en lang liste at man måtte ha fått avslag av minst to vanlige banker først, og kunne dokumentere det.

Nå endte det opp med at jeg faktisk fikk lån i min vanlige bank, så det ble aldri noe kommunalt lån på meg.

Du må nok få deg en 100% stilling som alle andre før du kan få boliglån, og da i en vanlig bank, antar jeg.

Anonymkode: bcfaa...975

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...