AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Hei, vi har lyst å flytte utenlands. Vi har sett oss drittlei av Norge med økt bompenger, økt pris på strøm og generelt økning på alt og avgift på avgiften. Så mitt spørsmål er.. Hvilket land hadde du anbefalt? Hva er best med tanke på skole og utdanning? Egne erfaringer? 😊 Setter pris på alt av svar og info! Anonymkode: d0f5a...7c1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Tyskland? Men jeg ser ikke hvorfor dere skal få det lettere et annet sted. Lære språk, få jobb osv? Anonymkode: e7b02...2f5 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, vi har lyst å flytte utenlands. Vi har sett oss drittlei av Norge med økt bompenger, økt pris på strøm og generelt økning på alt og avgift på avgiften. Så mitt spørsmål er.. Hvilket land hadde du anbefalt? Hva er best med tanke på skole og utdanning? Egne erfaringer? 😊 Setter pris på alt av svar og info! Anonymkode: d0f5a...7c1 Vær klar over at Norge har blant de laveste strømprisene i Europa. Og at drivstoff koster mye mindre her enn i mange andre europeiske land (sett i forhold til inntekt). Samme med mat, møbler, klær m.m. Tar du med deg den norske inntekten din til mange andre land, lever du veldig bra. Skal dere tjene det samme som de innfødte, lover jeg dere at dere får pris-sjokk de aller fleste steder. Anonymkode: 6a27f...50c 4
Gjest Linaria Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Jeg bor i Storbritannia. Ganske fint hvis man har penger. Ikke spesielt fint hvis man ikke har penger. Mange dårlige betalte jobber her. Hvis man skal regne hva ting koster i forhold til inntekt, er Norge et veldig godt land å bo i, men om du kan reise til utlandet med norske penger, er det mange steder du kan ha det fint. Du har jo også den lille greia som skal skje i mars da. Kan gå mange veier, det.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Ta også med i beregningen at Norge har fri helsehjelp og et godt trygdesystem dersom du skulle komme i en situasjon hvor du trenger det. Det er det slettes ikke alle som har. Synes du høres ut som en typisk sofa-klager som klager på alt men som egentlig ikke har tenkt i gjennom noe som helst.. Vedder en tier på at du stemmer frp. Anonymkode: d2be1...0cf 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 Anbefaler Drømmeland Anonymkode: f7d2b...abe 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Er dere drittlei velferd også? Gratis skole? Gratis sykehus? Billige medisiner og legehjelp? Fødselspermisjoner? Sykepenger? Anonymkode: 8f2be...1ee 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Da regner jeg med dere gir fra dere statsborgerskap også? Håper det. Anonymkode: 74cf3...071 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta også med i beregningen at Norge har fri helsehjelp og et godt trygdesystem dersom du skulle komme i en situasjon hvor du trenger det. Det er det slettes ikke alle som har. Synes du høres ut som en typisk sofa-klager som klager på alt men som egentlig ikke har tenkt i gjennom noe som helst.. Vedder en tier på at du stemmer frp. Anonymkode: d2be1...0cf Jeg stemmer FRP og har null til overs for den holdningen du skisserer. Svert noen andre om du må... Anonymkode: 74cf3...071 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stemmer FRP og har null til overs for den holdningen du skisserer. Svert noen andre om du må... Anonymkode: 74cf3...071 Samtlige frpere jeg har møtt faller under uvitende sofavelger som ikke evner å tenke over konsekvenser eller lenger enn sitt eget hagegjerde. Og inntill jeg møter en som motbeviser det så holder jeg på min mening. Anonymkode: d2be1...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samtlige frpere jeg har møtt faller under uvitende sofavelger som ikke evner å tenke over konsekvenser eller lenger enn sitt eget hagegjerde. Og inntill jeg møter en som motbeviser det så holder jeg på min mening. Anonymkode: d2be1...0cf Du bør kanskje gå utenom eget hagegjerde... Anonymkode: 74cf3...071 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, vi har lyst å flytte utenlands. Vi har sett oss drittlei av Norge med økt bompenger, økt pris på strøm og generelt økning på alt og avgift på avgiften. Så mitt spørsmål er.. Hvilket land hadde du anbefalt? Hva er best med tanke på skole og utdanning? Egne erfaringer? 😊 Setter pris på alt av svar og info! Anonymkode: d0f5a...7c1 avgifter og bompenger er grunnen til at dere vil flytte? Har du bodd i utlandet eller reist (andre steder enn mallorca)noe særlig? For du virker naiv. Vurderer dere et land i europa eller lenger vekk? Det blir vanskelig å anbefale noen land når vi ikke vet hva dere ser etter. Jeg kjenner flere som bor forskjellig steder i utlandet, har bodd i 2 land selv. Men det er altså lave priser generelt og bra skoler dere ser etter? Det finnes gode skoler i de fleste land. Spørs hva du vil utdanne deg som. For å begynne med avgifter er det flere land der det koster å sende ungene på skolen etter videregående. De fleste land har heller ikke gratis universitet slik som i norge. Sykepenger over en viss tid kan du glemme. Planlegger dere flere barn? Da er permisjonen kortere flere steder. Avgifter som moms på klær har de i flere land. Jeg blir ofte frustrert i utlandet fordi jeg glemmer at prisen som står på klærne ikke er den totale prisen😁 herlig sånn sett å shoppe i norge. Anonymkode: 3ceb3...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør kanskje gå utenom eget hagegjerde... Anonymkode: 74cf3...071 Det gjør jeg daglig. Og har levd svært tett på ihuga frpere, sikkert derfor jeg har så sterke meninger om dem også. Men nå sporer vi av. Dersom du har veldig problemer med min mening om sofavelgere så lag gjerne en egen tråd. Anonymkode: d2be1...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #14 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg daglig. Og har levd svært tett på ihuga frpere, sikkert derfor jeg har så sterke meninger om dem også. Men nå sporer vi av. Dersom du har veldig problemer med min mening om sofavelgere så lag gjerne en egen tråd. Anonymkode: d2be1...0cf mange ihuga i andre parti også. de syns best. Anonymkode: 74cf3...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå