Gå til innhold

Jeg gleder meg aldri til noe lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg klarer aldri å glede meg til å gjøre ting med andre. Jeg studerer for øyeblikket og hver gang det skal skje noe sosialt, enten gruer jeg meg eller ikke klarer å glede meg. 

Stå på skøyter, escape room, bursdag, kino etc. Ingen av disse tingene er noe jeg gleder meg til. Og når det skjer får jeg ikke mye glede av det heller. Det føles mer som ork og jobb enn noe annet. Selvfølgelig er det hyggelig å være sosial, men det koster mer enn det smaker. 

Jeg kan si så mye som at jeg generelt er veldig ensom og har bare en god venninne. Resten er bekjente. 

Jeg tror ikke jeg er deprimert, da jeg kan få glede av andre ting enn dette. Nå i disse mørketider er det eneste som gjør meg virkelig glad god mat og en god serie på TV. Dette er ting jeg kan glede meg til i løpet av en dag. 

Noen andre som har det sånn som meg? Jeg føler liksom alt er så forutsigbart og kjedelig. Hver film er som den forrige. Skøyter er bare kaldt. I bursdager har folk bare monologer og ingen dialoger. Hvorfor føles det slik?

Anonymkode: 11f56...77e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen som sender signaler om at det er noe du er misfornøyd med i livet/ måten du lever på, som du ignorerer

Anonymkode: 86bb9...0e1

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg klarer aldri å glede meg til å gjøre ting med andre. Jeg studerer for øyeblikket og hver gang det skal skje noe sosialt, enten gruer jeg meg eller ikke klarer å glede meg. 

Stå på skøyter, escape room, bursdag, kino etc. Ingen av disse tingene er noe jeg gleder meg til. Og når det skjer får jeg ikke mye glede av det heller. Det føles mer som ork og jobb enn noe annet. Selvfølgelig er det hyggelig å være sosial, men det koster mer enn det smaker. 

Jeg kan si så mye som at jeg generelt er veldig ensom og har bare en god venninne. Resten er bekjente. 

Jeg tror ikke jeg er deprimert, da jeg kan få glede av andre ting enn dette. Nå i disse mørketider er det eneste som gjør meg virkelig glad god mat og en god serie på TV. Dette er ting jeg kan glede meg til i løpet av en dag. 

Noen andre som har det sånn som meg? Jeg føler liksom alt er så forutsigbart og kjedelig. Hver film er som den forrige. Skøyter er bare kaldt. I bursdager har folk bare monologer og ingen dialoger. Hvorfor føles det slik?

Du kan jo være med av og til, så du ikke kutter helt ut.

Men det er viktig at du gjør ting du ser på som glede og livskvalitet, som du selv nevner. Ikke alle har like stort behov for å omgås mennesker heletiden. Så gjør det som passer deg, ikke hva som passer andre.

🙂 

Anonymkode: 3ea69...5c4

Skrevet

Jente 20

Er akkurat slik jeg og. Føler ikke behov for å være sosial lenger. Trives bedre hjemme med en god serie med samboer enn å

dra ut på byen. 

Anonymkode: 9fb0e...97b

Skrevet (endret)

.

Endret av æøå*
Skrevet

Har og kjent det slik forsjellige steder i livet, som reservepappa, da måtte alt jeg ville gjøre, gjøres så fort som mulig, det ble helt drit å skynne seg så fort en kunne. Det var ikke vits å styre med ting en hadde lyst til å gjør.

Nå er det litt bedre.

Har du en ide om hvorfor du føler det blir strev og kjedelig?

Anonymkode: f0b6a...623

Skrevet

Det eneste jeg gleder meg til er at det hele skal være over. Sånn har jeg følt det i omtrent 10 år nå.

Anonymkode: 78b5d...53a

Skrevet
På 30.1.2019 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Jente 20

Er akkurat slik jeg og. Føler ikke behov for å være sosial lenger. Trives bedre hjemme med en god serie med samboer enn å

dra ut på byen. 

Anonymkode: 9fb0e...97b

Du er jo såkalt sosial med din samboer. Ikke tenkt så mye på hva andre vil du skal, gjør det du føler for, Hva som er riktig for deg.

Anonymkode: 3ea69...5c4

Skrevet
På 30.1.2019 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i noe av dette. Men det gjelder ikke hver gang da. Jeg er mye eldre enn deg og har funnet ut at jeg rett og slett må si nei til noe. Har alltid sagt ja til alt,men noen dager er man trøtt og sliten og vil heller bruke fritiden på andre ting. Det må være lov synes jeg😉 kanskje du bare trenger å gjøre litt mer ting for deg selv og som du har lyst til!😊Da setter du sikkert mer pris på de gangene du faktisk er sosial med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...