AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Jeg får helt mark av å se på “helse/ sykehus” serier hvor de slurver eller gjør direkte feil behandling i forhold til hva man ville gjort i virkeligheten. Det kan være seg alt fra HLR, til at man ser at monitoren til pasienten ikke er skrudd på osv. Har de ikke en medisinsk person som kan kvalitetssikre skuespillet/ utstyret så det virker hvertfall litt mer reeelt ? Flere som er uddannet innen helse som irriterer seg over sånt ? Anonymkode: 3b537...42c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Så ikke se på de da vel. Anonymkode: 18b2a...26f 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Jeg flirer av det og ser videre. Ingen blir jo feilbehandlet, de gjør sikkert sitt beste for å få det realistisk 😛 Skru av da, om det irriterer deg så mye. Anonymkode: 026f2...751 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Helt enig! Jeg har sluttet helt å se på slike serier, for det irriterer meg for mye. ER/Akutten er den eneste serien jeg likte, de hadde også ansatt en med medisinsk kompetanse, slik at det skulle bli så ekte som mulig. Anonymkode: b438a...abd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får helt mark av å se på “helse/ sykehus” serier hvor de slurver eller gjør direkte feil behandling i forhold til hva man ville gjort i virkeligheten. Det kan være seg alt fra HLR, til at man ser at monitoren til pasienten ikke er skrudd på osv. Har de ikke en medisinsk person som kan kvalitetssikre skuespillet/ utstyret så det virker hvertfall litt mer reeelt ? Flere som er uddannet innen helse som irriterer seg over sånt ? Anonymkode: 3b537...42c Det trenger ikke virke reelt, da man vet man sitter og der på et fiktivt scenario. Anonymkode: 88250...500 2
Minitroll Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Det er litt flaut av og til. Men er jo overdreven drama med hovedfokus på love affairs innimellom de risikofylte hjerneoperasjonene.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, Minitroll skrev: Det er litt flaut av og til. Men er jo overdreven drama med hovedfokus på love affairs innimellom de risikofylte hjerneoperasjonene.. Hehe, ja. Sykehus er visst et skikkelig kjærlighets og drama sted. Skjønner ikke hvordan de får tid til det. Anonymkode: b438a...abd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Så se på noe annet da. Advokatserier der alt er overdramatisk og saker blir vunnet med noen små, smarte ord på slutten. Presidentserier, der de dreper alt og alle, og en helt får all oppmerksomhet. Eller vampyrserier, med overdreven romantikk og drap. Eller kanskje du ønsker noe fullstendig realisisk? Da trur jeg det eneste som står igjen bergensbanen minutt-for-minutt. Anonymkode: 3abf1...9b5 3
Alvario Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Tipper sterkt at du er sykepleier eller sykepleierstudent 😂 De fleste andre innen helsevesenet klarer å forstå det er en underholdningsserie som heller ikke er riktig når det gjelder geografi, tidsriktige hendelser (og oppfinnelser) og at de stort sett mangler det meste i forhold til logikk. Dere ser det bare ikke. For all del, kan være jeg er miljøskadet, men rundt meg er det bare sykepleiere som reagerer på dette. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Ja det kan jo virkelig gå ut over liv og helse at ting ikke gjøres etter boka i en TV serie 🙄 tenk om man kunne velge selv hva man ønsket å se på da.... Anonymkode: 2d901...b55 3
Gjest hind Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har ikke lagt så mye merke til feilene i sykehusseriene, men jeg har både humret og revet meg oppgitt i håret over håpløse og latterlige feil når det handler om mitt yrke
Aragorn ll Elessar Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Viste du at legene i tv serier ikke er ekte leger og at det ikke er et ekte sykehus og at pasientene faktisk ikke er syke. Det er heller ingen dokumentar. 1
Gjest middagshøyden Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, Mariell77 skrev: Tipper sterkt at du er sykepleier eller sykepleierstudent 😂 De fleste andre innen helsevesenet klarer å forstå det er en underholdningsserie som heller ikke er riktig når det gjelder geografi, tidsriktige hendelser (og oppfinnelser) og at de stort sett mangler det meste i forhold til logikk. Dere ser det bare ikke. For all del, kan være jeg er miljøskadet, men rundt meg er det bare sykepleiere som reagerer på dette. Du tar feil, er hverken sykepleier eller student. 1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev: Viste du at legene i tv serier ikke er ekte leger og at det ikke er et ekte sykehus og at pasientene faktisk ikke er syke. Det er heller ingen dokumentar. Selvfølgelig, men det hadde ikke skadet om det var litt mer reel behandling det de viser. Anonymkode: 3b537...42c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 Det finnes allerede denne tråden Tenk hvor mange helt hinsides tåpelige feil som de finner på i alle mulige TV-serier og filmer. Men folk flest legger vel sannsynligvis aldri merke til hvor forbanna latterlig disse egentlig feilene er, bare fordi man ikke har peiling på hva karakterene faktisk snakkes om. Anonymkode: 3567f...276
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 På 30.1.2019 den 17.10, Mariell77 skrev: Tipper sterkt at du er sykepleier eller sykepleierstudent 😂 De fleste andre innen helsevesenet klarer å forstå det er en underholdningsserie som heller ikke er riktig når det gjelder geografi, tidsriktige hendelser (og oppfinnelser) og at de stort sett mangler det meste i forhold til logikk. Dere ser det bare ikke. For all del, kan være jeg er miljøskadet, men rundt meg er det bare sykepleiere som reagerer på dette. Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg har hørt. Du kan ikke være helt oppvakt.:) Anonymkode: 27e43...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå