Gå til innhold

Bukse som stinker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en bukse i sommer. Problemet er at den STINKER! Jeg har prøvd å lufte den og vaske den, men den stinker nesten like grønnjævlig. Er det noen som har vært borti det samme og har et råd? Det er like før den går i søpla.

Anonymkode: afee9...94f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en bomullsbukse? Hva stinker det av den? Hvilken temperatur vasker du den på?

Anonymkode: 12722...dba

Skrevet (endret)

Spør man om dette på sånne selvhjelpsgrupper på Facebook, får man alltid EDDIK til svar. Eddik skal ta knekken på mye, lukt og bakterier, iflg de som har sverget til dette.

Du kan jo alltids prøve å helle en god klunk eddik i vaskemaskinen og vaske den med det?

Endret av Million
Skrevet

Det er sikkert dårlig fargestoff. Jeg har kastet en bukse en gang pga det. Det smitter jo over til andre klær i maskinen også.

Skrevet

Urk, har også en sånn bukse som jeg kjøpte fra Nelly!!!! Lukten blir sterkere når jeg bruker buksen, og nå har det spredt seg litt til resten av buksene mine. Kjipt :(

Anonymkode: 9e748...8be

Skrevet

Hadde en genser som det satt seg svettelukt i som ikke gikk vekk i vask. La den i en bøtte med vann blanda med eddik natten over, så vaska jeg den i maskinen  (hurtigvask) uten vaskepulver og det funka! :) Ble ikke eddiklukt av den heller. 

Anonymkode: 58e6c...c3a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Urk, har også en sånn bukse som jeg kjøpte fra Nelly!!!! Lukten blir sterkere når jeg bruker buksen, og nå har det spredt seg litt til resten av buksene mine. Kjipt :(

Anonymkode: 9e748...8be

Huff. Har du vasket den buksen sammen med de andre buksene dine, og er det derfor lukten  har spredt seg? Jeg ville reklamert på buksen. Hva lukter det? Er det kjellerlukt, kan det være råte, og det går ikke bort i vask og er dessuten helseskadelig.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en bukse i sommer. Problemet er at den STINKER! Jeg har prøvd å lufte den og vaske den, men den stinker nesten like grønnjævlig. Er det noen som har vært borti det samme og har et råd? Det er like før den går i søpla.

Lukter den uten at den er skitten, og luktet den allerede første gang du brukte den? 

Skrevet

Jeg har hatt et par sånne bukser før og det luktet syntetisk eller noe sånt. Prøvde eddik og alt mulig, men lukten satt i så jeg sluttet å bruke den siden jeg ble kvalm av å kjenne på den lukten :spy:

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en bomullsbukse? Hva stinker det av den? Hvilken temperatur vasker du den på?

Den stinker kjemikalier tror jeg. Vasket den på 40, mer kan jeg ikke vakse. Den på. Ikke ren bomull. TS 

Skrevet
14 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg har hatt et par sånne bukser før og det luktet syntetisk eller noe sånt. Prøvde eddik og alt mulig, men lukten satt i så jeg sluttet å bruke den siden jeg ble kvalm av å kjenne på den lukten :spy:

Ja, det er like før den går i søpla. :( 

Skrevet
14 timer siden, visp skrev:

Det er sikkert dårlig fargestoff. Jeg har kastet en bukse en gang pga det. Det smitter jo over til andre klær i maskinen også.

Fargen har faktisk blitt fort stygg. Så om jeg ikke kaster den på grunn av lukt, så er det mulig den går i søpla snart på grunn av dårlig farge. Det rare er at lukten forsvinner noe etter vask, for så komme tilbake etter en stund. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lukter den uten at den er skitten, og luktet den allerede første gang du brukte den? 

Ja, den luktet fra jeg fikk med med meg hjem fra butikken. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er like før den går i søpla. :( 

Ja, jeg opplevde også at stoffet klødde litt så det var ikke noe tap å slutte og bruke den sånn sett. Opplevde det samme som deg med at det virket som lukten forsvant litt, men når jeg hadde den på så kom lukten mer og mer tilbake.

Skrevet
2 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Ja, jeg opplevde også at stoffet klødde litt så det var ikke noe tap å slutte og bruke den sånn sett. Opplevde det samme som deg med at det virket som lukten forsvant litt, men når jeg hadde den på så kom lukten mer og mer tilbake.

Veldig rart me den tilbakevendende lukten.  Det er synd, for snittet gjør at buksa sitter så fintpå meg. Men jeg gir snart opp. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fargen har faktisk blitt fort stygg. Så om jeg ikke kaster den på grunn av lukt, så er det mulig den går i søpla snart på grunn av dårlig farge. Det rare er at lukten forsvinner noe etter vask, for så komme tilbake etter en stund. 

Når du går med buksa varmes molekylene opp av kroppstemperaturen din. Derfor lukter det mer da.

Skrevet
5 timer siden, visp skrev:

Når du går med buksa varmes molekylene opp av kroppstemperaturen din. Derfor lukter det mer da.

Men nå har den bare ligget der ubrukt etter vask. Og den stinker mer for hver dag. 😷

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har den bare ligget der ubrukt etter vask. Og den stinker mer for hver dag. 😷

Da regner jeg med at du syns lukta er så plagsom at du tåler den mindre og mindre. Etter min opplevelse med det fargestoffet så lukter jeg alltid på bukser før jeg kjøper de. Lukter det noe lignende holder jeg meg langt unna.

Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Da regner jeg med at du syns lukta er så plagsom at du tåler den mindre og mindre. Etter min opplevelse med det fargestoffet så lukter jeg alltid på bukser før jeg kjøper de. Lukter det noe lignende holder jeg meg langt unna.

Jeg skal huske å lukte på lignende bukser heretter!

Skrevet

Jeg har også hatt noen jeans som har vært sånn. Typisk billige skinny jeans fra H&M/Monki etc. Tror det må være fargestoffet, lukter nesten metallisk. Lukta har aldri forsvunnet ved vask, så jeg har bare gitt opp de buksene.

Anonymkode: 18e08...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...