Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere.

Hvordan er studieopplegget deres. Er spesielt interessert i deltid og arbeidsplasserte utdanninger, men også heltid.

Jeg går deltid. Jeg blir sprø av at vi har så mange arbeidskrav i forskjellig emner på engang og forlelesninger i hytt å pine. Vi har foreksmpel nå ett arbeidskrav i norsk, et i matematikk, et i mangfold og et i ikt. Man får ikke fokusert på et emne fordi forelesninger er i hytt og pine om arbeidskravene hulter til bulter, gruppearbeid kommer innimellom her, 3 og 2 dager i uka er man i full jobb. De fleste arbeidskrav skal leveres noenlunde likt.

I ikt skal vi lage film. I matematikk skal vi ha et opplegg med barna ang. matte så skrive om det,  norsk skal vi ta lydopptak og skrive fagtekst om barns språkutvikling. Inni mellom her har vi et arbeidskrav om mangfold hvor vi må ut i felten og analysere emperi, samarbeide som gruppe etter forelesninger på skoledager for å så ha fremlegg.

Er dette vanlig? Jeg mener, hvorfor kan man ikke bli ferdig med et og ett arbeidskrav og emne, så starte på et nytt. Blir jo helt surret i hodet. Beklager syting, jeg vet jeg har valgt utdanning selv, men er frustrert over hvordan høgskolen legger opp vårt studie.

Er det vanlig at man har arbeidskrav oppå andre arbeidskrav, nye emner osv.

Anonymkode: 89f12...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Arbeidskrav/obligatoriske innleveringer ødelegger mye av progresjonen min. Jeg hadde fått til mer totalt sett om jeg hadde hatt mindre obligatorisk arbeid. 

Anonymkode: a9c08...727

Skrevet

Det høres kjent ut. Jeg går ABLU og det er samme stresset der. Det blir nesten alltid skippertak, henger etter med alt og stresser fælt med alle krav som henger over meg hele tiden.

Anonymkode: 87965...64f

Skrevet

Tror ikke jeg har så mye konstruktivt å si, men jeg prøver. Jeg studerer på heltid ved NTNU (andreårs student), og har to emner det semesteret her. I det ene emne har vi bare 2 øvinger/innleveringer i løpet av semesteret, og det andre emne har vi bare ukentlige blogginnlegg vi skal skrive (250 ord) på Blackboard. I tillegg er det hjemme eksamen i begge emner på slutten av semesteret, så føler det er ganske overkommelig.

MEN jeg har opplevd mye forskjellig i andre emner. I de fleste emner har vi hatt bare en semesteroppgave før eksamen, men det var et emne jeg tok på høsten 2017. Da hadde vi 5!!! arbeidskrav på fire månender. Fire individuelle og en gruppe oppgave. Det synes jeg var MYE. Var så vidt ferdig med den ene semesteroppgaven, før vi fikk en ny vi måtte begynne på. I tillegg måtte vi møte opp i forelesning, lese på egenhånd også hadde vi et emne til som vi skulle forholde oss til.

Jeg studerer jo heltid, og du studerer deltid. Synes det å ha så mange arbeidskrav for en deltidsstudent virket hindens mye for å være ærlig. Jeg kan godt forstå din frustrasjon.

Anonymkode: 1bcd3...94a

Skrevet

Jeg går høyskole. Vi har 8 eksamener i semesteret. 4 hjemmeeksamener og 4 skoleeksamener.

Anonymkode: f51a8...dc6

Skrevet

Går på master på NTNU Gløshaugen og fy så mye de kan putte inn i emner som er 7,5 studiepoeng! Er helt sinnsykt! Stor forskjell fra da jeg studerte på UIB der tilsvarende arbeid kunne være 15sp..

Anonymkode: 34a1c...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...