Palme Skrevet 30. januar 2019 #21 Skrevet 30. januar 2019 Tror mange som selger tror de kan få gull og grønne skoger for dritt en sin. I bunn og grunn er det kjøper som bestemmer pris. Jeg synes det er flaut at noen tar seg godt betalt for ødelagte ting. Både selger og kjøper en del på finn. Men da når det er noe jeg ikke vil kjøpe nytt og betaler max halv pris. Alt etter som hva det er 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #22 Skrevet 30. januar 2019 Folk skal ha de ekstra pengene. Folk vil ha litt mer enn hva det er verdt. kjøpere vil gi mindre enn det er verdt.. Anonymkode: 3e4c4...63d
Sirah Skrevet 30. januar 2019 #23 Skrevet 30. januar 2019 4 timer siden, Million skrev: Jeg tror en del annonser er litt misvisende med hensyn til prisen. Folk som selger ting, priser de høyt, mye mer enn hva de faktisk er villig til å selge for, fordi det kommer så himla mye skambud på alt! Jeg har aldri opplevd å selge noe på Finn som jeg ikke har fått diverse skambud på først. Folk prøver seg med å skrive f.eks. "henter den i kveld for 200" om det er noe til 1000 kr for eksempel som selges! Folk eier ikke skam, de byr rett og slett av prinsipp maks halvparten av hva som står der. Eksen min sa også at han alltid priset tingene sine en del høyere enn hva han ville selge for, nettopp pga folk alltid skulle prute. Jeg har solgt en del på Finn selv, men kjøper aldri brukt selv. Tror det er en kombinasjon av dette og at folk tror de sitter på gull. Har sett folk selge ting jeg anser som søppel skamdyrt. Og så klager de over at de ikke får solgt Nei, kan ikke skjønne hvorfor 🙈 1
Gjest Solsmil Skrevet 30. januar 2019 #24 Skrevet 30. januar 2019 Mange selgere er utrolig griske, og forventer å få nesten ny pris for ting som er greit brukt. Desverre. Og ting som blir priset fornuftig, blir ofte raskt solgt unna, så man kan fort få inntrykk av at alt er dyrt hvis man ikke følger mye med.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #25 Skrevet 30. januar 2019 Har også sett det, spesielt på barneting (som er på salg hele tiden i babybutikkene). Det har skjedd ofte at ting er dyrere på Finn enn på barnashus f.eks. Når folk skal ha over 1000 kr for en godt brukt Stokke stol f.eks blir jeg oppgitt. Anonymkode: f379e...ea8 1
altflyter Skrevet 30. januar 2019 #26 Skrevet 30. januar 2019 4 timer siden, kvinneguide skrev: Hvis jeg skulle svidd av 160 000 på rammemadrass så skulle jeg kjøpt ny! https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135811551 Hvem I alle dager som har råd til å bruke 160 000 på en seng, gidder å kjøpe den brukt? Det lurer jeg på.... Samme søren om den kostet hundre tusen mer da den var ny for to år siden... Har du 160 000 til seng, da vil du ha en seng uten andres kroppsvæsker... Tenker I hvert fall jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #27 Skrevet 30. januar 2019 TS her, takk for alle svar. Jeg bor ikke i Oslo, så er jo litt mer begrenset hvor mye som selges her. Siden jeg ikke har verdens beste økonomi, så er jeg og veldig flink til å handle på salg. Så har jo ofte funnet ut at det blir billigere på salg, enn brukt. Men synes det er synd, har jo ingenting imot å kjøpe brukt. Anonymkode: fac69...4ea
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #28 Skrevet 30. januar 2019 5 timer siden, kvinneguide skrev: Jeg har også sett brukte møbler til samme pris som du får på salg til samme pris ny. Virker som det blir solgt også, folk følger kanskje ikke så godt med på priser? Er denne stolen verdt prisen? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138816454 Syk pris, men Muslingstolen er veldig sjelden og selges ofte for over 100 000 kr. Er selvsagt for spesielt interesserte. https://www.aftenposten.no/norge/i/6nGVo/Ukjent-lenestol-har-fatt-stjernestatus https://thornews.com/2014/04/22/the-musling-chair-a-resurrected-norwegian-design-classic/ Anonymkode: e3c3a...63b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #29 Skrevet 1. februar 2019 På 30.1.2019 den 14.53, AnonymBruker skrev: Jeg er enslig mor, vært det i 12 år. Og har derfor handlet en del brukt på finn. Men syntes det før, var mye lettere å finne bra og billige ting. Nå er det så dyrt. I fjor sommer sjekket jeg sykler, og de var satt ned med 1000 kr, men da 3 år gammel osv. Var de billige, var de ødelagte. Så måtte jeg ha vaskemaskin i fjor, lette på finn, de til 1000 kr, var alle sammen ødelagte, så de til 2000-3000 kr, var veldig gamle, de som var rundt 1-2 år gamle kostet fra 4000 kr og opp. Jeg har ikke bil, så jeg måtte og betalt noen for å hente den, så for å kjøre min ødelagte på dynga. Da ble heller bra salg på Elkjøp løsningen, det ble 4500 kr, og da leverte de den inn på vaskerommet mitt, og tok med den gamle. Nå leter jeg etter tv, og det var noen som skulle ha 3000 kr, for en 10 år gammel tv. Og de som selger relativt nye tvr, selger de til en pris, så man like godt kan kjøpe på salg. Er det andre som legger merke til dette? Og får man nå solgt brukte ting dyrt? Jeg har prøvd å selge brukte klær og sko, men det har gått dårlig, med mindre det er et spesielt merke. Anonymkode: fac69...4ea det kommer an på hva man ser etter. Jeg er ofte på gis-bort, fikk nettopp et flott bord og jeg er kresen. Men det var etter mange ukers leting og 3-4 innlogginer pr dag. Det som gis bort eller selges som er bra går ofte unna på minutter. Der merker jeg stor forskjell fra tidligere. Seng og lampe har jeg og fått på gis-bort, lampen er moderne og den selges for 500 i butikk. Om du ikke har gjort det allerede kan du spesifisere hva du er ute etter og hver gang noe i kategorien blir lagt ut får du email. Men det fordrer at du omtrent hiver deg over tlf. Jeg pleier ringe fremfor å sende sms, (om det ikke er skrevet i annonsen at det ikke er greit). Jeg merker forskjell på klær og sko, vanskelig å selge nå. Sikkert fordi det alltid er salg i butikkene og klær har blitt så billig. Har du lett på bruktbutikker? Jeg fant langrennski til 250kr, nesten ubrukte. De hadde en haug med skøyter og barneutstyr der. Anonymkode: d798e...5c3
Ruthven Skrevet 1. februar 2019 #30 Skrevet 1. februar 2019 On 1/30/2019 at 3:17 PM, kvinneguide said: Jeg har også sett brukte møbler til samme pris som du får på salg til samme pris ny. Virker som det blir solgt også, folk følger kanskje ikke så godt med på priser? Er denne stolen verdt prisen? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138816454 Kommer an på hvem du spør: http://www.matslinder.no/2016/03/30/musling-stolen-fra-vik-blindheim-2/
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #31 Skrevet 1. februar 2019 Ser det som student på brukte studiebøker. Blir billigere for meg å kjøpe nytt når adlibris har gratis frakt og så får jeg noen prosenter kickback i tillegg. Anonymkode: 83471...451 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #32 Skrevet 1. februar 2019 Jeg kjøper igrunnen det aller meste unntatt mat brukt, men har ikke tenkt over at det er spesielt dyrt. Bor i en liten bygd på Vestlandet også. Men jeg kjøper ikke brukt pga prisen, jeg kjøper brukt av to grunner: 1. Pga miljø 2. Fordi ting/klær som er brukt har langt mindre skadelige kjemikalier. Vi har god økonomi, men velger fortsatt å kjøpe sikkert 90% brukt. Anonymkode: efa28...f9c
Sommernatt Skrevet 2. februar 2019 #33 Skrevet 2. februar 2019 Synes i hvert fall folk er helt borte når det kommer til priser på barnevogner! Så broren min hadde lagt ut en Stokke-Vogn som er brukt i 4 år for mer enn det man kan kjøpe en helt ny 2018-modell på nettet 😖 Selv om ting var dyrt da du kjøpte det, betyr ikke at du kan selge det med 20 - 50 % avslag og forvente å få det! Butikkene presses på priser hele tiden og det er stadig gode salg. En ting jeg har stor suksess med er å kjøpe klespakker med barneklær. Da får jeg alt i en str. til 200-300 kroner.
minister-mio Skrevet 2. februar 2019 #34 Skrevet 2. februar 2019 Markedet bestemmer. Jeg forsøker alltid å prute på finn.
Eneri Skrevet 2. februar 2019 #35 Skrevet 2. februar 2019 Her jeg bor selges lite via Finn når det gjelder møbler/klær /utstyr. Er mest biler og store ting. Men Facebookgrupper for kjøp og salg er svært aktivt brukt her i min lille by i nord. Har inntrykk av at man kan få tak i mye pent brukt til en svært rimelig pris. For hvitevarer må man imidlertid være veldig PÅ, og ofte kunne hente raskt. Det samme gjelder brukt kjøkkeninnredning, badinnrednng osv, men er kan man til gjengjeld få mye for pengene! Unntaksvis der man selvsagt utslitte sofaer fulle av dyrehår som de innbiller seg de skal få mye for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå