Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig mor, vært det i 12 år. Og har derfor handlet en del brukt på finn. Men syntes det før, var mye lettere å finne bra og billige ting. Nå er det så dyrt. I fjor sommer sjekket jeg sykler, og de var satt ned med 1000 kr, men da 3 år gammel osv. Var de billige, var de ødelagte. Så måtte jeg ha vaskemaskin i fjor, lette på finn, de til 1000 kr, var alle sammen ødelagte, så de til 2000-3000 kr, var veldig gamle, de som var rundt 1-2 år gamle kostet fra 4000 kr og opp. Jeg har ikke bil, så jeg måtte og betalt noen for å hente den, så for å kjøre min ødelagte på dynga. Da ble heller bra salg på Elkjøp løsningen, det ble 4500 kr, og da leverte de den inn på vaskerommet mitt, og tok med den gamle. 

Nå leter jeg etter tv, og det var noen som skulle ha 3000 kr, for en 10 år gammel tv. Og de som selger relativt nye tvr, selger de til en pris, så man like godt kan kjøpe på salg. 

Er det andre som legger merke til dette? Og får man nå solgt brukte ting dyrt? Jeg har prøvd å selge brukte klær og sko, men det har gått dårlig, med mindre det er et spesielt merke.

Anonymkode: fac69...4ea

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig. Har pleid å kjøpe brukt utstyr til barna (ski og slikt), men svært ofte er det store mangler ved det. Små ting er ødelagte, bindingene på skiene streiker, og barnesykler har jeg brent meg på et par ganger nå, så det kjøper vi ikke brukt lenger.

Anonymkode: fdf29...0d5

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har også lagt merke til at brukt har blitt svin dyrt. Husker jeg la ut en sofa på finn og skrev "gis bort". De som kom å hentet den ble så overasket over at den ikke var ødelagt. De hadde sett på mange gis bort og de så ikke ut. Fikk litt sjokk når jeg hørte det. Folk gir bort om det er søppeldynge materiell og selger brukt svin dyrt. Sånn det har blitt de siste året og det er trist. Klasse skillen begynte sakte men er i full gass nå. 

Anonymkode: d2933...0f5

• Liker 9
Gjest Lily_88
Skrevet

Er enig med deg trådstarter!Jeg selger vinterklær, gamle tv'er, sko, ski, osv. ganske billig, for jeg vet hvor mye det betyr å finne noe billig, spesielt når man MÅ ha noe. Men det virker som om folk ikke er helt realitetsorientere. Hvem kjøper en brukt vaskemaskin til nesten samme pris på Elkjøp...?

Skulle kjøpe ett par skøyter til tanteungene min, men endte opp med å kjøpe nye fra XXL i stedet, for de var nesten like "billige".

Klær selger jeg for maks 50,- per plagg, de er jo brukt. Hadde jeg eid Chanel eller Louis Vuitton, da blir det anderledes.

Skrevet

Jeg tror en del annonser er litt misvisende med hensyn til prisen. Folk som selger ting, priser de høyt, mye mer enn hva de faktisk er villig til å selge for, fordi det kommer så himla mye skambud på alt! Jeg har aldri opplevd å selge noe på Finn som jeg ikke har fått diverse skambud på først. Folk prøver seg med å skrive f.eks. "henter den i kveld for 200" om det er noe til 1000 kr for eksempel som selges! Folk eier ikke skam, de byr rett og slett av prinsipp maks halvparten av hva som står der.

Eksen min sa også at han alltid priset tingene sine en del høyere enn hva han ville selge for, nettopp pga folk alltid skulle prute.

Jeg har solgt en del på Finn selv, men kjøper aldri brukt selv. 

• Liker 5
Skrevet

Prut da?

Anonymkode: 2b832...5cb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har også sett brukte møbler til samme pris som du får på salg til samme pris ny. Virker som det blir solgt også, folk følger kanskje ikke så godt med på priser? 

Er denne stolen verdt prisen?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138816454

Endret av kvinneguide
  • Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, kvinneguide skrev:

Jeg har også sett brukte møbler til samme pris som du får på salg til samme pris ny. Virker som det blir solgt også, folk følger kanskje ikke så godt med på priser? 

Er denne stolen verdt prisen?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138816454

Det er jo helt sykt jo!!!! Skulle tro det var en spøk! 

Anonymkode: d2933...0f5

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke samme oppfatning som deg, og jeg er MYE på finn. De to siste tingene jeg kjøpte var en fin 40" flatskjerm til 700 kr og en god skinnlenestol av bra merke til 1000 kr, knapt brukt. Noen få selger ting dyrt, men jeg syns det meste har bra priser :) kanskje det hjelper at jeg bor i Oslo og at det er mange selgere her, og at jeg følger med regelmessig.

Anonymkode: f691d...29b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke samme oppfatning som deg, og jeg er MYE på finn. De to siste tingene jeg kjøpte var en fin 40" flatskjerm til 700 kr og en god skinnlenestol av bra merke til 1000 kr, knapt brukt. Noen få selger ting dyrt, men jeg syns det meste har bra priser :) kanskje det hjelper at jeg bor i Oslo og at det er mange selgere her, og at jeg følger med regelmessig.

Anonymkode: f691d...29b

Tror nok det har mye å si hvor du bor ja. 

Er medlem av noen kjøpe/salgsider på facebook. Ser stor forskjell på prisene i byen her og prisene i nabobyen en time unna.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid for første gang og driver nå og kikker etter brukte barneting på Finn. Er enig med deg, ts, mye av disse brukttingene er jo kjempedyre. Da kan man like gjerne kjøpe nytt tenker jeg! 

Anonymkode: fbb04...520

• Liker 3
Skrevet

Ser også mye av det. Har bla sett på sonos og eames på finn,kun noen få hundre lapper i avslag. Ser også mye rart på kjøp og salg gruppene på facebook. Eldre folk tror gjerne de kan få 2000kr for furureolen di gav 8000 for i 96.

Anonymkode: 84fa4...9ec

• Liker 5
Skrevet

Syns det er unntaksvis at ting er dyrt. Men legger merke til at de beste kjøpene gjør man på Facebook, og at man må være på. Mange selger mye bra for en billig penge for å bli kvitt det fort. Og da forsvinner det også veldig fort. Slik at innleggene til de dyre varene står oftest igjen selv om de i utgangspunktet er i mindretall. 

Anonymkode: 76d7c...1c2

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid for første gang og driver nå og kikker etter brukte barneting på Finn. Er enig med deg, ts, mye av disse brukttingene er jo kjempedyre. Da kan man like gjerne kjøpe nytt tenker jeg! 

Anonymkode: fbb04...520

Enig! Dette viser seg spesielt på barneting. Jeg endte opp med å kjøpe mye mer nytt enn jeg hadde trodd. Sykt dyrt å kjøpe nytt. 

Anonymkode: 80493...fbf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har handlet masse på finni det siste, og spart masse penger. Bla babyutstyr. 

Men nå bor jeg i Oslo, og er jo sånn sett mye tilgjenglig.

Har også solgt en del, det eneste jeg har fått skambud på er bilen. Men nå er vel ikke det uvanlig 😌

Anonymkode: aba82...298

• Liker 1
Skrevet

Enda en god grunn til aldri å kjøpe brukt. Dette bruktkjøpet og gjenbruk er blitt en irriterende motegreie

Anonymkode: 7eb27...0c4

Skrevet

Har merket dette også. Jeg kjøper brukt i en butikk som selger merketøy og vesker, og de er ofte rimeligere å kjøpe nytt fordi tingene kommer eller er på salg. Det synes jeg ikke er dumt, og er mye mer var på hva jeg kjøper brukt. Folk på finn tenker  heller ikke på at tingene de selger er på salg til 80 % og så skal de ha 50% av ny pris. 

Anonymkode: f4310...f9a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg ikke er dumt,  

Det synes jeg er dumt mente jeg

Skrevet

Kjøpte en 32 tommers tv til 1500 kr på elkjøp for ca 3 uker siden. :)

Anonymkode: 7ff9e...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...