AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Leier dere ut privat eller via megler (utleiemegleren etc.)? Hvorfor? Tips til en helt ny utleier? Anonymkode: a661c...505
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Privat, så jeg har kontroll på hvem som flytter inn, og får hele inntekt selv. Man lærer litt underveis. Eldre leietagere er ofte vanskelige, og klager på alt og ingenting. Jeg foretrekker yngre mennesker, selv om det da ofte er litt mer fest. Jeg klager ikke på det, og de klager heller ikke på uvesentlige ting. Sier de ifra om noe er det reelle problemer. Anonymkode: be77b...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Privat. Og leier ut til firma som trenger bolig til sine ansatte i kortere eller lengre perioder. Da er det firmaet som står som leietaker og betaler. Aldri problemer med betaling, og jeg får penger selv om leiligheten står tom en periode. Anonymkode: e810f...683
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Enig i at det er mer styr med eldre leietagere. De klager på filleting, og du hører mer støy fra dem generelt. Yngre leietagere sitter som regel i stillhet og spiller på kveldene og sover langt utover dagen når de ikke er på skolen En og annen fest blir det, men sjelden så ille som en skulle tro. Og så forsvinner de jo som regel utpå byen i 23-tida. Anonymkode: ab13b...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det er mer styr med eldre leietagere. De klager på filleting, og du hører mer støy fra dem generelt. Yngre leietagere sitter som regel i stillhet og spiller på kveldene og sover langt utover dagen når de ikke er på skolen En og annen fest blir det, men sjelden så ille som en skulle tro. Og så forsvinner de jo som regel utpå byen i 23-tida. Anonymkode: ab13b...3b5 Ja, du har faktisk rett i at totalt sett var det mer bråk med eldre leietagere. Dessuten ble jeg helt stresset av klaging. "Den busken skygger for lys, kan du fjerne den?" Jeg fjernet busken. "Nei nå ble det for mye innsyn, det må du ordne!" Og slik fortsatte det. Jeg har også vaskerom vegg i vegg med hybel, og vet at leieboer kan høre det når jeg vasker klær. Derfor vasker jeg aldri på kvelden eller tidlig morgen. Dette har jeg også opplyst om, og bedt om at jeg får beskjed dersom det er tidspunkt på døgnet de ikke ønsker at jeg har maskinen gående (for eksempel om de skal jobbe natt, og sove på dagen). Jeg er ikke så glad i å vaske klær, så har investert i en stor maskin, så jeg slipper å vaske så ofte. Ofte klarer jeg å begrense det til tre maskiner i uken. Ifølge min eldre leieboer gikk imidlertid maskinen døgnet rundt, hver dag. (Æhh?) Det er kun når sentrifugen går det er litt støy, og jeg vet jo selv hvor lite den maskinen går, så ble bare helt oppgitt. Kjente at skuldrene sank flere centimeter ned da hun flyttet. Har spurt min nye unge leieboer om maskinen forstyrrer. "Nei den hører jeg nesten aldri, og da så svakt at det ikke forstyrrer overhodet" var svaret da. Aldri mer godt voksne leieboere!!!! Anonymkode: be77b...dbc 3
The Kitten Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Jeg leide ut privat. Jeg var usikker på hvor lenge jeg skulle beholde leiligheten, så leide ut 6 måneder av gangen. Var heldig og fant et par som bare ville leie siste halvår av master/bachelorgrad de holdt på med. Så lenge du er litt oppegående og setter deg inn i dine rettigheter og plikter som utleier så er det ingen grunn til å bruke utleiemeglere.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Jeg leier ut privat, har eget firma. Men har regnskapsfirma som hjelper med det økonomiske som husleie utsendelse og innbetaling,purringer, utgifter som de betaler i forbindelse med vaktmester, snø måking etc. Står for kontrakter og visninger selv. Men har både leiligheter og kontor lokaler jeg leier ut, så kan ikke rekke over alt selv Anonymkode: f34a6...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå