AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Jeg er i en litt kjip situasjon. Har jobbet der jeg er i dag i fem år og er misfornøyd med lønnen. Leder vet om det, men sier de ikke har mulighet til å sette meg opp. Enda jeg vet at 2 kollegaer som kom etter meg fikk 70.000 mer enn meg i året. Dette går naturligvis utover motivasjonen min og jeg har tenkt mye mens jeg har vært hjemme i permisjon. Nå har jeg fått et jobbtilbud, med høyere lønn. MEN, så kvier jeg meg så veldig for å takke ja. Grunnen er at barnet mitt starter i bhg til høsten og jeg vet det kommer til å bli mye sykdom i starten. Alle starter jo med 6 mnd. prøvetid i en jobb, og tenk om jeg blir mye borte og ikke får levert det jeg skal.. så blir jeg sagt opp når prøvetiden er over? I min nåværende jobb har de veldig forståelse for barn og jeg kan med god samvittighet være hjemme ved sykdom.. i tillegg kjenner de meg godt og vet hva jeg er god for, så jeg trenger ikke stresse med å bevise for alle hvor flink jeg er. Allikevel er det ikke sunt for meg å gå rundt med denne urettferdighetsfølelsen. Jeg aner ikke hva jeg bør eller skal gjøre. Vi trenger pengene og jeg får kortere reisevei hvis jeg takker ja til den nye jobben. Noen som har noen råd eller har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 7a34e...bf6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Selvsagt takker du ja til jobben. Du har vel en mann som kan ta sin del av sykt barn dagene? Anonymkode: 0eada...1c4 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt takker du ja til jobben. Du har vel en mann som kan ta sin del av sykt barn dagene? Anonymkode: 0eada...1c4 Joda, han vil også stille opp. Men vi begge kommer sikkert til å bli syke.. så det er ikke bare sykt barn dager jeg tenker på, men mine egne dager også. Anonymkode: 7a34e...bf6
Gjest Albbas Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Takk ja. Ny arbeidsgiver vet at du har små barn,de blir ikke sjokkert. Syke barn er ikke grunnlag til å si deg opp etter prøvetiden. Det er dessuten ikke sikkert det blir så mye sykdom i starten. Her var det først etter ett år i barnehagen at sykdom kom ofte. Jeg er selv helt ny i jobben min, og har allerede rukket å være sykemeldt og hatt noen sykt barn dager. Går helt fint! Er det bare lønna som gjør at du vil bytte? Har du i så fall sagt til nåværende arbeidsgiver at du har fått jobbtilbud med bedre lønn?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 5 timer siden, Albbas skrev: Takk ja. Ny arbeidsgiver vet at du har små barn,de blir ikke sjokkert. Syke barn er ikke grunnlag til å si deg opp etter prøvetiden. Det er dessuten ikke sikkert det blir så mye sykdom i starten. Her var det først etter ett år i barnehagen at sykdom kom ofte. Jeg er selv helt ny i jobben min, og har allerede rukket å være sykemeldt og hatt noen sykt barn dager. Går helt fint! Er det bare lønna som gjør at du vil bytte? Har du i så fall sagt til nåværende arbeidsgiver at du har fått jobbtilbud med bedre lønn? Takk for svar. Det er i hovedsak lønnen ja, og litt reiseveien.. luftet for arbeidsgiver rett før jeg gikk ut i permisjon at jeg ikke var fornøyd med lønnen, så de er klare over det, men har ikke sagt noe mer enn at de er villige til å se på den når jeg er tilbake, ETTER at jeg er godt i gang.. men godt i gang har jeg vært i over 5 år. Anonymkode: 7a34e...bf6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er i hovedsak lønnen ja, og litt reiseveien.. luftet for arbeidsgiver rett før jeg gikk ut i permisjon at jeg ikke var fornøyd med lønnen, så de er klare over det, men har ikke sagt noe mer enn at de er villige til å se på den når jeg er tilbake, ETTER at jeg er godt i gang.. men godt i gang har jeg vært i over 5 år. Anonymkode: 7a34e...bf6 Da forteller du dem nå at du har fått et bedre tilbud du vurderer å si ja til. Da blir det enten fortgang i sakene, eller de ønsker deg lykke til i ny jobb. De du har fått tilbudet av er vel klar over at du er i permisjon osv? Du kan, om du føler du har en god tone med disse på det nye stedet. lufte dine bekymringer. Anonymkode: f2b1d...c1c 1
Gjest Albbas Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Du må jo fortelle arbeidsgiver at du har fått et bedre tilbud! Mulig det blir fortgang i sakene da. Ikke vær så "snill pike". Arbeidsgivere er interessert i din kompetanse, bruk det! Gi nåværende arbeidsgiver en sjans til å høyne lønnen. Du er ikke forpliktet til å takke ja til høyere lønn, men sjekk nå i det minste om de er villige til å strekke seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå