AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Etter å forsøkt å resete windows tilbake til factory status, så har det dukket opp et problem. Etter første reboot så fikk jeg spørsmål i bios om jeg ville resete tpm, noe jeg gjorde. Nå fungerer ikke noe som før , og alt pcen gjør er å boote til bios, for så å boote tilbake igjen til bios. . Jeg har forsøkt å sette inn en usb disk med både windows og linux, men den sliter med å boote. Prøver forskjellige distroer , alt jeg får beskjed om er at den sliter med å boote et unclean system (windows). Windows install vil ikke starte engang, så skjermen er bare sort. Hva skjer , har aldri vært borti dette før, og det skal jo ikke være noe problem å slette tpm :O Håper at noen glupinger der ute kan hjelpe. Anonymkode: 38c70...5b7
Jonencloud Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 TPM'en er ansvarlig for å autentisere diverese ting. Å slette TPM konfigurasjon har sikkert tuklet med secure boot eller bitlocker hvis det har vært på. Er det en jobb pc?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå