Gå til innhold

Spiser bloggerne dette her selv? Liker folk dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble inspirert til å prøve en oppskrift her om dagen fra var det Linda stuhaug mon tro?. Bananhavregrynpannekaker. Disse ble nå greie nok, men fristet til gjentagelse, nei! 

Så prøvde jeg cottagecheese sjokoladekrem med frukt, var det fitfocuse tro? Denne kunne være både frokost og dessert, helt himmelsk var det. Fy svarte satan det smakte ikke godt! Og 70 kr for en pose med søtning som smaker høgg???? 

Forsøkte igjen med resten av cotgagecheesen med havregryn så det ble noe slags pannekaker, tror dette var ida gran jansen. Har ikke så mye positivt å si.

Så var det kjøleskapsgrøt (fy faen, nei takk)

Spiser de dette selv? Liker folk dette? 

Anonymkode: a6c0e...c9a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strø sukrinhelvete over grøten min vil jeg forresten ikke. 

Og hvertfall ikke i bollene mine. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker kanskje 70% av det hun lager. Så da er det nok sikkert noen som liker 100% av det hun lager. 

Det du nevnte liker ikke jeg. Er godt kjent med den siden foresten.

Er ikke glad i kjøleskap grøt pga kulde allergi. Halsen tetter seg. Men lager rå grøt om morningen å lar den stå i romtempratur i 20 min. Det synes jeg er kjempe godt. 

Anonymkode: d867d...ebb

• Liker 1
Skrevet

Og den søtningen må brukes riktig ellers smaker det dritt. Er litt som kjemi den der sukrinen 😅

Anonymkode: d867d...ebb

• Liker 1
Skrevet

Banan pannekakene er kjempe gode, og ungene elsker dem. Fin måte og få i kresne barn masse sunne ingredienser på 

Anonymkode: aee4b...fbd

Skrevet

Jeg er litt rar og liker typisk sunne ting veldig godt. Grønnkålchips? Noe av det beste som finnes. Bananlapper? Gi meg tusen! Men kjøleskapsgrøt er jeg ikke fan av, ei heller chiapudding og smoothie eksempelvis.

Kunstig søtning er ekstremt vanskelig å ha med å gjøre. Bruker man for mye, eller feil type, så smaker det metallisk kaldt. Jeg bruker derfor sukrin gold, som smaker (nesten) som brunt sukker, og som har samme forholdsmengden.

Så ja, det finnes folk som liker sånne ting. :fnise: 

• Liker 3
Skrevet

Det er en måte å skape blest om seg selv, jo mer ekstremt, jo mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: f7083...042

Skrevet

Jeg forstår ikke poenget med kunstig søtning, kanskje bortsett fra i teen hvis man drikker mye og ønsker søtsmak. Hvis man lager all mat selv har man jo stålkontroll på sukkermengden uansett? Hos meg varer en pakke sukker i evigheter. Jeg spiser lite eller ingenting av kaker og desserter og lager det derfor ikke. Jeg har litt sukker i tomatsauser og i enkelte vinaigretter og dressinger samt i noen typer brøddeiger (men bruker helst litt honning), ellers kan jeg faktisk ikke komme på noe jeg bruker sukker til. 

Ok, pannekaker 2-4 ganger i året. Da har jeg 1 ss i røra. Hvor mye sukker bruker folk egentlig? 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble inspirert til å prøve en oppskrift her om dagen fra var det Linda stuhaug mon tro?. Bananhavregrynpannekaker. Disse ble nå greie nok, men fristet til gjentagelse, nei! 

Så prøvde jeg cottagecheese sjokoladekrem med frukt, var det fitfocuse tro? Denne kunne være både frokost og dessert, helt himmelsk var det. Fy svarte satan det smakte ikke godt! Og 70 kr for en pose med søtning som smaker høgg???? 

Forsøkte igjen med resten av cotgagecheesen med havregryn så det ble noe slags pannekaker, tror dette var ida gran jansen. Har ikke så mye positivt å si.

Så var det kjøleskapsgrøt (fy faen, nei takk)

Spiser de dette selv? Liker folk dette? 

Det ser godt ut men smaker høgg. Bedre å spise skikkelig mat eventuelt fruktsalat og heller spise skikkelige pannekaker med smør, mel egg og sukker en sjelden gang.

Anonymkode: 960a5...7fb

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser godt ut men smaker høgg. Bedre å spise skikkelig mat eventuelt fruktsalat og heller spise skikkelige pannekaker med smør, mel egg og sukker en sjelden gang.

Helt enig. 

• Liker 2
Skrevet

Liker fint lite av de oppskriftene som er der ute dessverre. Chiapudding - nei. Cottage Cheese - nei. Men bananhavrepannekaker liker jeg veldig godt (uten CC!). Når det gjelder søtning har jeg gått over til Tagatesse siden jeg hater smaken på alt av Sukrin sine produkter. I 100g er det ca 196kcal, men fordi det er dobbelt så søtt som sukker bruker du det bare i halv mengde og da er en plutselig nede i noe å 90kcal. Og den glykemiske indeksen på Tagatesse er myye lavere enn sukker så det påvirker ikke blodsukkeret i like stor grad. Har brukt det i alt fra smoothie til te og bakeverk. Synes det er skikkelig godt på smak og tilnærmet likt sukker. Eneste at det kan virke avførende ved stort inntak så greit å være forsiktig. Utenom dette har jeg funnet ut at jeg liker "ren" mat. Med det mener jeg vanlig mat med rene smaker uten å tilsette ulike ting jeg ser mange andre bruker. Og da snakker jeg ikke bare om søtningsstoff men også proteinpulver, chiafrø, linfrø og gud vet hva. Det er mye merkelige kombinasjoner av matvarer der ute for å si det sånn, og kan hende det bare er meg men jeg synes ikke det er godt med knuste linfrø i pannekakene mine.. 

• Liker 2
Skrevet

Lurer på bloggerne selv jeg. Er det bare reklame eller spiser de det og bruker dette i sitt daglige kosthold? 

• Liker 1
Gjest Yng Plyng
Skrevet

Jeg tror bare det er folk som vil ha likes som lager det der. Jeg tror ikke de spiser det heller, bare tar bilde, kaster det i søpla og hiver innpå et knekkebrød. Absolutt alt de fitnessfolka legger ut oppskrifter på smaker høgg.

Skrevet

Bananpannekaker er godt. Men mine inneholder ikke havregryn: 1 banan, 2 egg, 0,5 ta bakepulver, 1ss bakekakao :) fantastisk godt 👍🏻

Synes selv mye av disse greiene er oppskrytt, men folk har ulike smaksløker, så kan godt tenke at andre liker slikt :) 

Skrevet

Jeg liker sånt, og jeg er hverken blogger eller på sosiale medier. Men jeg bruker ikke kunstig søtning, bruker sukker, sirup og honning. Synes ikke kunstig søtning smaker godt i det hele tatt. Men jeg har venninner som liker smaken av kunstig søtning, men de bruker også en del halvfabrikat, brus og godteri, så de er vel vant med smaken. 

Anonymkode: 8ab49...956

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Ariana807 skrev:

Bananpannekaker er godt. Men mine inneholder ikke havregryn: 1 banan, 2 egg, 0,5 ta bakepulver, 1ss bakekakao :) fantastisk godt 👍🏻

Synes selv mye av disse greiene er oppskrytt, men folk har ulike smaksløker, så kan godt tenke at andre liker slikt :) 

Hvordan får du de til å henge sammen uten mel? Jeg har forsøkt noe lignende bare uten kakaoen men det ble nesten bare som tynn omelett med bananmos, lignet ikke pannekake i det hele tatt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du de til å henge sammen uten mel? Jeg har forsøkt noe lignende bare uten kakaoen men det ble nesten bare som tynn omelett med bananmos, lignet ikke pannekake i det hele tatt.

Har forsøkt for lenge siden og de henger sammen, men smaker bananomelett. Ikke godt. 

• Liker 1
Skrevet

Noe av det smaker selvfølgelig helt greit, men spesielt dette som presenteres som supersunne alternativer til matretter med mye sukker (spesielt) eller fett, smaker helt motbydelig.  Husker spesielt ei kake, omtalt som verdens beste "sunne" sjokoladekake, som blant annet hadde søtpotet, rødbeter, dadler, avokado, svarte bønner og banan på ingredienslista.  Ingen her i huset klarte å spise den.

Anonymkode: fb2dc...440

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg forstår ikke poenget med kunstig søtning, kanskje bortsett fra i teen hvis man drikker mye og ønsker søtsmak. Hvis man lager all mat selv har man jo stålkontroll på sukkermengden uansett? Hos meg varer en pakke sukker i evigheter. Jeg spiser lite eller ingenting av kaker og desserter og lager det derfor ikke. Jeg har litt sukker i tomatsauser og i enkelte vinaigretter og dressinger samt i noen typer brøddeiger (men bruker helst litt honning), ellers kan jeg faktisk ikke komme på noe jeg bruker sukker til. 

Ok, pannekaker 2-4 ganger i året. Da har jeg 1 ss i røra. Hvor mye sukker bruker folk egentlig? 

Diabetikere kan ikke bruke sukker i maten

Anonymkode: d7ac4...65f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De henger godt sammen. De minner veldig om lapper. Tykk, litt klumpete, røre, men har tatt litt tid på å finne helt riktig temp for å få dem skikkelig stekt før jeg prøver å snu dem. Men det samme gjelder jo for vanlige pannekaker og slikt og :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...