AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #41 Skrevet 31. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Handler for det meste i London. Monsoon, Evans, Debenhams, House of Frasier, Dorothy Perkins, John Lewis, Marks & Spencer og Boden er faste gjengangere. My fint for oss som trenger en større størrelse enn de fleste butikkene fører her hjemme. Anonymkode: 9f511...fec Alle de kjedene har mye fint, også for oss som ikke trenger større størrelser Anonymkode: 461f4...565 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #42 Skrevet 31. januar 2019 På 30.1.2019 den 11.53, Catalina Culès skrev: Samme her føler meg og for ung til den type butikker og jeg er 39, føler klærne der appellerer til de som er 50+ . Men for all del, hver sin smak Hey, jeg er 50+ og de appellerer ikke til meg heller. Ingen av kjedebutikkene gjør det. Anonymkode: 065d4...b28 1
Gjest Tigress Skrevet 1. februar 2019 #43 Skrevet 1. februar 2019 Eg vil tru dette er eit klassisk offer for fast fashion, eg. Eg var inne på nettsida deira og såg på prisane, og synest slett ikkje det var dyrt. Eg er ikkje rik, berre så det er sagt, eg arbeider framleis mot den første millionen. Men når folk er vante med at klede knapt kostar noko, så er ein jo ikkje innstilt på å betale noko som liknar på ein vettug pris, og då går det gale med butikkar som til dømes satsar på transparens.
Gjest Dorey Skrevet 1. februar 2019 #44 Skrevet 1. februar 2019 48 minutter siden, Tigress skrev: Eg vil tru dette er eit klassisk offer for fast fashion, eg. Eg var inne på nettsida deira og såg på prisane, og synest slett ikkje det var dyrt. Eg er ikkje rik, berre så det er sagt, eg arbeider framleis mot den første millionen. Men når folk er vante med at klede knapt kostar noko, så er ein jo ikkje innstilt på å betale noko som liknar på ein vettug pris, og då går det gale med butikkar som til dømes satsar på transparens. Men det var jo dyrt i forhold til at kvalitetens var den samme som HM?
LiseTV Skrevet 1. februar 2019 #45 Skrevet 1. februar 2019 Har aldri funnet noe der som jeg har likt, og ikke handlet der. Siste 3 mndr har jeg ikke giddet å gå innom en gang, men bare sett utstillingen.
Gjest Tigress Skrevet 1. februar 2019 #46 Skrevet 1. februar 2019 2 timer siden, Dorey skrev: Men det var jo dyrt i forhold til at kvalitetens var den samme som HM? Nei, ikkje dyrt, men rett. Sjølv klede i HM-kvalitet SKAL koste meir for å gi skikkelege tilhøve for dei som lagar kleda. Klede er altfor billig.
Gjest Dorey Skrevet 1. februar 2019 #47 Skrevet 1. februar 2019 30 minutter siden, Tigress skrev: Nei, ikkje dyrt, men rett. Sjølv klede i HM-kvalitet SKAL koste meir for å gi skikkelege tilhøve for dei som lagar kleda. Klede er altfor billig. Det er jeg helt enig i. Jeg foretrekker klær som er produsert etisk, og handler aldri i fastfashionbutikker selv.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #48 Skrevet 1. februar 2019 Trist for de som mister jobben! Har vært innom butikken flere ganger gjennom årene, men men har kun kjøpt noen jeans og et par merinoullgensere. De har litt for mye andel klær til type pensjonister. Anonymkode: a040c...313
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #49 Skrevet 1. februar 2019 jeg pleide å handle en del på Vivikes, men må innrømme at jeg rett og slett ikke har oppfattet at de var omprofilert til Days Like This. Jeg har aldri handlet noe hos DLT, for jeg har ikke helt fått tak på hva konseptet deres er - er det billig eller dyrt, kvalitet eller ikke. Jeg tenker at de rett og slett ikke har greidd å kommunisere hvem de er. Anonymkode: c956f...057 8
Saunet Skrevet 2. februar 2019 #50 Skrevet 2. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg pleide å handle en del på Vivikes, men må innrømme at jeg rett og slett ikke har oppfattet at de var omprofilert til Days Like This. Jeg har aldri handlet noe hos DLT, for jeg har ikke helt fått tak på hva konseptet deres er - er det billig eller dyrt, kvalitet eller ikke. Jeg tenker at de rett og slett ikke har greidd å kommunisere hvem de er. Anonymkode: c956f...057 Må si meg enig med deg. Under Vivikes så hadde de et større utvalg, og jeg mener at profileringen deres var veldig tydelig. Alt fra "kjerring" til moderne og tidløst, hvor de dekket aldersgapet 25-60. Mye fint og basic, samt trendy for enhver. Fant mye fint hos de. Etter at de omprofilerte seg, skjønte jeg egentlig ikke hva de hadde omprofilert seg til. Var samme farger og stil året rundt, og fant en noe fint var snittet ukledelig. Veldig sjeldent de har hatt noe som har fristet. Som nevnt tidligere i tråden, så gikk kvaliteten betraktelig ned også. Uansett så er det kjipt at enda en butikk i 35-60 segmentet takker for seg. Filippa K har tapt seg med årene. Klærne deres kvalitetsmessig i dag er ikke det samme som de var for 10-15 år siden. 1
Gjest Albbas Skrevet 2. februar 2019 #51 Skrevet 2. februar 2019 18 hours ago, Dorey said: Men det var jo dyrt i forhold til at kvalitetens var den samme som HM? Jeg syns kvaliteten til DLT var langt over HM. HM og Cubus er kvalitetsmessig de verste butikkene jeg kjenner til.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #52 Skrevet 2. februar 2019 2 timer siden, Albbas skrev: Jeg syns kvaliteten til DLT var langt over HM. HM og Cubus er kvalitetsmessig de verste butikkene jeg kjenner til. Jeg kan være enig i at HM har en del varer av dårlig kvalitet, men jeg handler jo ikke i blinde... Alltid lurt å sjekke stoffkvalitet, sømmer, osv. Jeg har en del hverdagsklær derfra, og det holder seg like fint etter lang tids bruk. Cubus synes jeg jevnt over har bra kvalitet, i alle fall på det jeg kjøper der (olabukser og t-skjorter til ungdom) Anonymkode: 97d9f...7cb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #53 Skrevet 2. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg pleide å handle en del på Vivikes, men må innrømme at jeg rett og slett ikke har oppfattet at de var omprofilert til Days Like This. Jeg har aldri handlet noe hos DLT, for jeg har ikke helt fått tak på hva konseptet deres er - er det billig eller dyrt, kvalitet eller ikke. Jeg tenker at de rett og slett ikke har greidd å kommunisere hvem de er. Anonymkode: c956f...057 Jeg sitter med helt samme følelsen. Og mistenker at det er mye av årsaken til at de legges ned. Anonymkode: fdad0...01b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #54 Skrevet 2. februar 2019 jeg kjøpte en kåpe på Vivikes for mange år siden - den er tidløs og elegant og av ren ull og angora, kostet ikke mer enn 1500 og kvaliteten er suveren i forhold til hva du får i langt mer eksklusive butikker i dag. På den tiden handlet jeg ganske mye der. Har også en klassisk pologenser i tynn ull som jeg kjøpte på Vivikes for 20 år siden, og den henger med enda den. Har ikke sett slike ting på DLT, så det er nok derfor jeg ikke har oppfattet det som en videreføring av Vivekes. Anonymkode: c956f...057 2
heipådegsann Skrevet 2. februar 2019 #55 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Flere av favorittlaggene mine er faktisk fra vivikes/days like this, selv om jeg er et godt stykke unna målgruppen (er 22). Jeg har en bukse og genser i 100% ull der ifra som er fantastisk. Bruker det ofte som mellomlag når jeg skal ut i kulda, eller som koseklær hjemme på vinteren. Fine er de også. Har egentlig ganske mange plagg som jeg liker derifra. Vil nok savne de butikkene. Endret 2. februar 2019 av heipådegsann 1
sommermor Skrevet 7. februar 2019 #56 Skrevet 7. februar 2019 På 30.1.2019 den 11.26, Perelandra skrev: Jeg synes det er rart at det skal være så vanskelig å drive butikker med klær for kvinner 35-40+. De fleste i den aldersgruppa har jo bedre råd enn de yngre. Mange har voksne barn og nedbetalte boliger. Et det fordi vi er mer "satte" og har funnet vår stil uavhengig av skiftende moter? Et godt voksne i mindre grad opptatt av å handle nye plagg, men heller bruke det man har fra før? I aldersgruppen 35-40 år er det også en stor del småbarnsmødre med store huslån og studielån. Så er det jo også noen med store barn, men å påstå at kvinner på 35 år har voksne barn, er litt rart for meg. Men vi har ofte funnet vår stil, og vet hvilke klær vi liker. Men en del handler nok på nett også i mangel på tid til å handle i fysiske butikker. 1
Perelandra Skrevet 7. februar 2019 #57 Skrevet 7. februar 2019 21 minutter siden, sommermor skrev: I aldersgruppen 35-40 år er det også en stor del småbarnsmødre med store huslån og studielån. Så er det jo også noen med store barn, men å påstå at kvinner på 35 år har voksne barn, er litt rart for meg. Men vi har ofte funnet vår stil, og vet hvilke klær vi liker. Men en del handler nok på nett også i mangel på tid til å handle i fysiske butikker. Jeg skrev 35-40+, og mente dem som er over aldersgruppa 35-40. Det er mulig jeg ikke var tydelig nok og kunne heller skrevet over 40.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #58 Skrevet 7. februar 2019 Ingen stor krise at Days like this forsvinner. Match med Jean Paul og VaVite har gode klær med bedre utseende enn TLT. Heldigvis finnes der også noen små uavhengigie butikker igjen med klær for oss på 30 +. Anonymkode: fd7f3...9df
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #59 Skrevet 7. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen stor krise at Days like this forsvinner. Match med Jean Paul og VaVite har gode klær med bedre utseende enn TLT. Heldigvis finnes der også noen små uavhengigie butikker igjen med klær for oss på 30 +. Anonymkode: fd7f3...9df det er ikke DLK jeg kommer til å savne, men de klassiske plaggen som Vivikes hadde før omprofileringen. Jean Paul er overprisede kjerringklær etter mitt syn, så det er ikke en erstatning som funker for meg i hvertfall. Anonymkode: c956f...057 2
Gjest Fnugg Skrevet 10. februar 2019 #60 Skrevet 10. februar 2019 (endret) På 30.1.2019 den 12.47, Perelandra skrev: Noe av det jeg har likt best med Days Like This, er at de dekker gapet i størrelser som ofte er mellom vanlige klesbutikker og plus size. For oss som er mellom størrelse 44 og 50 kan det ofte være vanskelig å finne klær som passer. Days Like This har opp til størrelse 46, og er i tillegg romslige i passformen. Særlig buksene deres liker jeg godt. Når det gjelder pris, synes jeg de er ganske ok, men det meste jeg har handlet fra dem har vært på salg. I Lillestrøm hadde de lenge et eget outlet med svært lave priser. Favorittbuksa mi Jane ble solgt for 99 kr stykket. Edit: Jeg er 48 år, men har nok hatt det mange kaller kjerringstil helt siden jeg var i slutten av 20-årene. Er glad i farger og detaljer, og liker ikke minimalisme eller "rocka" stil. Jeg tror kanskje det er i dette segmentet man taper penger. Jeg er snart 38 år, og synes fortsatt at PM er kjerring og lite innbydende - og Days Like This har veldig vanskelige passformer selv om jeg forsåvidt liker fargeutvalget deres. De fleste på min alder kler seg som «meg», type en blanding av Selected Femme/Second Female/Ganni+++, og om man vil bruke mer penger så blir det gjerne Høyer eller 2day etc. Og de som ønsker å handle rimeligere tror jeg foretrekker Zara og HM fremfor å gå på Days Like This. Jeg har vært gjentatte ganger innom DLT og virkelig prøvd å finne plagg, men det er for mye «godt voksent» i passform for min del. De gangene jeg har funnet pene ytterjakker så er armene utrolig korte - og jeg har normal størrelse i lengde/bredde. Men man burde jo kanskje heller finne et segment å selge til mellom PM/DLT og stedene jeg handler - jeg tror det er mye å hente der. Jeg har absolutt ikke et stort shoppingbudsjett (og ønsker heller ikke å shoppe mye) - men jeg ender alltid med å kjøpe en enkelt topp til 800-1000 kr enn 3 stk fra HM som er billigere. Så tar jeg heller bedre vare på de klærne som er litt dyrere. Endret 10. februar 2019 av Fnugg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå