Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Dorey skrev:

Alt de hadde var laget av polyester...  Ikke et tap

Det jeg har derfra er 100 % ull...

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvaliteten de fleste steder har blitt rævva. Det er polyesterhelvete over hele fjøla. 

Anonymkode: fdad0...01b

Enig. Fatter ikke at folk kjøper polyester-klær. Eller «ullblanding» som knapt er ull i.

Hos DAys like These har jeg riktignok handlet to gensere i 100% ull, men butikken har og «ull-blandinger» som er like dårlige som polyesterklær.

Jeg unngår ene DAys like these-butikken på grunn av en klengete ansatt. Orker ikke å bli forfulgt i butikken med «tips og råd» jeg ikke har bedt om. Den butikken ligger på en folksom plass, men jeg tror flere unngår den av samme grunn som meg.

Anonymkode: 36797...ef9

• Liker 2
Skrevet

Det eneste jeg kommer til å savne er lange nok bukser, men oppfattet det som at disse skulle forsvinne uansett, så da gjør det meg ikke veldig mye at de blir borte.

Skrevet

Enig med ts, nå er det bare bikbok og wow igjen nesten!:( enn så lenge holder Vic stand, men hvor lenge...savner voice of europe og popin😀

Anonymkode: 0b3c0...9a5

• Liker 1
Skrevet

Føler den butikken hverken er fugl eller fisk. Noen her skriver at man skulle tro voksne damer var kjøpesterke. Det tror jeg at mange er. Og de kjøpesterke som bryr seg om klær handler på mer eksklusive butikker, sånn som Filippa-k, Gant, Sand, By Malene Birger, rett og slett sånt som finnes på Steen og Strøm (for de som bor i Oslo).

De som ikke bryr seg så mye om klær/stil /mote synes at Days like this er for dyrt...

Dessuten føler jeg som snart er 35 meg vel egentlig også for ung for den butikken. Og størrelse er helt rare på mange ting. Jeg er en helt vanlig 38/M i stort sett alle merker, men de få gangene jeg har prøvd noe der har S vært for stort (og de har ikke hatt mindre). 

For all del, kjempesynd for alle som mister jobben. Men hvis de ender med rød bunnlinje hvert år så handler tydeligvis ikke mange nok der.

Anonymkode: 92d72...da8

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler den butikken hverken er fugl eller fisk. Noen her skriver at man skulle tro voksne damer var kjøpesterke. Det tror jeg at mange er. Og de kjøpesterke som bryr seg om klær handler på mer eksklusive butikker, sånn som Filippa-k, Gant, Sand, By Malene Birger, rett og slett sånt som finnes på Steen og Strøm (for de som bor i Oslo).

De som ikke bryr seg så mye om klær/stil /mote synes at Days like this er for dyrt...

Dessuten føler jeg som snart er 35 meg vel egentlig også for ung for den butikken. Og størrelse er helt rare på mange ting. Jeg er en helt vanlig 38/M i stort sett alle merker, men de få gangene jeg har prøvd noe der har S vært for stort (og de har ikke hatt mindre). 

For all del, kjempesynd for alle som mister jobben. Men hvis de ender med rød bunnlinje hvert år så handler tydeligvis ikke mange nok der.

Ser mange nevner Fillippa-K som noe ekslusivt. Det inntrykket satt jeg også med. Så så jeg hvor mye polyester som var av klærne deres. Om folk mener at Days er overpriset, så er i alle fall Fillipa-K det!

Jeg har en cardigan eller to fra Days. Butikken er grei om man ønsker basisplagg, ellers så synes jeg det er litt kjedelige klær der. Jeg er 30. Trist at den legges ned.

Anonymkode: 12e94...49a

• Liker 4
Skrevet

Legger de ned nettbutikken også? Noe er det allerede 70% rabatt på, på nettbutikken deres.

Anonymkode: fc922...402

Skrevet

Jeg har vært innom Days Like This en del ganger, og har sjelden sett mange kunder der, så det overrasker meg ikke. Har noen få  plagg derfra, en bukse og et par høyhalsere i 100% bomull, men har som regel gått tomhendt ut. For meg er butikken rett og slett for kjedelig, alt av snitt og farger er nedtonet og veldig basic. Skal jeg bruke 900 kroner på et plagg, bør det være noe som gir meg en liten boost når jeg tar det på.

Jeg shopper nesten ikke klær i Norge lenger, synes utvalget er begredelig. Jeg unngår butikker som H&M, Cubus og lignende billigbutikker med dårlig kvalitet, og liker godt butikker som f.eks. Ganni og Rodebjer. Men det er for dyrt å kjøpe alt der, og jeg synes vi mangler noen gode butikker i mellomsjiktet som ikke er gørrkjedelige. Nå kommer Other Stories til Oslo da, jeg husker jeg fant noen fine ting der da jeg var i utlandet på ferie.

Anonymkode: 60e8d...b70

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange nevner Fillippa-K som noe ekslusivt. Det inntrykket satt jeg også med. Så så jeg hvor mye polyester som var av klærne deres. Om folk mener at Days er overpriset, så er i alle fall Fillipa-K det!

Anonymkode: 12e94...49a

Det kan godt hende at de har mye polyester hos Filippa-k. Mitt inntrykk er uansett at kjøpesterke og motebevisste 40-åringer heller kikker der, enn på Days Like This. Det har vel så mye med hvordan de har markedsført seg selv (folk tror det er eksklusivt) som med faktisk kvalitet.

Det hjelper ikke om kvalitet og snitt hos Days egentlig er god, hvis mange i målgruppa aldri engang har vært innom. De som faktisk går dit synes jo tydeligvis det er dyrt (ref. denne tråden), så folks inntrykk er at de er i Cubus/Lindex segmentet. 

(Og Filippa-k har helt fantastiske tynne ullgensere, som "varer evig". De andre klærne deres vet jeg lite om. ) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 55 og synes Days Like This er definisjonen på kjerringstil. Har vært innom noen ganger, aldri funnet noe. 

Når det er sagt, føler med de ansatte, og håper de raskt får nye jobber, alle som en.

Anonymkode: d3e51...76b

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er synd, har handlet en god del klær der. De har plagg for oss som er stor i størrelsen, og de har mange fine basisplagg. Har kjoler, skjørt, dressbukser, bluser og skjorter derfra som har vært flittig brukt og holdt seg fint i årevis. Ser dessverre at en av mine andre favorittbutikker også skal legge ned, nemlig Boutique nr 6 i Bergen. Snart bare ungdomsbutikker og billig skit igjen å få kjøpt. Reiser mye ti utlandet og handler nettopp fordi det er lite utvalg for oss som vil ha en pen klassisk stil i str 46-38.

Anonymkode: 9f511...fec

• Liker 2
Skrevet

I følge artikkelen her, er det et problem for Varner-gruppen at de har for mange ulike kjeder.  

https://m.nettavisen.no/na24/varner-legger-ned-days-like-this---se-liste-over-butikker-som-berres/3423586898.html

Sitat

"Når det gjelder Varner-gruppen for mange merkevarekjeder. De store konkurrentene som Zara og H&M, som er giganter, har ikke så mange, så det må foretas en opprydning"

Jeg håper Varner kan fortsette med noe av det samme utvalget som Days Like This i andre av kjedene deres. Kanskje Cubus? 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Fatter ikke at folk kjøper polyester-klær. Eller «ullblanding» som knapt er ull i.

Hos DAys like These har jeg riktignok handlet to gensere i 100% ull, men butikken har og «ull-blandinger» som er like dårlige som polyesterklær.

Jeg unngår ene DAys like these-butikken på grunn av en klengete ansatt. Orker ikke å bli forfulgt i butikken med «tips og råd» jeg ikke har bedt om. Den butikken ligger på en folksom plass, men jeg tror flere unngår den av samme grunn som meg.

Anonymkode: 36797...ef9

Jeg har aldri kjøpt noe der. Det er ingenting der som tiltaler meg i det hele tatt. Butikken er helt annonym for meg, på en måte. Så den blir ikke savnet, men det er trist for de som mister jobben selvfølgelig. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er synd, har handlet en god del klær der. De har plagg for oss som er stor i størrelsen, og de har mange fine basisplagg. Har kjoler, skjørt, dressbukser, bluser og skjorter derfra som har vært flittig brukt og holdt seg fint i årevis. Ser dessverre at en av mine andre favorittbutikker også skal legge ned, nemlig Boutique nr 6 i Bergen. Snart bare ungdomsbutikker og billig skit igjen å få kjøpt. Reiser mye ti utlandet og handler nettopp fordi det er lite utvalg for oss som vil ha en pen klassisk stil i str 46-38.

Hvor i utlandet handler du? Jeg har bodd i Danmark og syntes jeg fant mye fint der. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plaggene på Days like this hadde en pris som ikke stod til kvaliteten, var min erfaring. Det siste jeg handla der var vinteren i fjor, et impulskjøp da jeg fann grå ullkåpe. Men det var en jakke uten fór og uten knapp (!?), og ullstoffet viste seg å være 50% syntetisk som nuppet noe grusomt. Jeg har relativt god inntekt, og til så stive priser handler jeg heller klær i bedre kvalitet til tilsvarende pris på f.eks Match eller Fillipa K osv. PM og Days like this føltes litt jalla. Ikke sofistikert i det hele tatt, mener nå jeg. De var også trege med å følge motebildet, men fortsatte i samme tralten hvert år. Klær i farger og snitt som var "safe", hadde vært rundt for evig og alle hadde.

På linje med hvordan Freequent/B-young utvikler seg. Blir de neste som ryker?

Anonymkode: 3836b...a75

Enig i det meste her. 

Jeg er 50+ og handlet endel på Days da butikken kom på senteret her. Kvaliteten på klærne var den gang ganske bra, og jeg likte at de hadde klassiske basisplagg (da gikk jeg i tillegg på HM for å kjøpe det som var mer trendy og spennende, type klær som skal vare 1 sesong).

Plaggene jeg kjøpte på Days senere, var av betydelig dårligere kvalitet. Skjeve sømmer, løse tråder, knapper som er elendig festet, gensere som blir vide og sjaskete etter kort tid. 

Har ikke handlet der i 2018. 

Anonymkode: 0a790...2f1

Skrevet

B-Young har også utviklet seg i en tragisk retning. 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri kjøpt noe der. Det er ingenting der som tiltaler meg i det hele tatt. Butikken er helt annonym for meg, på en måte. Så den blir ikke savnet, men det er trist for de som mister jobben selvfølgelig. 

Jeg er helt enig, butikken er et stort gjesp. Jeg har aldri funnet noe der, selv om jeg aldersmessig visstnok skulle tilhørt kundegruppen.  

Anonymkode: 97d9f...7cb

Skrevet

Jeg har handlet der én gang, gave til svigermor på 81 år. Selv er jeg 41 og finner ingenting til meg selv der.

Anonymkode: 8bad2...263

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i utlandet handler du? Jeg har bodd i Danmark og syntes jeg fant mye fint der. 

Handler for det meste i London. Monsoon, Evans, Debenhams, House of Frasier, Dorothy Perkins, John Lewis, Marks & Spencer og Boden er faste gjengangere. My fint for oss som trenger en større størrelse enn de fleste butikkene fører her hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Min mor liker mange av klærne der, men de har alle feil passform på henne. Jeg synes klærne er altfor «kjerring», men hver sin smak. 

Anonymkode: 461f4...565

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...