SPOCA Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 (endret) https://e24.no/naeringsliv/shopping/varner-legger-ned-kleskjeden-days-like-this/24551295 Jeg må si at dette er veldig leit å lese, for de har ganske mye fint og har jo vært en fin butikk for oss som ikke vil handle på f.eks Cubus eller Bik Bok. I tillegg er det synd Varner velger å luke vekk en hel kundegruppe da de heller satser på sine andre butikker Bik Bok, Carlings, Dressmann, Urban, Volt, Wow, Levi's Store og Nike Store. Det eneste jeg synes er negativt med Days Like This er at de har litt stive priser, så for min del har det blitt mest handling i butikkene når det har vært salg. Mulig det har vært med på å bidra til sviktende omsetning. Endret 30. januar 2019 av SPOCA 8
The Kitten Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Veldig synd! Jeg syns de har mange fine klær. Har vært i en situasjon hvor butikken jeg jobbet i ble lagt ned, så vet hva de ansatte går gjennom.
SPOCA Skrevet 30. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2019 14 minutter siden, The Kitten skrev: Veldig synd! Jeg syns de har mange fine klær. Har vært i en situasjon hvor butikken jeg jobbet i ble lagt ned, så vet hva de ansatte går gjennom. Ja, veldig leit. Har selv vært en av dem som måtte slutte da en butikk i en kjent norsk kjede ble lagt ned. Utrolig leit! 2
Gjest Dorey Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Alt de hadde var laget av polyester... Ikke et tap
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, Dorey skrev: Alt de hadde var laget av polyester... Ikke et tap Nei, det stemmer jo ikke. Jeg liker Days like this godt, og har mye klær derfra. Ingenting er polyester, stortsett bomull og ull. Noe i viskose og modal. Synd det skal legges ned. Anonymkode: 11bf0...e57 11
SPOCA Skrevet 30. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2019 (endret) 12 minutter siden, Dorey skrev: Alt de hadde var laget av polyester... Ikke et tap Det er ikke helt riktig. Riktignok har jeg en anorakk fra dem som er laget av polyester, men mesteparten av plaggene jeg har fra dem er 100% bomull, nylon, viskose eller ull. Det som nettopp er fint med Days Like This er at de oppgir blant annet fabrikken de har laget sine plagg, produksjonsland, hvordan de har behandlet plagget (f.eks miljøvennlig impregnering uten fluorkarboner) osv. Så akkurat det du skriver blir jo faktisk litt feil. Mesteparten av plaggene er ikke polyester, ihvertfall ikke etter et kjapt søk på nettsiden deres. Endret 30. januar 2019 av SPOCA 5
Perelandra Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Å nei, det var dumt! De har vært en av mine favoritt-kjeder. Først PM og nå Days Like This. Hvor skal vi godt voksne kjøpe klær nå? 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 To relativt store kleskjeder for damer i aldersgruppen 35+ legges ned på kort tid. PM og nå Vivikes/Days like this. Hvorfor tror dere omsetningen svikter? Handler disse kundene heller på nett? For egen del gjør jeg det pga jeg har ikke tid å gå i fysiske butikker pga jobb og småbarn. Kanskje dette er typisk den aldersgruppen? Eller handler dette segmentet heller i andre "ungdomsbutikker" ala Carlings. Fordi det er ikke akkurat positivt å assosiere seg med å være middelaldrende. (Fikk høre det når jeg handla på PM, at det var skikkelig kjerring). Anonymkode: 3836b...a75 1
Perelandra Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Jeg synes det er rart at det skal være så vanskelig å drive butikker med klær for kvinner 35-40+. De fleste i den aldersgruppa har jo bedre råd enn de yngre. Mange har voksne barn og nedbetalte boliger. Et det fordi vi er mer "satte" og har funnet vår stil uavhengig av skiftende moter? Et godt voksne i mindre grad opptatt av å handle nye plagg, men heller bruke det man har fra før? 4
SPOCA Skrevet 30. januar 2019 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Jeg tror det også handler litt om pris, i tillegg til nett. Jeg hater å gå rundt og handle i vanlige butikker. Jeg får bedre oversikt på nettet. Jeg synes Days Like This rett og slett er litt dyrt, jeg synes de har veldig mye fint, men altfor dyrt for min lommebok. Da blir det heller Lindex, Kappahl eller annen nettshopping. Jeg handler gjerne på nett, og Days Like This har da nettbutikk som burde kunne konkurrere. Problemet er når de selger produkter som rett og slett blir for dyre. 900 kr på en kjole er rett og slett penger jeg ikke har til å bruke på en kjole. Nå er jeg i begynnelsen av 30-årene, så jeg føler meg ikke så veldig satt. For meg handler det mer om pris enn mye annet. Jeg har aldri sett på Days Like This som kjerring-butikk, det var det jeg likte med den; den var nettopp ikke en kjerringbutikk, samtidig som den har en voksen profil - og en butikk også for meg da jeg var i slutten av 20-åra og nå i begynnelsen av 30-årene. PM-butikkene derimot synes jeg var en skikkelig kjerring, selv om de hadde noe fint der også, bare for å understreke det. Så for meg er disse to forskjellige typer butikker. Begge kjeder retter seg mot de over 35+, men Days Like This er mer "sofistikert" og har flere fine plagg, PM syntes jeg personlig alltid var mye mer satt og kjerring. Men ingen tvil om at nettbutikker nok har tatt for en del her. Endret 30. januar 2019 av SPOCA 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Hmmm, jeg er 40 og har aldri handlet på den butikken, ikke PM heller, handler blant annet på, HM og Cubus... Anonymkode: 047cc...9fb 2
Elaine Marley Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 Jeg føler meg egentlig litt for "ung" for slike butikker og jeg er 36. Prøvde meg på PM da de skulle legge ned, men det var en merkelig passform på klærne der. På Days like this har jeg egentlig aldri blitt fristet til å gå inn. Jeg har vært med min mor dit noen ganger, men har aldri sett noe for meg der. Allikevel så har jeg inntrykk av at mange liker disse butikkene, men kanskje de ikke selger så mye. Kanskje de satser for snevert? De andre kjedene er ofte delt inn i avdelinger eller har klær som kan passe både de unge og de mer voksne. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 Plaggene på Days like this hadde en pris som ikke stod til kvaliteten, var min erfaring. Det siste jeg handla der var vinteren i fjor, et impulskjøp da jeg fann grå ullkåpe. Men det var en jakke uten fór og uten knapp (!?), og ullstoffet viste seg å være 50% syntetisk som nuppet noe grusomt. Jeg har relativt god inntekt, og til så stive priser handler jeg heller klær i bedre kvalitet til tilsvarende pris på f.eks Match eller Fillipa K osv. PM og Days like this føltes litt jalla. Ikke sofistikert i det hele tatt, mener nå jeg. De var også trege med å følge motebildet, men fortsatte i samme tralten hvert år. Klær i farger og snitt som var "safe", hadde vært rundt for evig og alle hadde. På linje med hvordan Freequent/B-young utvikler seg. Blir de neste som ryker? Anonymkode: 3836b...a75 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 5 minutter siden, Elaine Marley skrev: Jeg føler meg egentlig litt for "ung" for slike butikker og jeg er 36. Prøvde meg på PM da de skulle legge ned, men det var en merkelig passform på klærne der. På Days like this har jeg egentlig aldri blitt fristet til å gå inn. Jeg har vært med min mor dit noen ganger, men har aldri sett noe for meg der. Allikevel så har jeg inntrykk av at mange liker disse butikkene, men kanskje de ikke selger så mye. Kanskje de satser for snevert? De andre kjedene er ofte delt inn i avdelinger eller har klær som kan passe både de unge og de mer voksne. Samme her føler meg og for ung til den type butikker og jeg er 39, føler klærne der appellerer til de som er 50+ . Men for all del, hver sin smak
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 Tror forresten Cubus o.l. også sliter, men de har jo også barn- og herreavdeling. Husker jeg handla meg skinnjakke (ekte skinn!) på Cubus i 2004. Virker som en fjern drøm! Nå er alt i polyester, som noen over her nevnte... Anonymkode: 3836b...a75 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 Jobber selv på Days Like This. Vi ble informert om dette klokken 08.00 imorrest, og allerede er det ut i pressen (noe som egentlig ikke skulle skje før senere idag). Skjønner godt grunnlaget for avviklingen men utrolig sårt for oss som jobber dag inn og dag ut for å gi hver eneste kunde en best mulig kundeservice! De fleste kollegaene mine jobber ræva av seg hver dag for å skape gode resultater, så dette er sååå trist :( Anonymkode: c4404...119 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror forresten Cubus o.l. også sliter, men de har jo også barn- og herreavdeling. Husker jeg handla meg skinnjakke (ekte skinn!) på Cubus i 2004. Virker som en fjern drøm! Nå er alt i polyester, som noen over her nevnte... Anonymkode: 3836b...a75 Cubus går som regel i pluss på omsetning hver dag :) Men enig, kvaliteten har blitt dårlig 😅 Anonymkode: c4404...119 1
Perelandra Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Noe av det jeg har likt best med Days Like This, er at de dekker gapet i størrelser som ofte er mellom vanlige klesbutikker og plus size. For oss som er mellom størrelse 44 og 50 kan det ofte være vanskelig å finne klær som passer. Days Like This har opp til størrelse 46, og er i tillegg romslige i passformen. Særlig buksene deres liker jeg godt. Når det gjelder pris, synes jeg de er ganske ok, men det meste jeg har handlet fra dem har vært på salg. I Lillestrøm hadde de lenge et eget outlet med svært lave priser. Favorittbuksa mi Jane ble solgt for 99 kr stykket. Edit: Jeg er 48 år, men har nok hatt det mange kaller kjerringstil helt siden jeg var i slutten av 20-årene. Er glad i farger og detaljer, og liker ikke minimalisme eller "rocka" stil. Endret 30. januar 2019 av Perelandra 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Cubus går som regel i pluss på omsetning hver dag Men enig, kvaliteten har blitt dårlig 😅 Anonymkode: c4404...119 Kvaliteten de fleste steder har blitt rævva. Det er polyesterhelvete over hele fjøla. Anonymkode: fdad0...01b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå