AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Ville du ha byttet jobb hvis du gikk opp 80.000 i året, men ikke fikk så mye sosialt i den nye jobben? Der jeg jobber i dag er vi veldig sosiale og det er mye latter i lunsjen. Samtidig har jeg svært dårlig betalt og ledelsen vil ikke sette meg opp i lønn, så jeg ser ingen annen mulighet enn å bytte jobb. Er bare redd det kan bli tungt i lengden og ikke ha det «gøy» på jobb med kollegaer. Anonymkode: f3e61...a7b
Million Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat det må vel hver og en svare på selv for sin egen del. Du vet jo hvor viktig det sosiale er for deg, målt opp mot penger. Så det er kun du som kan avgjøre det. Jeg tror jeg hadde valgt pengene, for jeg er ikke så avhengig av å være sosial dagen lang. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Ikke helt samme utgangspunkt kanskje, men jeg er i en jobb der jeg trives veldig godt sosialt, bra frynsegoder, etc. Men det at sjefen gir meg LATTERLIGE lønnsøkninger og jeg har mye dårligere lønn enn mannlige kollegaer med samme utdanning/erfaring, gjør at jeg glatt hadde byttet jobb om jeg ble tilbudt 80.000 mer. Anonymkode: 3f3c8...c2b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Jeg kan svare for meg, og for meg er ikke det sosiale viktig. Du må nesten finne ut hva som er viktigst for deg.
drue Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Jeg hadde bytta jobb. Jeg jobber for å tjene penger til å leve og kunne gjøre det jeg har lyst til, jeg jobber ikke for å være sosial (det er i så fall bare en bonus). 1
Neidr Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Kommer vel an på hvor sosial du er? For meg er det ikke viktig, så ville ikke gjort meg noe.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Hadde aldri byttet jobb for penger, hadde faktisk hatt samme jobben selv om jeg ikke fikk lønn. Fordi det er et godt og givende miljø å være i. Så som andre allerede har påpekt - dette er helt individuelt. Anonymkode: 5ee52...635 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Det sosiale er viktigst. Man tilbringer så mye tid med kolleger, så hvis det skal være nitrist, blir det tungt å gå på jobb. Har heldighvis en god jobb og herlige og morsomme kolleger, noen har blitt venner på fritiden også. Kunne byttet jobb hvia det var en virkelig drømmejobb og solid lønn, men trivsel med kolleger og arbeidsoppgaver er viktigst. Man skal glede seg til å gå på jobb Anonymkode: d8a91...985 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Her er folk veldig forskjellige, tenker jeg. Jeg hadde nok ikke ofret det sosiale for 80 000 i året, men jeg hadde lett ofret det sosiale for mer spennende arbeidsoppgaver. I en drømmeverden hadde jeg hatt en jobb med spennende, utfordrende oppgaver vi var flere om slik at jeg fikk sosiale behov tilfredsstilt gjennom meningsfull problemløsning, ikke gjennom kaffeslarv på lunsjrommet! Andre igjen hadde ofret det for pengene. Og noen ikke. Dette må du finne ut av sel. Anonymkode: fa5c3...231 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Hadde aldri byttet penger for jobb. Valgte motsatt av deg, -for en jobb med Mening. IKKE dårlig jobb jeg valgte bort... De sier vi tillbringer 1\3 av Livet på jobb... 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri byttet jobb for penger, hadde faktisk hatt samme jobben selv om jeg ikke fikk lønn. Fordi det er et godt og givende miljø å være i. Så som andre allerede har påpekt - dette er helt individuelt. Anonymkode: 5ee52...635 DITT Valg, TS... a.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 For meg er det viktig å trives på jobb. Nå har jeg og mannen relativt god inntekt uansett holdt jeg på å si, men jeg har kanskje ikke den beste lønna jeg kunne hatt innenfor yrket/utdanninga mi i jobben jeg har. Hadde ikke bytta jobb for bedre lønn og mer ugunstige arbeidstider/dårligere miljø. Men det må hver enkelt vurdere selv. Anonymkode: cca5d...03b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Men du vet jo heller ikke om du ikke kommer til å trives i ny jobb da Eller rett å slett gå til sjefen og fortell om tilbudet du har fått og at du kommer til å bytte jobb pga betydelig lønnsøkning og ønsker å høre om de kan tilby noe lignende Anonymkode: d8c1e...c25 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 Her må man rett og slett avveie hva man finner viktigst. For min egen del tenker jeg at trivsel på jobb er viktig, man tilbringer så mange timer der at man skal ha det greit. Det er samtidig slik for meg at jobb er jobb, og det er helt greit å ikke være bestevenn med kollegene. Det aller viktigste er at man får samarbeidet til å fungere. Anonymkode: 9594f...0da
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 Nja... Trur eg hadde byttet, sosial er viktig men varer det evig? Generelt oppleve eg å være lojal fordi du trives ikke lønner seg i lengden. Veit du at miljøet er dårlig på neste jobb? Anonymkode: 8a5c5...d62
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 Man vet vel ikke sikkert om man trives sosialt i ny jobb før man har tatt sjansen? For meg er lønn viktig. Anonymkode: e1122...646
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 Lønnen er viktigst, sosial kan jeg være på fritiden. Regner med at det er litt sosialt på de fleste arbeidspalssser, så tror du skal være uheldig om du finner ett sted hvor ikke det er noe sosialt Anonymkode: 6a52a...fbf
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 Det sosiale klima er viktig for å gjøre best mulig jobb og ha det bra på jobben. Men det betyr ikke at det trenger være masse sosiale aktiviteter utenfor arbeidstid. Anonymkode: 81c6b...bee
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 Nei, vi er ikke sosiale på jobb eller fritid, og slik trives vi. Venner har jeg utenom Kollegaer er ikke venner. Anonymkode: 9dbb5...88a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 Hadde aldri byttet for penger om jeg hadde trodd at den nye jobben ikke kom til å bli like gøy som den jeg har. Så fremst jeg faktisk ikke var nødt til å bytte pga at jeg f.eks. Ikke hadde hatt råd til å betale regninger osv. Det viktigste for meg er miljøet/ha det gøy på jobb. Det er der jeg tilbringer mesteparten av dagen min, og det er viktig for meg å glede meg til jobb, og det gjør jeg med gode kollegaer. Er virkelig ikke verdt det å bytte for penger, fordi ekstra lønn kan faktisk ikke kjøpe ekte glede, og jeg føler meg ordentlig glad innvendig av å gå på jobb. Anonymkode: 48032...57d
Knirke Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 Det er sikkert latter i lunsjen på det nye stedet også, hyggelige kollegaer finnes overalt. Dessuten kan du opprettholde kontakten med nåværende kollegaer på fritiden, om du savner dem. Hvis det bare er lunsj og pauser det er snakk om synes jeg ikke det sosiale er viktig. På en jobb der man tilbringer 24 timer i døgnet sammen blir det mye viktigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå