Gå til innhold

Er Tinder et kvinnes marked?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble i går fortalt av en venn av  meg at Tinder var et kvinnes marked. Da jeg spurte han hva han mente med det, fikk jeg til svar at siden det er så mange flere menn på Tinder enn kvinner er det fordelaktig å være kvinne. Da jeg spurte om hvor mange flere menn det var, fortalte han at i følge statistikker var det nærmere dobbelt så mange menn som kvinner på Tinder.

Jeg er dog ikke enig i det han sa. Etter å ha vært på Tinder i ett år har jeg møtte mange forskjellige menn. Her har det vært menn som har vært singel og menn som har fortalt meg at de er i et forhold og har vært på utkikk etter noen andre. Jeg kan godt se for meg at det er flere menn enn kvinner på Tinder av den grunn at menn ikke er så nøye med vise at de er på jakt etter en ny dame når de er i et forhold. Men jeg er uenig at det er en fordel at det er flere menn enn kvinner på Tinder. Jeg datet en mann i 2 måneder der vi også hadde sex før det kom fram at han egentlig hadde dame, men at hun ikke forsto at han hadde større sexbehov enn henne. Derfor var han utro med meg. Jeg tenkte da med en gang at er han villig til å være utro mot andre kan jeg nesten være sikker på at han kan være utro mot meg. Jeg kuttet kontakten med han etter det. Dette fikk meg til å tenke at han er sikkert ikke den eneste mannen på Tinder som holder på sånn...

Blir ganske frustrert over at enkelte mennesker som man skulle tro var voksen oppfører seg sånn på nettdating.

Anonymkode: be78e...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg datet en mann i 2 måneder der vi også hadde sex før det kom fram at han egentlig hadde dame, men at hun ikke forsto at han hadde større sexbehov enn henne. Derfor var han utro med meg. Jeg tenkte da med en gang at er han villig til å være utro mot andre kan jeg nesten være sikker på at han kan være utro mot meg. Jeg kuttet kontakten med han etter det. Dette fikk meg til å tenke at han er sikkert ikke den eneste mannen på Tinder som holder på sånn...

Blir ganske frustrert over at enkelte mennesker som man skulle tro var voksen oppfører seg sånn på nettdating.

Anonymkode: be78e...0ca

Om du var en bedre partner, med et sexbehov som matchet denne tinderdaten, ville det vel ikke være noen risiko for utroskap?  Mannen hadde jo tydeligvis gjort et elendig valg av partner tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen din juger: vanlig at menn sier det der, fordi det er HELT utenkelig for dem at de ikke er særlig attraktiv og derfor får lite respons. 

Det du opplevde er ikke veldig vanlig, men det er nok av menn som holder på på den måten og nok av menn som mener at damer skal "gi dem sex" alle steder. 

Anonymkode: 1d212...dca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er da kvinnenes marked selv om det finnes idiotiske menn der! Det er ingen tvil om at kvinner i snitt kommer mye lettere til det på Tinder.

Anonymkode: 02926...190

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tinder er da kvinnenes marked selv om det finnes idiotiske menn der! Det er ingen tvil om at kvinner i snitt kommer mye lettere til det på Tinder.

Anonymkode: 02926...190

Dette stemmer ikke. Tinder er er marked for de som ser best ut, rent utseendemessig uansett kjønn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SM30 skrev:

Dette stemmer ikke. Tinder er er marked for de som ser best ut, rent utseendemessig uansett kjønn. 

Dette er jo et spørsmål om tallmessige fakta, ikke hvem som det best ut. Enten er det flest menn eller ikke. Deretter kommer en annen, helt annen, diskusjon om hvorvidt utvalgets beste har det lettere enn andre, noe jeg forsåvidt er enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Kompisen din juger: vanlig at menn sier det der, fordi det er HELT utenkelig for dem at de ikke er særlig attraktiv og derfor får lite respons. 

Det du opplevde er ikke veldig vanlig, men det er nok av menn som holder på på den måten og nok av menn som mener at damer skal "gi dem sex" alle steder. 

Anonymkode: 1d212...dca

Hva er det han juger om? At det ikke er flere menn enn kvinner på Tinder?

https://mic.com/articles/110774/two-thirds-of-tinder-users-are-men-here-s-why

Tviler for at det er helt uvanlig å treffe menn som ikke er singel på Tinder når man leser i artikkelen ovenfor hvordan menn bruker Tinder. Har også venninner av meg som har opplevd dette flere ganger. Man kommer vel ikke utenom at enkelte menn er mindre subtile i måten de går fram på, enten det gjelder flørting eller når de vil vise sin tilgjengelighet 

2 hours ago, SM30 said:

Her må man definere begrepet "kvinnes marked". I denne konteksten dreier det seg om at det er flere menn enn kvinner på Tinder, noe som også stemmer i følge artikkelen som jeg har linket til ovenfor. Kvinner har et betydelig bedre utvalg av menn enn motsatt siden kjønnsfordelingen er 62% menn og 38% kvinner. Altså kan man si at det er et kvinnes marked. Dette betyr ikke at en normalt utseendet mann ikke kan være populær på Tinder. Ved å gjøre enkle grep som å ta anstendige bilder, skrive en kort bio og faktisk ta kontakt med de man matcher med er man langt bedre enn en god del menn som er på Tinder.

Det er ingen tvil at utseendet spiller en stor rolle på Tinder, men her var det snakk om at det er færre kvinner enn menn på Tinder.

2 hours ago, Arcturus said:

Dette er jo et spørsmål om tallmessige fakta, ikke hvem som det best ut. Enten er det flest menn eller ikke. Deretter kommer en annen, helt annen, diskusjon om hvorvidt utvalgets beste har det lettere enn andre, noe jeg forsåvidt er enig i. 

Er enig med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...