AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har en venn fra India. Han jobber for et internasjonalt firma og kom nylig til Norge. Veldig hyggelig fyr, men han skryter også veldig av seg selv og sin familie. Virker som det er mer akseptabelt med selvskryt i enkelte land. Det jeg lurer på er dere som kommer fra slike land, hvordan dere reagerer på selvskryt? Tenker dere f.eks: WOW, han må være rik siden han forteller så mye om hvor mye han tjener. Eller er det mer sånn at dere er likegyldige? Eller tenker dere "Tullete med folk som skryter så mye av seg selv,"? Virker også som selvskryt er mer akseptert i land som USA for å også nevne et vestlig land. Anonymkode: 5c39f...e45
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venn fra India. Han jobber for et internasjonalt firma og kom nylig til Norge. Veldig hyggelig fyr, men han skryter også veldig av seg selv og sin familie. Virker som det er mer akseptabelt med selvskryt i enkelte land. Det jeg lurer på er dere som kommer fra slike land, hvordan dere reagerer på selvskryt? Tenker dere f.eks: WOW, han må være rik siden han forteller så mye om hvor mye han tjener. Eller er det mer sånn at dere er likegyldige? Eller tenker dere "Tullete med folk som skryter så mye av seg selv,"? Virker også som selvskryt er mer akseptert i land som USA for å også nevne et vestlig land. Anonymkode: 5c39f...e45 Norge, India, Brasil, USA, Australia.. tjaa du kan komme fra hvor du vil, men selvskryt på det nivået som du beskriver er ikke normalt. Det forteller egentlig mye om personen selv, nemlig at han er høy på pæra, har et stort ego, og har en behov for bekreftelse hele tiden. Dessuten er det ikke fint å skryte av sånne ting. Nå kjenner jeg ikke den indiske kulturen noe særlig, men vet de tradisjonelt har et "kaste" system i samfunnet. Dvs at samfunnet er delt inn i forksjellige klasser. Google "kaste i india" eller noe slikt, så får du bedre svar. Hele greia er absurd. Det funker sånn: La oss si at din familie for 200 år tilbake hørte til "arbeidsklassen" dvs vanlige arbeidere, mens naboen din sin familie hørte til "adelklassen" noe bare politikere, dommere, advokater, rike folk hører til. Vel 200 år setterpå hører familiene deres fortsatt til samme klasse, og det er vanskelig, om ikke umulig å klatre opp i rangstigen. Helt forkastelig.... Og dette utnytter "adelklassen" noe jævlig. All klasser under dem må vise respekt of tilføye seg deres ønsker. India har måtte innføre en lov i parlamentet for å prøve å bryte med dette kastesystemet, men med svært lite hell. Anonymkode: 75121...91a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå