AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Noen som kan forklare? Anonymkode: da9f7...3e1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Egoisme. De mennene som er så kjempe interessert i sex er bare ute etter å få seg en orgasme og driter i kvinnens orgasme. Min erfaring er at menn som har et mer avslappet forhold til sex og har andre verdier i livet å fokusere på , er mer interessert i felles nytelse hvertfall. Anonymkode: 29e9a...1b3 8
Resignert Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Fordi det ligger dypt i oss fra naturens side. Uten sexlyst, ingen forplantning, og arten dør ut. Akkurat som dyrene, med den forskjellen at dyr ikke er i brunst hele tiden. Per definisjon har jo kvinner eggløsning en gang i måneden, men ulike kvinner til ulik tid. Derfor er menn klare for sex til enhver tid. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Så du mener at kvinner ikke er det? Som kvinne vil hvert fall jeg si at jeg er veldig interessert i sex. Anonymkode: 33908...36d 16
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 5 minutter siden, Resignert skrev: Fordi det ligger dypt i oss fra naturens side. Uten sexlyst, ingen forplantning, og arten dør ut. Akkurat som dyrene, med den forskjellen at dyr ikke er i brunst hele tiden. Per definisjon har jo kvinner eggløsning en gang i måneden, men ulike kvinner til ulik tid. Derfor er menn klare for sex til enhver tid. Det der var vel en sterk overdrivelse..sånne primitive aper som du beskriver prøver i det minste å formere seg. Dere prøve jo ikke på det engang. Så dere er vel mer som en glassmanet, enn primitive aper.. Anonymkode: ef77a...a4f 5
Resignert Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Det der var vel en sterk overdrivelse..sånne primitive aper som du beskriver prøver i det minste å formere seg. Dere prøve jo ikke på det engang. Så dere er vel mer som en glassmanet, enn primitive aper.. Anonymkode: ef77a...a4f Hva prøver du egentlig å si? Hvor kommer glassmaneten inn i bildet her? Jeg for min del har formert meg, mer enn en gang. Naturen har skapt den mannlige seksualiteten for å sikre formeringen. Og så har naturen tatt i litt ekstra, for å være helt sikker. Om jeg som mann kun skulle hatt sex for å få unger, hadde jeg glatt stått over. Unger er ikke SÅ stas, ikke damer heller, om de ikke var i interessert i sex de også. Endret 30. januar 2019 av Resignert 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at kvinner ikke er det? Som kvinne vil hvert fall jeg si at jeg er veldig interessert i sex. Anonymkode: 33908...36d Hva var tlfnr. ditt igjen😂 Anonymkode: 0d67a...dd6 5
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan forklare? Kan det ha noe med Oppgavene vi, -Genetisk sett er her for, -på Tellus... Og... 💪 HARDT å være Mann ... a. Endret 30. januar 2019 av Sliten&kjørt51
Druid Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det der var vel en sterk overdrivelse..sånne primitive aper som du beskriver prøver i det minste å formere seg. Dere prøve jo ikke på det engang. Så dere er vel mer som en glassmanet, enn primitive aper.. Anonymkode: ef77a...a4f Poenget er at vi ER aper, vi er bare ikke primitive lenger. Vi må kunne skille mellom de fysiologiske, hormonstyrte delene av vår oppførsel, som vi trenger kraftige medikamenter for å justere, og de miljøvariablene vi må forholde oss til, som kun handler om mental refleksjon. Det ER fysiologiske forskjeller mellom menn og kvinner på sex, men de handler primært om de hormonelle triggerene. Det er vårt sosialiserende regelverk, primært knyttet til samfunns behov i forhold til formering, som definerer hva som regnes som lyst og følgelig legger føringer for spørsmålet. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Det er en genetisk betinget trang til å betale barnebidrag. Anonymkode: 869ff...e82 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 7 minutter siden, Druid said: Poenget er at vi ER aper, vi er bare ikke primitive lenger. Vi må kunne skille mellom de fysiologiske, hormonstyrte delene av vår oppførsel, som vi trenger kraftige medikamenter for å justere, og de miljøvariablene vi må forholde oss til, som kun handler om mental refleksjon. Det ER fysiologiske forskjeller mellom menn og kvinner på sex, men de handler primært om de hormonelle triggerene. Det er vårt sosialiserende regelverk, primært knyttet til samfunns behov i forhold til formering, som definerer hva som regnes som lyst og følgelig legger føringer for spørsmålet. Lol vi ER ikke aper, det sier du jo selv i første setning. Homosapiens, ja er i samme familie som aper, men vi ERRRRR ikke aper. Anonymkode: 33908...36d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 Det er en ting som gjør menn så interessert i sex, og det er hormonet testosteron. Rett og slett. Jo mer av dette hormonet, jo hissigere og mere sugne på sex blir de. Dette gjelder både dyr og mennesker, hannkjønnet styres av testosteron. Når testosteronet faller naturlig i middelalderen hos en del menn ("den mannlige overgangsalderen"), blir de mye mindre interesserte i sex. Noen mister helt lysten. Av en eller annen grunn gjelder det ikke alle, noen beholder nok testosteron til å ha stor sexlyst fremdeles selv som eldre over 50-60. Anonymkode: 29f9c...162 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 Fordi kvinnekroppen er så sinnsykt deilig. Nærmere bestemt kroppsåpningene. Hadde ikke dere damer hatt så deilige kroppsåpninger ville ikke menn vært interessert i sex. Og dere ville fått gå i fred. Anonymkode: 15b65...e72
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 4 minutter siden, Druid skrev: Poenget er at vi ER aper, vi er bare ikke primitive lenger. Vi må kunne skille mellom de fysiologiske, hormonstyrte delene av vår oppførsel, som vi trenger kraftige medikamenter for å justere, og de miljøvariablene vi må forholde oss til, som kun handler om mental refleksjon. Det ER fysiologiske forskjeller mellom menn og kvinner på sex, men de handler primært om de hormonelle triggerene. Det er vårt sosialiserende regelverk, primært knyttet til samfunns behov i forhold til formering, som definerer hva som regnes som lyst og følgelig legger føringer for spørsmålet. Poenget er at vi har mer enn avansert nok hjerne til å velge hvordan vi oppfører oss. Å drive å rasjonalisere at man oppfører seg som en hannhund når tisper har løpetid med: det er instinkt! Jeg har ingen kontroll!! Er bare utrolig fjollete. Jeg hater eksen min og ser han som en trussel. Hvis jeg skulle fulgt instinktene mine: hadde jeg drept han fordi jeg mener at han er et overgripende rasshøl og at jorda hadde vært et bedre sted uten mennesker som han. Jeg handler jo ikke etter den tanken. Nettopp fordi jeg ikke er en forbanna primitiv ape som puler og dreper pga instinkt. Anonymkode: ef77a...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at vi har mer enn avansert nok hjerne til å velge hvordan vi oppfører oss. Å drive å rasjonalisere at man oppfører seg som en hannhund når tisper har løpetid med: det er instinkt! Jeg har ingen kontroll!! Er bare utrolig fjollete. Jeg hater eksen min og ser han som en trussel. Hvis jeg skulle fulgt instinktene mine: hadde jeg drept han fordi jeg mener at han er et overgripende rasshøl og at jorda hadde vært et bedre sted uten mennesker som han. Jeg handler jo ikke etter den tanken. Nettopp fordi jeg ikke er en forbanna primitiv ape som puler og dreper pga instinkt. Anonymkode: ef77a...a4f Sammenliknet du nettopp instinktet til å forplante seg med instinktet til å drepe? Instinkt for å drepe har kanskje noen av oss som en forsvarsmekanisme i livstruende situasjoner. Men også det er tvilsomt. Det er ikke noe kroppen vår forteller oss at den skal gjøre fordi vi synes en person er et rasshøl. Anonymkode: 50058...b22
Druid Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at vi har mer enn avansert nok hjerne til å velge hvordan vi oppfører oss. Å drive å rasjonalisere at man oppfører seg som en hannhund når tisper har løpetid med: det er instinkt! Jeg har ingen kontroll!! Er bare utrolig fjollete. Jeg hater eksen min og ser han som en trussel. Hvis jeg skulle fulgt instinktene mine: hadde jeg drept han fordi jeg mener at han er et overgripende rasshøl og at jorda hadde vært et bedre sted uten mennesker som han. Jeg handler jo ikke etter den tanken. Nettopp fordi jeg ikke er en forbanna primitiv ape som puler og dreper pga instinkt. Anonymkode: ef77a...a4f Jeg svarer på ett innlegg som handler om hvorfor menn er opptatt av sex, og påpeker at vår forståelse av lyst har to komponenter, der en ikke er enkel å endre på, og en som ER. Og det faktum at menn ikke prøver å formere seg fritt, pr def ikke gjør dem til mer primitive, men mer utviklede. Sånn sett er ditt svar en total avsporing av saken og SAMTIDIG beviser hva jeg sier. Din LYST til å drepe er dine instinkter; din valg å ikke gjøre noe med det er din sosiale justering, og din villighet til å avdekke din antisosiale tankegang, er fundamentert i din mulighet til å anonymisere deg vekk fra din funksjon som menneske og synligjøre din primitive Ape. Og på denne måten avdekker du noe annet som veldig mange glemmer: Vi er ikke så veldig avanserte. Det du gjør over, er ikke så mye å argumentere for en avansert menneskelighet, men mere avdekke hvor tynt ferniss vår intellektuelle ego er. Dette er for øvrig den samme diskusjonen vi kan har rundt mengder av mennesklige tilbøyligheter, som vår enorme interesse i konflikt (realityshow), drap (krim og krig) og frykt (ekstremsport og horror) 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 Det er mulig jeg tar feil, men jeg innbiller meg at det ligger en kritikk/frustrasjon bak spørsmålet. Så da spør jeg; er det noe galt i å være interessert i sex? Anonymkode: e5e48...bb2 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 Hva gjør at kvinner er så opptatt av ekteskap? Verre å forklare den. Anonymkode: 06dab...c55 2
Druid Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør at kvinner er så opptatt av ekteskap? Verre å forklare den. Anonymkode: 06dab...c55 Egentlig ikke. Stort sett alle våre følelser er hormonstyrte, og basert på en eller annen trigger. En av våre fundementale behov er følelsen av trygghet, man kan argumentere for at den defineres nærmere bunnen av Maslows pyramide enn fysisk formering. Og Ekteskapets primære funksjon, er å gi trygghet. Det at samfunnet har endret seg totalt slik at Ekteskapet på mange måter gir falsk trygghet, er sånn sett irrelevant. Vi holder gjerne på tradisjoner lenge etter at de har utspilt sin funksjon. Men man kan se hvordan våre fysiologiske behov etterhvert definerer våre samfunnsstrukturer. Og en av mine kjepphester, hvordan geografiske rammer over tid påvirker begge: Ekteskapets viktighet vil være avhengig av de primære verdiskapningsfaktorene , og det er avhengig av hvor lett tilgjengelig trygghet er. Altså hvor mye enklere jordbruk er i forhold til alternative verdiskaping. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå