Gå til innhold

Gravid - Hvordan fortalte dere partner/familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Som overskriften tilsier :) Hvordan fortalte du partneren din om at dere venter barn. Og hvordan fortalte dere foreldre/svigers?

Anonymkode: 58a65...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til mannen; kjøpte en del babyklær, sokker og smokker og la i en liten søt koffert. Han ble kjempe overrasket. 4 uker på vei. 

Til mine foreldre: vi hadde bestemt oss for å ikke si noe til noen før det var gått rundt 8-10 uker. Dro til mine foreldre (5 uker) og mannen bare spyr ut «dere skal bli besteforeldre igjen» omtrent med en gang vi kom inn døren. Så lo han av seg selv fordi han ikke klarte å holde på det av stolthet. 

Da fortalte vi svigers også rett etterpå. 

Anonymkode: 4b334...7ef

Skrevet

Samboeren min venta utenfor dodøra mens jeg tissa på pinnen, så vi fant det ut samtidig.

Hadde termin i romjula, så vi spurte besteforeldre hva de ønsket seg til jul. Da de ikke hadde noen ønsker enda, i mai, så spurte vi om ikke et barnebarn kunne være en mulighet.🙂

Anonymkode: 97be7...668

Skrevet

Partner: Tok kun test for morro skyld.. hadde begynt å spotte så vi trodde begge håpet var ute den måneden. Da testen var positiv var han på et arrangement med jobben. Jeg ringte og fortalte det og han var i ekstase i andre enden hehe.

Mamma: Vi var hjemme i forbindelse med bursdagen hennes. Laget et kort der det stod noe litt kryptisk som "Gratulerer med dagen! Skulle gjerne gitt deg en klem men det blir litt vanskelig blabla.." og avsluttet med "gleder meg til å treffe deg mormor".. hun fikk litt sjokk da hun endelig skjønte hvem kortet "var fra" og begynte å gråte av glede 😅 barnebarn nr 2 på den siden.

Svigers: Vi har som tradisjon at de bestiller billetter til et show/konsert/e.l og kommer nedover på besøk. Så vi laget noen "billetter" der det stod "bestemor/bestefar comming mai 2019" eller noe sånt. Vi la de i en konvolutt og spurte de om de hadde planer i mai/juni fordi vi hadde bestilt billetter til noe. De åpnet konvolutten og så tok det 10 sekunder før de skjønte greia. Første barnebarnet på den siden så der var det hylgrining 😂

Anonymkode: 7189d...1f3

• Liker 1
Skrevet

Samboer: «jeg tror jeg er gravid igjen» 

Familie: «xxx blir storesøster i mai»

Anonymkode: 534f4...641

• Liker 1
Skrevet

Med samboer har jeg bare vifta testen forran han, har ikke klart å vente til å gjøre noe spesielt hvertfall😅

Med familie har det blitt fortalt over telefon ganske tidlig pga kvalme, får se denne gangen, er bare i uke 5 nå😊

Skrevet

Til mannen hadde jeg store planer, men endte opp med å kun vise testen for jeg var ikke i stand til å snakke. Bare gråt😂 

Til familien var det litt forskjellig, de fleste sa vi det bare rett ut til. Vi fortalte alle det i uke 8, da ble det for vanskelig for oss å ikke sprekke av stolthet🥰

Anonymkode: 730c4...4d6

Skrevet

Typen fikk vite med en gang, for vi var enige om når vi skulle teste 😊

Familien fikk det i julegave i form av et hjemmelaget stort kort med bilder av ultralyd osv med en koselig tekst og baby sokker på, var hyl og grin og gledestårer fra alle kanter denne julen 😅

Skrevet (endret)

Jeg husker ærlig talt ikke hvordan alle andre fikk vite det, men jeg husker at jeg ringte samboeren min på jobben og sa at jeg var gravid, testen var positiv. Dette var samme dag som uteblitt mens. Vi hadde forsøkt å bli gravide i 5 måneder da, så det var jo ingen bombe for han. Husker han likevel ble litt satt ut da jeg sa det, og svarte i telefonen "Såpass?" 

Til moren min hadde jeg tenkt å si det da vi var på besøk der en søndag, men så ble jeg liksom litt flau og visste ikke hvordan jeg skulle si det, så vi dro derfra igjen uten å ha sagt noe. Når jeg kom hjem, tok jeg meg sammen og ringte henne og sa det på telefonen. Bare buste ut at jeg var gravid. Husker ikke hva hun svarte. Det var vel det tredje barnebarnet hennes, så ikke noe sjokkutbrudd. Husker ikke hvor mange uker på vei jeg var da. Men jeg tror jeg fortalte det til familien ganske tidlig.

Husker ikke hvordan jeg fortalte det til bestevenninnen min eller noe. Det er jo 19 år siden.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Vi hadde kranglet og hadde ikke snakket sammen den dagen. Da jeg kom hjem fra jobb på formiddagen så følte jeg bare at jeg "måtte" teste - og testen var positiv! Vi prøvde absolutt ikke, så jeg ble helt sjokkert og ringte til samboeren med engang "uhm, jeg tok en graviditetstest.. Og den var positiv?" "Oook? Hva gjør vi nå?" var svaret. :ler:

Ringte til familien og sa "du skal bli bestemor/bestefar/onkel/tante". 

Skrevet

Jeg: "jeg tok testen" Mannen: "Åja, trodde det var sånn som vistes best med morgenurin fordi det da er mest konsentrert jeg". "Jo, det er jo det. Men ikke når man er så langt på vei som det jeg er"' 

Min bror: Han hadde nettopp hatt sex for første gang, så vi lata som at vi skulle ha ,"the talk" med han. Så viste vi hva konsekvensene av å ikke være forsiktig kunne bli :P Eneste gangen jeg har sett min da 16 år gamle bror gråte av lykke. 

Mannens søster ringte vi fra utlandet og lurte på om det var greit med en julegave utenom det vanlige det året, og hva hun syntes om å bli tante til jul. 

Resten av familien: det var så godt synlig da vi kom hjem fra ferie at vi ikke trengte si noe :P

• Liker 1
Skrevet

Samboer:

Han: har du fått mensen? Jeg: nei. Han: har du tissa på en pinne? Jeg: ja, 3 stykker, jeg er gravid.

Han fikk se de positive testene. 

Vi ble veldig glade siden exu sist, men turte ikke helt å gle oss.

Mamma måtte jeg fortelle det til da vi var på shopping og jeg var så utrolig dårlig, da sa jeg bare det rett ut at jeg var gravid igjen og vi skulle på UL uka etter å sjekke om det lå på rett plass. Hun fortalte det til pappa. 

Han sa til sine foreldre at jeg var så kvalm og kasta opp sånn for tiden, og at han ikke helt visste hva som hadde skjedd 😂😂😂 det er sånn humor vi har.

Søsken, der sa vi at vi var gravide og skulle ha baby i juni juli, besteforeldre fikk se UL bilde fra tidlig UL. 

• Liker 1
Skrevet

Her fikk mannen servert "gratulerer med dagen, jeg er gravid" på bursdagen sin. Det var da fjerde graviditeten, tre stk som hadde gått galt tidligere. 

Foreldrene mine fikk vite det siden mamma ringte meg en lørdag jeg hadde reist fra jobb pga noe jeg mistenkt var en blødning, da knakk jeg sammen i telefonen. De visste at vi hadde mistet før og var så klart redd for det igjen. Var da i uke 5 ca, testen hadde vært positiv uken før. 

Fortalte det til svigers helgen etter når de kom på besøk, og vi skulle på TUL den søndagen. 

Er nå 24 uker på vei, så denne gangen håper vi det holder hele veien inn. 🙂

Anonymkode: dd04d...9cc

• Liker 2
Skrevet

Storebror på 12 år hadde ventet i mange år på et søsken, så vi pakket inn en body der det stod «jeg har verdens beste storebror» Han fikk fortelle resten av familien om nyheten, og ikke et øye var tørt😄

Anonymkode: 37813...359

Skrevet

Denne tråden var fin! Flere? :)

Anonymkode: ceb81...da6

Skrevet

Vi fortalte det til en niese på 2-3 år, så fortalte hun det videre til de andre :) Hun gikk bort og sa «tante har baby i magen». De så ganske forskrekket på oss, for de visste ikke om 2 åringen var seriøs eller om de hadde hørt feil 😅

Anonymkode: 6a9b9...e20

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi fortalte det til en niese på 2-3 år, så fortalte hun det videre til de andre :) Hun gikk bort og sa «tante har baby i magen». De så ganske forskrekket på oss, for de visste ikke om 2 åringen var seriøs eller om de hadde hørt feil 😅

Anonymkode: 6a9b9...e20

Sååå genialt! Kanskje det er dette jeg skal gjøre. Har en datter på 2 nemlig,er svært uplanlagt gravid, og gruer meg til å fortelle foreldrene mine😅

Skrevet

Hylgråt da jeg sa det til samboer, ikke planlagt overhode😂

Til mamma sendte jeg bilde av tidlig ultralyd på bursdagen hennes, og spurte om vi fikk komme til neste bursdag istedenfor. 

Til pappa slang jeg bildet av tidlig ultralydbilde på fanget, da jeg var der på ferie. Gikk deretter på badet og pusset tennene i full panikk😂

Lillegutt er nå en mnd og sjokket har begynt å legge seg. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...