Gå til innhold

Hvor mye bruker du på hesten din pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har en tur/brukshest, som ikke deltar i konurranser etc. Stalleie, for, forsikring, hovslager, veterinær etc - ca hvor mye bruker dere, utenom et evt lån på selve hesten? 

Anonymkode: 02c25...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ting. Den bare står der, på loftet og støver ned. (Gyngehest)

Anonymkode: 32119...ea1

Skrevet

Ca 5000 

Anonymkode: 2dd56...523

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vår ble avlivet i sommer dessverre, men vi brukte vel rundt 4000-5000,- skulle vi behandlet henne i stede for å la henne gå da vi ikke visste om det ble bedring ville vi endt på rundt 7500-8000,- kanskje mer. Om vinteren hadde hun tilskudd av vitaminer o.l som resulterte i rundt 6000,- til sammen. 😊

Men lån? En tar vel ikke opp lån for å kjøpe hobbyhest?

Endret av Nuka
Skriveleif setning 😅
Skrevet
2 minutter siden, Nuka skrev:

Vår ble avlivet i sommer dessverre, men vi brukte vel rundt 4000-5000,- skulle vi behandlet henne i stede for å la henne gå da vi ikke visste om det ble bedring ville vi endt på rundt 7500-8000,- kanskje mer. Om vinteren hadde hun tilskudd av vitaminer o.l som resulterte i rundt 6000,- til sammen. 😊

Men lån? For å kjøpe hobbyhest tar vel ikke opp lån?

Takk for svar :) Nei, jeg hadde ikke planer om å ta opp lån, det var bare derfor jeg ville holde det utenom utgiftene :)

Anonymkode: 02c25...99b

Skrevet

Jeg har to hester. Hovslager annen hver mnd 700-800 kr. 15000 for høy fra okt til mai. Pellets 1500 kr for samme periode. Vetrinær ca 1500 kr. 1 gang i året. Har de hjemme så ingen stalleie. Salt og nye bøtter etc, ca 500. Tror ikke det er mer. Dette er for begge

Skrevet

5000 i mnd.

Anonymkode: f64c2...6ff

• Liker 1
Skrevet

Stalleie, grovfor/kraftfor, flis og forsikring: 3500,- pr mnd. Jeg er hovslager, så skor selv.

Skrevet

Stalleie + flis & for - 2500,- i mnd.

Forsikring - 2000,- i året

Hovslager - 1000 - 1500,- hver 8-10 uke

Veterinær - Om en er så heldig å kun ha "faste utgifter" her (tannsjekk og vaksiner)  ca 2000,-

Hadde dårlig hest for noen år siden, endte dessverre med avliving og regninger på 15 000 for død hest.

Ca 40 000 i året om vi ser på kun faste utgifter i året, så er det utstyr, vitaminer, kraftfor og alt mulig annet i tillegg. For ikke å snakke om samvittighet, tid og tårer. Men ville ikke vært foruten.

Anonymkode: 2a56a...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...