Gå til innhold

Hvordan løse sengeplass til overnattingsgjester på barnerom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp rommet til 7 åringen. Rommet er så lite at vi må tenke veldig praktisk. 

Hittil har jeg kommet frem til at hun kan ha loftseng med skrivepult og div.under. Da får hun også plass til klesskap og greit med plass. 

Hun vil gjerne ha køyeseng som overnattingsgjester kan sove i, men da blir det fort trangt. Tenkte kanskje vi kunne bygget en 120cm loftseng så kan de ligge i samme seng, men vet ikke. Som hun sier så er det ikke gøy med overnatting hvis gjesten skal ligge nede på gulvet og hun oppunder taket 😄 

Hvordan løse overnattings problematikken? Hva gjør dere? 

Anonymkode: c3e21...443

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppblåsbar madrass? 

Anonymkode: 8aad0...8a0

Skrevet

1 1/2 bredde loftseng og/eller eventuelt dobbel oppblåsbar madrass som en reserveløsning? Med elektrisk pumpe er det null problem å ta ut lufta på dagtid og blåse opp igjen til kvelden om det er helgeovernatting 😊 vi skal også ha førstnevnte da rommet frøkna både har og får snart er litt for lite til alt om senga skal være stor også 😉

Skrevet

Når vi var små lå vi «anføttes». Det går vel an i dag også? :vetikke:

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Nuka skrev:

1 1/2 bredde loftseng og/eller eventuelt dobbel oppblåsbar madrass som en reserveløsning? Med elektrisk pumpe er det null problem å ta ut lufta på dagtid og blåse opp igjen til kvelden om det er helgeovernatting 😊 vi skal også ha førstnevnte da rommet frøkna både har og får snart er litt for lite til alt om senga skal være stor også 😉

Vi bruker madrass til gjestene nå og vanlig seng til frøkna. Men senga tar så mye volum at det nesten ikke er plass til noe mer. Tenker en loftseng på 120 men den blir jo ganske høy for å få plass til ting under. Så problemet blir jo da at gjestene blir liggende "alene" nede på gulvet og hun høyt der oppe 😅  Synes ikke det er noe ålreit.  Kan de sove i samme seng hvis vi lager en såpass bred seng? 

Skrevet

Vi har køyeseng og sengeskuff under, alt fra IKEA. Dette er supert for det er bare et barn som bor på det rommet og vi har dermed alltid to ledige senger. 

Er det mulig å få gjort det slik og ha en mindre pult et annet sted? Og trenger hun egentlig pulten? Mine unger har pult men leksene blir allikevel alltid gjort på spisebordet..

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Rotemor skrev:

Når vi var små lå vi «anføttes». Det går vel an i dag også? :vetikke:

Ja det er egentlig det jeg tenkte gikk an også. For da løser vi alle "verdens" problem 😆 Sikkert bare jeg som er redd hva andre foreldre vil tenke. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er egentlig det jeg tenkte gikk an også. For da løser vi alle "verdens" problem 😆 Sikkert bare jeg som er redd hva andre foreldre vil tenke. 

Jeg har aldri hørt foreldre reagere på dette.

Skrevet
2 minutter siden, Chablis skrev:

Vi har køyeseng og sengeskuff under, alt fra IKEA. Dette er supert for det er bare et barn som bor på det rommet og vi har dermed alltid to ledige senger. 

Er det mulig å få gjort det slik og ha en mindre pult et annet sted? Og trenger hun egentlig pulten? Mine unger har pult men leksene blir allikevel alltid gjort på spisebordet..

Det var smarr. Hun ønsker seg veldig en pult fordi søsknene har det , men om behovet er der er vel en annen sak 😄 IKEA har jo mye fine løsninger, så prøver å tenke litt i de baner 

Skrevet

Min hadde loftseng før. Ved overnatting bar vi yt stoler og løse gjenstander fra gulvet og gjorde hele gulvet om til en stor seng. Rommet er bare 6kvm, men ungene synes det var kjempe stas.

Anonymkode: c6767...58e

Skrevet

Loftseng er et helvete å re opp! 

Min sønn hadde Hemnes seng som kunne trekkes ut til dobbeltseng da han hadde lite rom. Tok det meste av gulvplass når trukket ut, men det var aldri et problem. De satt i senga og lekte. (Spilte!) Senga har dessuten skuffer til oppbevaring under.

Rommet var 2 meter bredt og 3 meter langt. Dør og vindu i kortvegger. Rett til venstre når man kom inn var en pult, og så sengen. Til høyre hadde han et Billy skap til leker og rot, og en skjenk med tv på (slik at senga sto mot den) Det var 5 cm mellom seng og skjenk når senga var utslått. 

Istedenfor pult kunne vi godt hatt klesskap, for pulten brukte han aldri. Vi hadde imidlertid stor garderobe på søsterens rom, så klærne hans var der også. 

Anonymkode: fc5b2...1d7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker madrass til gjestene nå og vanlig seng til frøkna. Men senga tar så mye volum at det nesten ikke er plass til noe mer. Tenker en loftseng på 120 men den blir jo ganske høy for å få plass til ting under. Så problemet blir jo da at gjestene blir liggende "alene" nede på gulvet og hun høyt der oppe 😅  Synes ikke det er noe ålreit.  Kan de sove i samme seng hvis vi lager en såpass bred seng? 

De kan fint sove i samme seng uten at det blir noe problem så lenge det er plass 😊

Skrevet

De kan fint sove i samme seng. Det gjør min jente og venninnene hennes. Noen av de har bred seng, slik at det er meningen at de sover ved siden av hverandre. Men, hos oss har vi madrass på gulvet. Det hender alikevel ofte at jeg finner de tett i tett i samme seng😄

Anonymkode: 9572b...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...