Gjest gjesta Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Så jeg har noe å sammenligne med når jeg får prisen..
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 3000 for lokalet inkl vask (må støvsuge og rydde) 10000 for mat inkl kokk. + servitører. 50 pers - 3 retter. Min bror ordner råvarer (er kokk)
Gjest gjesta Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 3000 for lokalet inkl vask (må støvsuge og rydde) 10000 for mat inkl kokk. + servitører. 50 pers - 3 retter. Min bror ordner råvarer (er kokk) Vi betaler ca.ca. 800-1000,- for lokalet. Og 800-1000,- pr person for fri bar, MEN usikker på om maten er inkludert, men det BØR det jo nesten være.. Hm.. Får høre med de på tirsdag..
Minerva Grey Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 7000,- for lokale, uten vask - men vi har det til og med mandagen etter. Ca. 20 000,- for 3-retters til 60 pers. uten drikke. Ordner drikke selv - regner ca. 4000,- til maten, ikke regnet på fri bar etterpå, da far står for dette.
Sweetpea Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Vi skal betale rundt 550,- per pers. (3 retters middag) Dette inkluderer leige av lokale, full oppdekning og bryllupssuiten til oss (en bonus som vi ikkje visste om!!) For kaffigjestene betaler vi 149,- pr pers. Men da må vi holde kakene sjølv + at hver enkelt betaler for det de drikker etter middagen. (vin til maten dekker vi, men det kommer i tillegg)
TeddyToria Skrevet 8. april 2005 #6 Skrevet 8. april 2005 Vi betaler mellom 1 000,- og 1 200,- pr. pers, inkl. 3 retters middag, drikke, kaffe og kaker!
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2005 #8 Skrevet 9. april 2005 Hun skrev i mail: "Prisen varierer etter hvilken meny og viner dere velger. Om dere skal ha bonger, hvor mange eller fri bar? Hvilken type gjester om det er flere barn og eldre? Prisen pleier å ligge rundt 800 - 1000. Vi har hatt selskap med fri bar til rett over 800,- pr person og andre selskap med fri bar til rett over 1200,-. " Høres det ikke ut som maten er inkludert i den første summen 800-1000,-? Hvis det er tilfelle, blir summen ca 37.000,-...
Gjest Madam Felle Skrevet 9. april 2005 #9 Skrevet 9. april 2005 Jeg tror maten er inkludert, og det bør den være.
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2005 #10 Skrevet 9. april 2005 Jeg tror maten er inkludert' date=' og det bør den være. [/quote'] Ja, håper det Var dyrt nok fra før ... ! Men er vel bare så dyrt .. :-?
Gjest Madam Felle Skrevet 9. april 2005 #11 Skrevet 9. april 2005 jeg syns det var dyrt, men så koster hele vårt bryllup 70 000, og det inkludert klær og alt annet. Men da leier vi lokalet uten mat og drikke. Det tar vi med selv.
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2005 #12 Skrevet 9. april 2005 jeg syns det var dyrt, men så koster hele vårt bryllup 70 000, og det inkludert klær og alt annet. Men da leier vi lokalet uten mat og drikke. Det tar vi med selv. Ja,dyrt.. Men tror mange lokaler ikke er så mye billigere.. De må stå for drikken sjøl (hotell), og det er irriterende når vi kunne spart penger ved å kjøpe inn selv..
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2005 #14 Skrevet 9. april 2005 De skal jo tjene penger de også ja, voldsomt så de vil tjene også da alkohol i dette landet er flaut-dyrt!
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #15 Skrevet 9. april 2005 ja, voldsomt så de vil tjene også da alkohol i dette landet er flaut-dyrt! Ja det skal være helt sikkert!!! Jeg bor i England, men skal gifte meg i Norge. På grunn av en hel del utenlandske gjester, er ikke barbonger aktuelt for oss - jeg kan ikke be venninner som har kommet ens ærend fra Japan om å betale for sine egne drinker i mitt bryllup! Fordi vi skal gifte oss utenom sesongen (i mars) har stedet der vi skal ha festen vår latt oss få innkjøpspris på alkohol - på denne måten sparer vi rundt 30.000kr (120 gjester). Vi unngår dermed å måtte betale 400kr for en flaske vin vi hjemme ville betalt i underkant av 50kr for. Det spiller i grunnen ingen rolle om vi har råd til å betale de 400 kronene eller ikke, for oss er flasken verdt 50kr - på vår aller viktigste dag ville det være flott om vi kunne få muligheten til å servere en spesielt god vin! Beklager sytingen - blir bare usannsynlig irritert over at alt skal være så inderlig dyrt i Norge!
Annie78 Skrevet 10. april 2005 #16 Skrevet 10. april 2005 Vi har vel råd til det.... Synes vi klager litt over hvor dyrt alt er. Det er jo bare å la være å kjøpe det hvis man synes det blir for dyrt... Vi betaler 800 pr. middagsgjest inkl. velkomstdrink, 3 retters middag, kaffe/ avec og 2 ekstra bonger. 200 for kaffegjestene med 2 drikkebonger. Sponser gjerne stedet vi skal ha festen på, og synes det er greit å måtte betale ekstra for alkoholen. Disse menneskene jobber hardt for at vi skal kose oss, ha litt luksus, så hvorfor skal de ikke sitte igjen med litt fortjeneste?
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #17 Skrevet 10. april 2005 Ja, er kjipt at DE står for drikken.. vi er da ikke millionærer... Men igår tenkte jeg på at vi kan ta 10,- eller noe feks etter 01, så vi ikke er bankerott...
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #18 Skrevet 10. april 2005 Vi har vel råd til det.... Synes vi klager litt over hvor dyrt alt er. Det er jo bare å la være å kjøpe det hvis man synes det blir for dyrt... Vi betaler 800 pr. middagsgjest inkl. velkomstdrink, 3 retters middag, kaffe/ avec og 2 ekstra bonger. 200 for kaffegjestene med 2 drikkebonger. Sponser gjerne stedet vi skal ha festen på, og synes det er greit å måtte betale ekstra for alkoholen. Disse menneskene jobber hardt for at vi skal kose oss, ha litt luksus, så hvorfor skal de ikke sitte igjen med litt fortjeneste? Litt fortjeneste? Syns det er veeeldig mye... Vi har et budsjett,er ikke så rike.. Men tror vi skal ta betaling for drikke etter et kl.slett, så vi har penger igjen til andre ting - for det blir veldig lite igjen til ALT det andre vi skal betale, feks fotograf, invitasjoner OSV OSV:::
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå