AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Når man er alene med 4 barn og kun har navgaranti? Føler det er helt håpløst. Jeg sender meldinger på Finn, men får aldri napp! Anonymkode: b3a74...e26
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 Beklager å si det, men jeg hadde rett og slett ikke tatt sjansen. Det er umulig å få ut folk på nav med unger hvis det skjærer seg. Ingen mulighet for at du kan få depositumslån i banken? Har du forsøkt å legge ut annonse selv? Mange legger ikke ut et de har til leie, men leter etter folk som spør etter bosted. Anonymkode: fb9a1...25a 4
Glitnir Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Skriv annonse selv. Presenter deg selv og familien på en ordentlig måte, gjerne med bilder. Fremhev det positive. Mange utleiere som heller tar direkte kontakt på den måten 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #4 Skrevet 29. januar 2019 Jeg tror mange er skeptiske, er selv det når jeg skal leie ut. Den største grunnen er at de eneste naboene jeg har hatt dårlig erfaring med da jeg leide var nettopp de som gikk på nav. Det var alt fra rus, mye psykiske ustabile, b.la en som kom på døren min og hele tiden spurte om å låne penger. Han hadde ikke styring på økonomien. Men så kjenner jeg og herlige folk som går på nav som er ordentlige og fornuftige. Men det er et sjansespill. Er det aktuelt å fortelle utleier hvorfor du går på Nav? Det angår ingen, men likevel gjør det jo det, går man på nav fordi man ikke har økonomisk styring, fordi man ruser seg, eller rett og slett fordi man er syk. Eller fordi man har mistet jobben. Jeg hadde ganske sikkert leid ut til deg om du fortalte meg at du gikk på nav fordi du f.eks hadde sterk sosial angst, traumer fra barndommen e.l. Anonymkode: 062d7...472 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Skrevet 29. januar 2019 Du har barn. Kommunen skal skaffe passende bolig til deg. Anonymkode: ba250...334
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har barn. Kommunen skal skaffe passende bolig til deg. Anonymkode: ba250...334 det er ikke så enkelt. I min by er det stor kamp om de få utleieleilighetene som er. Men jeg tror de kan hjelpe TS med hvor hun kan finne utlysninger. Det er ikke bare på finn.no man kan finne utleieleiligheter, det finnes mange andre steder. TS, sett inn en annonse på Finn og andre sider, jeg kjenner flere som ble kontaktet av utleier på den måten. Anonymkode: 062d7...472 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 Hva skriver du i meldingene? Det enkleste er å si at du er en alenemor med 4 barn som ønsker å komme på visning og når det evt måtte passe. Ikke si noe om at du er på nav før du har vært på visning og møtt personen. Det er mye enklere å dømme noen man ikke har sett, enn noen man har møtt og har et godt inntrykk av. Send en enkel melding som har til hensikt å avtale når du kan komme på visning. Ikke noe presentasjon osv, det virker ofte mot sin hensikt Anonymkode: 6d0ac...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Har du fast jobb? En god referanse? I så fall bør det gå greit og få leie med nav garanti på depositumet. Anonymkode: 48020...de2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skriver du i meldingene? Det enkleste er å si at du er en alenemor med 4 barn som ønsker å komme på visning og når det evt måtte passe. Ikke si noe om at du er på nav før du har vært på visning og møtt personen. Det er mye enklere å dømme noen man ikke har sett, enn noen man har møtt og har et godt inntrykk av. Send en enkel melding som har til hensikt å avtale når du kan komme på visning. Ikke noe presentasjon osv, det virker ofte mot sin hensikt Anonymkode: 6d0ac...aa9 Jeg skriver bare det, ingen stor utgreiing, hører aldri fra de. Ts Anonymkode: b3a74...e26
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fast jobb? En god referanse? I så fall bør det gå greit og få leie med nav garanti på depositumet. Anonymkode: 48020...de2 Jeg er ikke i jobb akkurat nå, men har gode referanser. Jeg føler meg bare usynlig som ikke en gang får et svar... ts Anonymkode: b3a74...e26
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Hva slags inntekt har du da? Har du nok inntekt til å klare et boliglån? Du kan jo vurdere om Husbanken er noe for deg. Det er kommunene som administrerer det. Søk på din kommunes navn + husbanklån i google. Husbanken gir boliglån til varig vanskeligstilte lånetakere, og spesielt barnefamilier i en vanskelig situasjon. Anonymkode: af03a...02b 1
Gjest BearMama Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Ville heller satset på depositumslån som andre nevner. Så lenge leien kommer inn fast hver mnd så er det ikke huseiers rett å vite hvor pengene kommer fra. Endret 30. januar 2019 av BearMama
Gjest BearMama Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver bare det, ingen stor utgreiing, hører aldri fra de. Ts Anonymkode: b3a74...e26 Bare skriv at du er interessert i å komme på visning. Du trenger ikke å skrive masse detaljer. Det er mye bedre å prate med dem ansikt til ansikt. De kommer nok til å spørre hva du jobber med så om du får deg en jobb asap så stiller du sterkere. Eller er du på aap? Endret 30. januar 2019 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: det er ikke så enkelt. I min by er det stor kamp om de få utleieleilighetene som er. Men jeg tror de kan hjelpe TS med hvor hun kan finne utlysninger. Det er ikke bare på finn.no man kan finne utleieleiligheter, det finnes mange andre steder. TS, sett inn en annonse på Finn og andre sider, jeg kjenner flere som ble kontaktet av utleier på den måten. Anonymkode: 062d7...472 Hun har barn. Hun blir ikke plassert i kø. Anonymkode: ba250...334
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 legg ut en egen annonse, fungerer mye bedre. skriv om deg selv, interesser og om du f.eks ikke røyker, at du er en rolig person osv. Jeg som utleier hadde og vært interessert i hvor gamle barna din er, ifh hvor mye slitasje det gir på leiligheten - det avhenger av alder på ungene. Anonymkode: 062d7...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå