AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Luksusfellen-for-voksne Skremmende lesing, kjenner flere i 40- 50 åra som fullfinansierer bil til 50 000 kr på forbrukslån etc, grunnet de ikke får lån i ordinær bank Anonymkode: e04d3...6d5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 dette ble jeg overrasket over, trodde det var gruppen 18-30 som hadde de høyeste forbrukslånene. Jeg trodde aldersgruppa som er i 40-60årene vokste opp med en helt annen holdning til penger, at man skulle spare til det man trengte. Men der tok jeg feil! Anonymkode: 8e67a...65f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Nå var vel poenget i artikkelen at folk i 40 - 60 åra ikke er flinke nok til å bruke forrbukermakten sin når de skaffer kredittkort og velger hvor de skal ta et eventuelt forbukslån. De undersøker ikke så ofte som de burde, og endre derfor ofte opp med et dyrere alternativ enn de hadde behøvd. Anonymkode: 62e55...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Når det gjelder kredittkort kan det godt hende jeg kommer i kategorien som velger "dumt", siden jeg driter fullstendig i hva renten er på mine kredittkort fordi jeg alltid betaler hele saldoen før rentene begynner å løpe. Jeg bruker kun kredittkort pga bonuser og cashback og tjener derfor penger på å ha kortene selv og de kanskje rangeres som "dårlige" kredittkort pga høy rente. Jeg nærmer meg 50. Anonymkode: aa7c9...16e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Jeg ser ikke på hva renten er på kredittkortene mine, fordi jeg ikke betaler renter uansett. Jeg betaler alltid regningene i sin helhet (hele saldoen) når de kommer, slik at 0,- blir overført til neste måned, og da blir det null rentebelastning. For en del år siden hadde jeg en periode med stort forbruk og mye forbrukslån og kredittkort, inntil jeg en dag satte meg ned og summerte alt, fikk sjokk og lovet meg selv å ta tak i det hele og nedbetale alt. Da var gjelden på 150.000 kr...! Hadde aldri misligholdt noe, betalte alle regninger til forfall, men det var mye renter etc så det tok tid. Har aldri hatt en inkassosak i hele mitt liv, så det var ikke noe sånt. Tror jeg brukte 2,5 år på å betale hele gjelden. Det var sinnsykt godt den dagen jeg betalte de siste kronene på forbruksgjelda, og var GJELDFRI! Siden den gangen har jeg ikke hatt forbruksgjeld. Sitter kun med boliglån i dag. Har litt sparepenger på bufferkonto (85.000). Anonymkode: f0823...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå