Gå til innhold

Flystopp 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden shoppestopp er så populært for å øke bevissther rundt eget forbruk, hvorfor ikke flystopp i 2019 der man øker bevisstheten rundt klima og forbruk som påvirker det? 

Anonymkode: 07315...26d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f36da...8d4

• Liker 2
Skrevet

Fordi det ikke hjelper miljøet nevnverdi. Agrokulturen derimot, dvs kjøttproduksjonen står for 51% av utslippene. DER bør vi begynne å redusere....

Anonymkode: de9ca...fc4

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Leste om at det finnes grupper som driver med dette i Sverige, men tror ikke det er så stort i Norge. Blir (dessverre?) mye flyving på meg i år.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden shoppestopp er så populært for å øke bevissther rundt eget forbruk, hvorfor ikke flystopp i 2019 der man øker bevisstheten rundt klima og forbruk som påvirker det? 

Nei absolutt ikke, selv om det muligens blir litt færre flygninger enn jeg hadde ifjor. 14 flygninger fordelt på 5 turer. Allerede første flybillett bestilte jeg til Berlin igår.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke med. Har hatt ufrivillig flystopp i 20 år så nå flyr jeg 2-3 ganger i året med god samvittighet.

Anonymkode: c7964...d07

• Liker 5
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke med. Har hatt ufrivillig flystopp i 20 år så nå flyr jeg 2-3 ganger i året med god samvittighet.

Anonymkode: c7964...d07

Det bør du ikke ha. Det mest effektive du kan gjøre for klimaet, er å slutte å fly.

Anonymkode: 33aaa...f1f

• Liker 1
Skrevet

Skal fly masse i 2019 - og skammer meg ikke over det.

Anonymkode: d55c0...231

• Liker 1
Skrevet

Liker kunne tilbringe litt tid med familien min, så kutte fly er helt uaktuelt for min del. 

Anonymkode: f080d...62e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen reiseplaner i år heller, så det koster meg ingenting å melde meg på her. Skal ikke fly noe sted i 2019. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør du ikke ha. Det mest effektive du kan gjøre for klimaet, er å slutte å fly.

Det er en veldig overfladisk betraktning. 

Årsaken til flygningen må inn i regnskapet. 

Det er stor forskjell mellom en privat feriereise og en forretningsreise innen riktig tema.

Skrevet

Har allerede flydd fire ganger i år. 

Anonymkode: 73f35...100

• Liker 1
Skrevet

Dessverre, må komme meg til og fra jobb. 11 flyginger i januar. 

Skrevet
On 1/29/2019 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Du får ikke folk flest til å ta den slags hensyn. En virkelig solid flyskatt er nødvendig, i størrelsesorden 2-4000 på en reise til Kanariøyene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...