Gå til innhold

Vi som ble pene senere enn andre, er vi det lenger også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når underhudsfettet minker og andre trekk i ansiktet forandrer seg ser man jo annerledes ut. Mange har glansen i starten av tyveårene, og ser rett og slett nydelige ut med «tykk» ungdommelig hud osv.

Jeg er en av de som ble betraktelig penere når aldersendringene slo inn, da jeg virkelig kledde å få en tynnere hud og skarpere trekk. Da jeg var 20 så jeg bare klumpete og uformelig ut i ansiktet, selv om jeg veide det samme som nå. Er det da håp om at jeg kan se pen ut litt lengre enn normalen? Har bare vært pen i 5 år så vil nyte det litt lenger, syns 5 år av en livstid er litt lite tid å være attraktiv på. Er 30 år nå, og venter bare på at ansiktet skal «falle sammen». Har ikke råd til botox og slikt dessverre, men tar vare på huden min da. 

Anonymkode: 9e687...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansiktet faller vel strengt tatt ikke før man er langt opp i årene ☺️

Anonymkode: 08dea...b07

• Liker 4
Skrevet

Jeg begynte ikke å se alderstegn før jeg var rundt 40. Når jeg var 30 så jeg ut som en fjortis.  Du har nok mange gode år igjen, vær litt forsiktig med sol og bruk litt tid og penger på god hudpleie. 

• Liker 1
Gjest Yng Plyng
Skrevet

Jeg er blitt penere de siste ti årene og jeg er ca ti år eldre en deg. Så ja, det er håp.

Skrevet

Jeg var en late bloomer... Er snart 40 og penere enn da jeg var 30.. så det går bare oppover 🤪

Anonymkode: 63d17...def

Skrevet

Flotte svar 😁

Skrevet
På 31.1.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Ansiktet faller vel strengt tatt ikke før man er langt opp i årene ☺️

Anonymkode: 08dea...b07

Jeg er over 50, og enda har ikke ansiktet mitt falt sammen i alle fall :fnise:  Jeg følte at huden min var ung til jeg var midt i 40-åra. Fra 45 og oppover har rynkene begynt å komme både her og der, men synes ikke jeg ser gammel eller sliten ut av den grunn. Egentlig liker jeg det litt, jeg har alltid hatt "babyface" og synes jeg ser mer seriøs og interessant ut nå :) 

Anonymkode: aa2f4...511

• Liker 2
Skrevet
På 2.2.2019 den 3.05, Peonjenta skrev:

Jeg begynte ikke å se alderstegn før jeg var rundt 40. Når jeg var 30 så jeg ut som en fjortis.  Du har nok mange gode år igjen, vær litt forsiktig med sol og bruk litt tid og penger på god hudpleie. 

Nå tror jeg du overdriver litt. De fleste ser nok ut som alderen sin selv om folk kanskje gjetter at du er en del yngre enn du egentlig er så er det gjerne fordi de ikke ønsker å såre så slår dem gjerne av en del år for å være sikre.

Anonymkode: 1ca64...98e

Skrevet

Det er nok ganske varierende. Men vi hadde en gutt i klassen, som var så kjekk, også høy og svært velbygd. Alle var vi forelsket i han. Jeg og en venninne fra skolen, har jo pratet litt om han, og lurt på hvor kjekk han er som mann. Så la han meg til på Facebook, og han var ikke kjekk i det hele tatt. Og broren hans som var den mindre pene da de var barn, er nå den kjekke av de. 

Selv var jeg pen da jeg var barn og fortsatt pen, nå som jeg er godt voksen. 

Anonymkode: 68093...340

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg du overdriver litt. De fleste ser nok ut som alderen sin selv om folk kanskje gjetter at du er en del yngre enn du egentlig er så er det gjerne fordi de ikke ønsker å såre så slår dem gjerne av en del år for å være sikre.

Anonymkode: 1ca64...98e

Nei, det gjør jeg ikke.  Jeg ser stor forskjell på meg selv og mine jevnaldrene medsøstre når det kommer til aldring.  Får et litt rart blikk noen ganger når jeg sier hvor gammel sønnen min er.  De fleste tror nok jeg var veldig ung men sannheten var at jeg var nesten 26 år når jeg fikk ham. Tipper også endel tror jeg har tatt botox, men det har jeg bare gjort en gang på et område og effekten er borte for lengst.  Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om noe slikt på et anonymt forum, hva skulle jeg hatt igjen for det?

Skrevet

Jeg var stygg som barn og ungdom. Ble ikke pen før jeg var rundt 25. Nå er jeg 35, noe absolutt ingen tror på. Har hud som en 25-åring og må nesten alltid vise legg når jeg er på byn eller på polet. 

De fleste fra ungdomsskolen og videregående som var superpen da er mindre pen nå. 

Anonymkode: 7c767...508

Skrevet

Det høres ut her som at pen er synonymt med å se ung ut. Det synes jeg er trist at er sånn. Hver alder har sin sjarm, for å ta det uttrykket. Vakre er de som man blir glad i, og som har en godhet i seg. En sånn person vil jeg være, og være sammen med.

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler meg også som en "late bloomer", er 38 nå, og endelig ser jeg ikke så "ung og dum" ut lenger. Tror ikke ansiktet plutselig faller sammen, har ikke observert dette hos folk jeg kjenner? Noen kan se plutselig eldre ut hvis de blir syke eller går ned veldig mye i vekt. Men hos de fleste skjer det jo veldig gradvis og man legger knapt merke til det.

Anonymkode: 488c3...94d

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler meg også som en "late bloomer", er 38 nå, og endelig ser jeg ikke så "ung og dum" ut lenger. Tror ikke ansiktet plutselig faller sammen, har ikke observert dette hos folk jeg kjenner? Noen kan se plutselig eldre ut hvis de blir syke eller går ned veldig mye i vekt. Men hos de fleste skjer det jo veldig gradvis og man legger knapt merke til det.

Ja, jeg skrev faller sammen siden jeg har observert det hos enkelte. Redd det skal skje meg og, siden jeg bare har vært pen i 5 år, vil nyte det litt til :) men godt å lese at late bloomers holder seg litt lengre og :) 

Skrevet
På 9.2.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skrev faller sammen siden jeg har observert det hos enkelte. Redd det skal skje meg og, siden jeg bare har vært pen i 5 år, vil nyte det litt til :) men godt å lese at late bloomers holder seg litt lengre og :) 

Tror også det kan skyldes for mye alkohol/røyk og overdreven soling i enkelte tilfeller. Så bare hold deg unna det så går det nok bra 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...