Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en oppgave som strekker seg med deadline utover semesteret (ikke bachelor; helt vanlig eksamen) som anbefaler oss å i tillegg til å finne informasjon selv, intervjuer folk innenfor de spesifikke fagområdene til bedriften selv.

Jeg har jobbet i resepsjon i 2 år før jeg begynte å studere og kjenner til bare 2 tilfeller der masterstudenter fikk 30 min. intervju med en av våre saksbehandlere angående en kategori/emne veldig mange vil skrive om både på eksamensoppgaver, bachelor, master, - og doktorgrader. Jeg har ikke sett hvor ofte slik forespørres, men jeg antar det er flere enn bare 2 på 2 år som har søkt om å få snakke med en representant til bedriften vedr. oppgaver.

Jeg skal som sagt ikke kontakte øverste konsernleder, bare en saksbehandler innen det spesifikke området. Hva er sjangsene for å få gjennomført et slikt møte? I så fall ikke, vil de tilby seg kommunikasjon over mail med spørsmål?

Jeg tipper at siden dette bare er en eksamensoppgave og ikke en doktorgradsavhandling er sjansene små, samtidig vil jeg være strategisk på å kalle det en semesteroppgave, for å få det til å høres ''viktigere ut''. Noen som jobber i bedrifter som studenter har spurt om å få intervjue, og kan gi meg noen statistikk på sjansene mine til å faktisk få gjennomført dette?

Anonymkode: 5111e...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring fra å kontakte næringslivet for å få innspill til studieoppgaver? Det er litt spesielt.

Skrevet

Da blir spørsmålet mer vridd: hvorfor har dere ikke tatt kontakt med næringslivet (som dere skulle ut i om 1-3 år da dere studerte) for å bygge nettverk og få næringslivets kompetanse på oppgavene deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...