Gå til innhold

Trenger tips for å forhindre støt fra sofa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sofaen min gir meg støt 😱 jeg har hørt at hvis man sprayer skyllemiddel blandet i vann på sofaen så skal det hjelpe ? Er det noen som har prøvd det? Isåfall hvor mye vann og hvor mye skyllemiddel brukte du da ? Jeg innbiller meg at det vil sette flekker og lukt i sofaen. Så jeg har ikke turt å prøve enda. Men nå begynner jeg å bli lei av og få støt bare jeg beveger meg i sofaen 😒

Andre tips som kan fungere mot støt tas i mot med gledet.

Anonymkode: 097ad...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må øke luftfuktigheten inne om det er et stort problem. Statisk elektrisitet er stort sett bare et problem i vinterhalvåret fordi luften da er tørrere enn ellers (pga oppvarming). En liten test kan være å la døren stå åpen etter dusjing.

Skrevet

Som nevnt over gjelder dette gjerne tørrere luft ja, med mindre det har vært slik siden i sommer? 

Åpne badet etter dusjing, sette en bolle med vann inn i en varm komfyr og åpne døren kan hjelpe, evt sette en bolle med vann rett ved en peis om dere har. Bare få litt mer vann ut i luften. 

Om du har sofatrekk som kan tas av - vask det i maskinen med tøymykner. 

Anonymkode: 39681...090

Skrevet

Hvilket stoff er klærne dine laget av? Og sofaen?

Her får ungene støt hvis de har på ullklær med polyesterklær over. Jeg som for det meste går i bomull får ikke støt. Vi har en sofa i ull og en i polyester.

Anonymkode: 5c95c...cd6

• Liker 1
Skrevet

Det finnes anti-statisk spray som ikke setter flekker. Hør i en møbelbutikk

Anonymkode: f22bd...d01

Skrevet

Dra ut kontakten.

Anonymkode: 224d0...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...