Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man vandrer rundt på Youtube og finner en bra låt som er dyktig utført av flinke musikere, er det alltid et lite antall tullinger som har gitt tommel ned. Er det noen som skjønnere hvorfor?

Hvis jeg ikke liker black metal eller opera (for å ta noen eksempler) ville det vært idiotisk av meg å sitte og høre på Youtube-videoer med dette. Det går an å gi tommel ned for en låt som er dårlig utført musikalsk sett, men hvorfor i all verden driver folk og hører på videoer med fantasisk dyktige musikere som tilfeldigvis spiller en type musikk de ikke liker, for så å gi videoen tommel ned?

Her er noen eksempler på låter jeg mener er briljant framført, som likevel har fått noen få tomler ned:

Noen gir til og med tommel ned til selveset Sir Paul McCartney:

Har ikke folk noe bedre å gjøre enn å surfe rundt på Youtube og høre på typer musikk de ikke liker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Musikeren kan da være så flink han bare vil, hvis jeg ikke liker det han driver med kan jeg da gi en tommel ned? Man trenger jo ikke å ha søkt det opp, kanskje du fulgte en link et eller annet sted. 

Nå pleier ikke jeg å kommentere på YouTube, men i teorien..? 

Skrevet
6 minutter siden, Guile skrev:

Musikeren kan da være så flink han bare vil, hvis jeg ikke liker det han driver med kan jeg da gi en tommel ned? Man trenger jo ikke å ha søkt det opp, kanskje du fulgte en link et eller annet sted. 

Nå pleier ikke jeg å kommentere på YouTube, men i teorien..? 

Ja, men i teorien - hvis du følger en link, og kommer til en video med f.eks. banjo på og hater banjo, hvorfor går du da ikke bare bort derfra i stedet for å ta deg bryderiet med å gi tommel ned? 

Jeg må si meg enig med TS i at jeg stusser litt. Har bare sett den første videoen, og det er ikke min type musikk. Men fytti katta som de folka kunne spille! 😄 Jeg la spesielt merke til banjospilleren, som så omtrent like anstrengt og konsentrert ut som om han spilte Lisa gikk til skolen. Men musikken bare sprutet ut i et vanvittig tempo. 😄 

Anonymkode: 1965a...101

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det vil alltid være nok av folk som ikke liker musikken du selv elsker. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt at noen tar seg bryet med å gå inn på sanger de ikke liker (eller videoer generelt, med mindre det er noe helt horribelt, som dyremishandling, for å sette det helt på spissen) for å gi dem tommel ned. 

Endret av FrankDrebin
  • Liker 2
Skrevet

Er dette virkelig noe å bry seg om ?

Folk liker forskjellige ting sånn er det bare.

Skrevet
17 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Er dette virkelig noe å bry seg om ?

Folk liker forskjellige ting sånn er det bare.

Men det er jo nettopp poenget mitt. Hvis du ikke liker visse typer musikk, hvorfor i det hele tatt gå inn på videoer med disse typene musikk og være der lenge nok til å gi tommel ned?

Det blir som om en restaurantamelder som ikke liker indisk mat går på en indisk restaurant og gir en skikkelig dårlig omtale.

Skrevet
Akkurat nå, Collan skrev:

Men det er jo nettopp poenget mitt. Hvis du ikke liker visse typer musikk, hvorfor i det hele tatt gå inn på videoer med disse typene musikk og være der lenge nok til å gi tommel ned?

Det blir som om en restaurantamelder som ikke liker indisk mat går på en indisk restaurant og gir en skikkelig dårlig omtale.

Man kan jo ikke vite om man liker noe før man har hørt på det.

Skrevet
10 minutter siden, Collan skrev:

Det er ikke alle som er så gjennomtenkte da. Noen stemmer jo på impuls. De kan se 2 sekunder av videoen å gi tommel ned for så å trykke seg vekk, bare fordi de ikke liker artisten. De kan også mislike noen av elementene så sterkt at de tar seg «bryderiet» med å trykke på den knappen.. kan også være noen som liker artisten, men ikke den sangen, eller den fremføringen, eller eventuelt budskapet eller elementer ved musikkvideoen.

Anonymkode: dc716...9ed

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det. Jeg bruker da virkelig ikke tid på YouTube på ting jeg ikke liker. Og om jeg skulle slumpe til å ramle over en video med musikk jeg ikke liker, så klikker jeg meg bare bort. 

De eneste gangene jeg gir tommel ned er hvis jeg synes innholdet er uetisk (f.eks videoer hvor man ler av dyr som er redde og den type ting).

Anonymkode: aae38...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...