AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Ok, så etter 10 år i Norge, er det nå på tid å lære seg å gå på ski. Tenker langrenn kunne vært spennende. Vært innom spirtsbutikken her og sett litt. Funnet en pakke med ski, binding og sko fra Fischer jeg kunne tenkt meg. Problemet da er at jeg fødte for 3 mnd siden. Den vekten jeg har nå er ikke vekten jeg har pleid å ligge på. Hvordan løser man dette? Dere med ski; kan aldri gå opp eller ned i vekt, dere?? Man kan jo ikke kjøpe nye ski utfra vekten sin hver sesong?!?! Blir det ikke noe ski på meg i år da? Guttungen på butikken hadde ingen gode råd angående dette... Anonymkode: 4f7fb...9ee
Khloe P.T Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 Jeg har de samme skiene som jeg har hatt i over 20 år, selv om vekta har variert. Så lenge man er hobby-skiløper betyr det svært lite. God tur 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Takk, da skal jeg ta sjansen. 😊 Anonymkode: 4f7fb...9ee
Splittbinders Skrevet 29. januar 2019 #4 Skrevet 29. januar 2019 Så lenge det ikke er himla mange kilo opp eller ned, burde det gå fint. Endrer vekten seg med typ 15 kilo så vil du kanskje merke det, men for de fleste er det vel ikke fullt så store forandringer. Blir du veldig mye lettere, vil du etterhvert merke at skiene blir litt mer bakglatte. For da trykker du ikke smøresonen på skiene hardt nok ned lengre. Hva med å kjøpe en forholdsvis rimelig pakke i år? Så kan du heller oppgradere selve skiene om noen år, hvis du blir lettere og/eller bedre på ski, og finner ut at du faktisk liker det. Gå evt i en annen sportsbutikk, kanskje du får bedre hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Skrevet 29. januar 2019 Vekten jeg har ligget på er 6 kilo mindre enn det jeg veier nå, så har jeg planer om å gå ned ytterligere 4-6kg, totalt mellom 10-12kg. Jeg ble anbefalt felleski 😊 kan prøve å høre med gsport som ligger i området her også. Ellers gjør jeg som du anbefaler; kjøpe rinelige ski i år og heller oppgradere. Lære meg dette skal jeg uansett. Noen må jo lære babyen når tiden er inne 🙊 Anonymkode: 4f7fb...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 Felleski med justerbare bindinger kan fint løse problemet med vekt ☺️ felleski er gull, men kjøp ordentlige. Bedre for miljøet å kjøpe ting som varer! Anonymkode: 9bcea...3be 1
Splittbinders Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 Absolutt et poeng å kjøpe noe som varer. Jeg går mye på ski og felleski er smart. De er _aller_ best på problemføre, og har litt dårligere glid enn smøreski. Men godt alternativ om man overhode ikke kan smøre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Hehe, ikke bare kan jeg ikke smøre, jeg vet ikke hvordan får på seg skiene engang 😂🙊 nordmenn er født med ski på beina, men jeg er født med svømmesko. Hadde ikke engang sett snø i virkeligheten før jeg kom til Norge. Anonymkode: 4f7fb...9ee
morhjertegod Skrevet 29. januar 2019 #9 Skrevet 29. januar 2019 Jeg har ti år gamle smørefrie ski, funker som bare det til mitt behov. Jeg går på ski når jeg er på hytta, flat mark og oppkjørte løyper. Går på tur, koser meg, trenger ikke at det går så himla fort, nyt naturen og ta det som en tur. Lykke til😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå