Gå til innhold

Spising i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det flere som har barn i barnehagen som bevisst foretrekker å spise matpakken sin heler det en barnehagen legger frem til frokost/lunsj?

Har ett barn på 4,5 år som nesten hele veien har vørt slik. Vil helst spise det som er i matpakken....

Anonymkode: 67a84...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har barnet matpakke når det er mat i barnehagen?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Belima skrev:

Hvorfor har barnet matpakke når det er mat i barnehagen?

Mulig jeg må uttale meg litt mer presist da... Når de serverer mat, så vil barnet ha matpakken sin? Skjønner no? D ehar med matpakke i barnehage hver dag... men den spiser de av en gang om dagen eller når de er på tur. Ellers serverer barnehagen mat.

Barnet spiser fint grøt når den serveres, men sånn generelt påleggsmat til frokost eller lunsj, så foretrekker barnet matpakken bestandig.

Skrevet

OK, her jeg bor, så er det enten eller med matpakker. Noen barnehager har alle måltidene andre har ikke. Vet at mange barnehager ber foreldrene ta med mat til frokost, mens resten av dagen er det barnehagene som ordner maten.
Det at ditt barn vil ha sin  mat, kan jo komme av at pålegget du har på er bedre enn det barnehagen serverer. Ikke alltid "ting" er så vanskelig som vi voksne gjør det til.
Vær glad for at du er en god mamma som vet hva barnet liker. 😀

Skrevet
1 minutt siden, Belima skrev:

OK, her jeg bor, så er det enten eller med matpakker. Noen barnehager har alle måltidene andre har ikke. Vet at mange barnehager ber foreldrene ta med mat til frokost, mens resten av dagen er det barnehagene som ordner maten.
Det at ditt barn vil ha sin  mat, kan jo komme av at pålegget du har på er bedre enn det barnehagen serverer. Ikke alltid "ting" er så vanskelig som vi voksne gjør det til.
Vær glad for at du er en god mamma som vet hva barnet liker. 😀

Joda, jeg vet hva hun liker :)... Og hun spiser bra. Ikke noe galt der. Men skulle nesten ønske at hun spiste litt av det barnehagen legger frem også...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg vet hva hun liker :)... Og hun spiser bra. Ikke noe galt der. Men skulle nesten ønske at hun spiste litt av det barnehagen legger frem også...

Du kan jo sende med 1 skive i matpakka som skal være frokost, så må hun spise det barnehagen har til de andre måltidene. Noen ganger er det lurt å spørre de ansatte om råd og om de har et tips til deg.

Skrevet

Da jeg var barn ville jeg også helst ha matpakke fremfor det som ble servert i begynnelsen, og jeg fikk følgende melding. "Synd. Bon apetit!" 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er det flere som har barn i barnehagen som bevisst foretrekker å spise matpakken sin heler det en barnehagen legger frem til frokost/lunsj?

Har ett barn på 4,5 år som nesten hele veien har vørt slik. Vil helst spise det som er i matpakken....

Her er det omvendt. Barn er spiser mye til lunsj (påsmurt eller varmmat) og desto mindre til matpakkemåltidet. 

Er vel bare smak og behag, med mindre barnet er i grenseland mot undervekt er det vel ikke noe å stresse med :)

Anonymkode: 066e4...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...