Gå til innhold

bygde Norge er ikke klar for innflyttere

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi kan vel enkelt og greit konkludere med at bygde Norge er ikke mottakelig for innflyttere, er du i samme oppfatning? 

Anonymkode: 10504...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Kommer i høyeste grad an på hva slags folk som vil komme:-)

Anonymkode: f3daf...749

• Liker 6
Skrevet

Hvilke folk er ikke velkommen da? 

Anonymkode: 5a004...0a7

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke folk er ikke velkommen da? 

Anonymkode: 5a004...0a7

Folk som ikke tilfører bygden noe positivt.

Skrevet

«Bygdenorge» er utrolig mange forskjellige mennesker, forskjellige samfunn og kulturer. Å dra alle «bygdefolk» under en og samme kam blir rett og slett for dumt. 

Anonymkode: 90a7a...658

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor mener du vi kan konkludere med det?

Skrevet

Jeg trodde tvert i mot at mange bygder ønsket innflyttere fordi mange flytter ut.

Anonymkode: 93798...a6e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde tvert i mot at mange bygder ønsket innflyttere fordi mange flytter ut.

Det stemmer. Men det må da være noen som er positivt for bygden, og ikke ytterligere negativt.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer. Men det må da være noen som er positivt for bygden, og ikke ytterligere negativt.

Ja, ser jo den.

Men nå var innlegget mitt ment for ts.

Skrevet

Det stemmer ikke for området jeg kommer fra. :)

Anonymkode: d4e2c...4e8

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi kan vel enkelt og greit konkludere med at bygde Norge er ikke mottakelig for innflyttere, er du i samme oppfatning? 

Dette er nok veldig forskjellig fra sted til sted. Vil tro at dette særlig vil gjelde i små innlandsbygder i dalstråka langt bortafor.

Mens du derimot langs kysten finner veldig mange små bygdesamfunn som ikke ville overlevd uten mange tilflyttere. Da veldig mange av fiskebrukene rundt om er helt avhengi av arbeidskraft utenfra ofte utenlandsk.

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, Kjetil E skrev:

Dette er nok veldig forskjellig fra sted til sted. Vil tro at dette særlig vil gjelde i små innlandsbygder i dalstråka langt bortafor.

Mens du derimot langs kysten finner veldig mange små bygdesamfunn som ikke ville overlevd uten mange tilflyttere. Da veldig mange av fiskebrukene rundt om er helt avhengi av arbeidskraft utenfra ofte utenlandsk.

takk, dette synes jeg var et fantastisk innlegg! Jeg tror på det du sier.

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2019 den 12.51, AnonymBruker skrev:

Positivt for bygda? Hva menes med det da?

Holder det ikke at man ønsker å flytte dit og jobbe der? Bygder har stort sett ikke så mye å tilby at de kan velge og vrake i folk som vil flytte dit.

Anonymkode: 7ed22...099

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Positivt for bygda? Hva menes med det da?

Holder det ikke at man ønsker å flytte dit og jobbe der? Bygder har stort sett ikke så mye å tilby at de kan velge og vrake i folk som vil flytte dit.

Joda, dette er ting som blir sett på som positivt. Slike folk er stort sett velkommen.

Som andre ting kan være negative.

Skrevet

Joda, dette er ting som blir sett på som positivt. Slike folk er stort sett velkommen.

Som andre ting kan være negative.

Stort sett velkomne. Ok, det høres ikke akkurat ut som folk blir ønsket velkomne med åpne armer, men det forsterker mitt inntrykk av folk på endel bygder rundt omkring.

Om man ønsker at folk skal flytte til bygdene så er det nok endel som må få en holdningsendring.

Skrevet
On 1/29/2019 at 1:48 AM, AnonymBruker said:

Haha, nei - jeg tror nok ikke at vi enkelt og greit kan konkludere med det gitt 😂

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er altfor mye baksnakking og intriger på bygdene. Før de begynner å skjerpe seg, bør de ikke ta imot innflyttere

Anonymkode: 98551...6fe

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett velkomne. Ok, det høres ikke akkurat ut som folk blir ønsket velkomne med åpne armer, men det forsterker mitt inntrykk av folk på endel bygder rundt omkring.

Om man ønsker at folk skal flytte til bygdene så er det nok endel som må få en holdningsendring.

Du leser nok bibelen som fanden også. Selvfølgelig må en ha en viss kontroll med hva slags folk som kommer til en bygd. Det skal mye mindre til å ødelegge ting i en bygd enn en by, der de bare forsvinner i eteren.

Skrevet

Ja, det er altfor mye baksnakking og intriger på bygdene. Før de begynner å skjerpe seg, bør de ikke ta imot innflyttere

Anonymkode: 98551...6fe

En bør ikke ta imot hva som helst av innflyttere uansett.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du leser nok bibelen som fanden også. Selvfølgelig må en ha en viss kontroll med hva slags folk som kommer til en bygd. Det skal mye mindre til å ødelegge ting i en bygd enn en by, der de bare forsvinner i eteren.

Så kommer det an på hva som menes med det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...