Gå til innhold

Invitert i bryllup, ikke utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venninne som skal gifte seg før sommeren, og jeg er invitert i bryllupet. Vi har kjent hverandre siden vi ble født begge to og har alltid hatt god kontakt, bare ikke en felles vennekrets. Vært på turer sammen, kan prate om alt etc. Jeg har ikke fått beskjed om noe utdrikningslag. Pleier ikke det å planlegges ganske lenge før selve bryllupet? Høres ut som at jeg er litt bitter men helt ærlig så blir jeg litt lei meg om jeg ikke er invitert, da bruden ikke har så vanvittig mange nære venner og jeg ser på meg selv som en av dem.. Noen som hadde blitt såret eller overdriver jeg?

Anonymkode: 82e28...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdrikningslaget er det jo ikke bruden som planlegger, så av og til skjer det at noen ikke blir invitert rett og slett fordi forlover ikke har helt kontroll på gjestelisten. 
Men jeg syns at det er litt tidlig å bekymre seg for dette et halvt år før bryllupet. De fleste utdrikningslag jeg har vært i, har vært 1-2 mnder før bryllupet, og har fått invitasjon 1-2 mnder på forhånd. Hadde ikke forventet at det skjedde noe med dette før nærmere påske.

Anonymkode: d2bf1...8ae

• Liker 12
Skrevet

Det er jo bare januar og utr-lag skal jo ikke holdes før rett før bryllupet.  Ikke sikkert forlover har begynt å planlegge enda. 

• Liker 1
Skrevet

Okei, takk for svar! Jeg har aldri vært i bryllup så trodde det ble planlagt flere måneder i forveien 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, takk for svar! Jeg har aldri vært i bryllup så trodde det ble planlagt flere måneder i forveien 

Bare ikke bli skuffet. Det er ikke alltid at et utdrikningslag er noe svær greie, eller blir holdt i det hele tatt. 

• Liker 5
Skrevet

Det er jo bare et pluss å slippe?

Anonymkode: 1d589...612

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke bli skuffet. Det er ikke alltid at et utdrikningslag er noe svær greie, eller blir holdt i det hele tatt. 

Nei, det kan være noe så enkelt som en middag ute.  Alt etter hva bruden ønsker.

Skrevet

Jeg skal i bryllup i juni, juli og august og er invitert i tilhørende utdrikningslag til alle tre. For at datoen skal klaffe for flest mulig er det jo naturlig å sette datoen en god stund i forveien, uten at man nødvendigvis planlegger alt. Vet du noe om forloveren er en person som tar ting på sparket, eller kanskje du kan spørre bruden hva hun tenker? (Ikke om bruden vet om innhold, men jeg vet f.eks at mine venninner leverte lister med de som bør inkluderes til forloverne sine).

Anonymkode: ecb9b...83f

Skrevet

Kanskje hun ikke vil ha? Jeg ville ikke det.

Anonymkode: e75c8...92b

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som vil ha utdrikningslag heller. Jeg ville ikke ha det, og hadde det derfor ikke heller. Bestevenninnen min hadde det heller ikke før hun giftet seg.

Skrevet

Grad av planlegging og utføring av utdrikkningslag er veldig ulikt fra person til person. 
Jeg har vært med å planlegge ett, der brukte vi knapt en måned på planleggingen. Ett annet ble det brukt over ett halvt år på planlegging.  
Sistnevnte var det mange som måtte reise for å være med, og vi planla i god tid for å få alt til å klaffe med fly/jobb/overnatting i tillegg til at det var ett opplegg som krevde mye planlegging og mange hjelpere. Det ble holdt 2 uker før bryllup.
førstnevnte var alle deltagere lokale, og gjennomføringen ble gjort ganske enkelt, og ble holdt nesten ett halvt år før. 

Men du kan alltids sende melding til forloveren å spørre om det er lagt noen planer. 

Anonymkode: a191b...b64

Skrevet

Min mening er at det er bedre å ha utdrikningslag på vår/sommer da det kan være lettere å finne på noe ute. Jeg har vært i et hvor vi i deler av utdrikningslaget stod på vannski (kjempegøy!). I et annet hadde vi piknik på en strand. 

Anonymkode: 2126a...565

Skrevet

Jeg hadde en god venninne, hvor jeg syntes forloveren var altfor treg med å invitere. Tror jeg faktisk etterspurte datoen før hun sendte invitasjon 🤔

Anonymkode: a2659...43e

Skrevet

Jeg vil tro dato ikke er satt enda, og ingen er invitert enda. Men kjenner du forlover så kan du jo spørre litt, tilby å hjelpe til hvis hun trenger det etc

Anonymkode: dce00...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...