Gjest Melk Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Hvorfor koker man flasker? Man steriliserer jo ikke puppen om man gir melk? Så mye rart som babyer sutter på skulle man tro det holdt å vaske dem i varmt vann?
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Så vidt jeg vet har huden egne bakterier "som renser opp". I flasken kan det florere melkebakterier, som kun drepes ved sterilisering.
Gjest Melk Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 Så vidt jeg vet har huden egne bakterier "som renser opp". I flasken kan det florere melkebakterier' date=' som kun drepes ved sterilisering.[/quote'] Men hva med alle gjenstander babyer har en tendens til å slikke på i løpet av en dag? Hva gør forresten melkebakterier for noe skadelig?
monja Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 Man trenger ikke å koke flasker lenger enn til barnet er 6 mnd for da er tarmsystemet mer modent og kan håndtere bakterier. Melkebakterier kan gi fryktelige magesmerter, diare og feber og det vil vi jo ikke utsette våre små for. Det er jo derfor man ikke skal bruke rester av oppvamet melk heller.
Gjest Melk Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 OK, så det gjelder kun melkebakterier og ikke andre normale bakterier? Jeg er så gæren at jeg nesten tror jeg hadde tatt sjansen på å ta de i oppvaskmaskinen, jeg.... :oops:
monja Skrevet 8. april 2005 #6 Skrevet 8. april 2005 Jeg vasker dem i oppvaskmaskina jeg. Og har gjort det en stund....men smokkene på flaska steriliserer jeg i mocrosterilisator.
kariannemor Skrevet 8. april 2005 #7 Skrevet 8. april 2005 Det er veldig viktig å koke flaskene til små babyer.. For når man kun vasker flaskene kan det faktisk bli igjen bakterier ifra melken som ikke er så særlig for de små! Vi har kjøpt en micro sterilisator, og med den er jobben fort gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå