Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte og går på tyroxin, men har ikke funnet rette dosen ennå. Det verste med dette er at jeg føler det har forandret hele meg, jeg er mer depresiv og følelse av at hjernen ikke henger med; kan føles som en hjerneskade. Føler meg ofte fjern og detter ut av samtaler osv. Jeg er klar over at dette er mye av de samme symptomene som på depresjon, men hver også klar over at stoffskifte også virker inn på psyken..

Er det andre her som også sliter med det samme eller andre problemer pga stoffskiftet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte men går ikke på tyroksin. Min lege mente at jeg måtte bare lære meg å leve på en annen måte. Trøtt, slapp og til tider ukonsentret, men jeg klarer meg og prøver å gjøre det beste ut av det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Zille: Lære deg å leve på en annen måte?? Få deg for all del ny lege! Det kan jo faktisk være farlig, du kan få dårlig psyke og du kan risikere å bli tykk bare for å nevne noe.

Gjest: Ja du kan bli deprimert, få angst og bli temmelig dårlig psykisk. Dette kan vare opptil ett år etter at du har kommet på rett dose.

Jeg personlig ble så dårlig at jeg vurderte (og vurderer vel enda) og begynne på antidepresiva, men prøver å holde ut uten.

Skrevet
Zille: Lære deg å leve på en annen måte?? Få deg for all del ny lege! Det kan jo faktisk være farlig, du kan få dårlig psyke og du kan risikere å bli tykk bare for å nevne noe.

.

Tykk? Om så, så er nå ikke det verdens undergang. Slapp av, alt er under kontroll, har levd med dette i over 10 år nå. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja hvorfor ikke være syk når man kan være frisk :roll:

Skrevet
Ja hvorfor ikke være syk når man kan være frisk  :roll:

Kjære Cyan, takk for din bekymring over for meg. Men jeg er frisk som en fisk.

Ha en fortreffelig kveld. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja frisk som en fisk.. Det er vel forskjell på lavt stoffskifte og lavt stoffskifte da.

Gjest Starya
Skrevet

Har også lavt stoffskifte, og går selvsagt på Levaxin (thyroxin) for dette. Når kroppen produserer for lite av et hormon den trenger, så kan det være kjekt med kunstig tilførsel, ja...

Jeg har heldigvis ikke problemer med depresjoner, men er fullstendig klar over at det kan følge med. Når jeg trenger å regulere dosen, merker jeg det mest på at jeg blir mer trett, og at hjernen henger enda mindre med enn til vanlig. Konsentrasjonen er alltid dårlig, men havner helt på trynet i perioder.

Gjest tr.starteren
Skrevet

Lære seg å leve med :o ærlig talt, da har du nok ikke hatt de største plagene heller.. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å finne hjelp, det er ikke normalt å måtte gå slik. Hverdagen min kan starte vanlig, noen ganger begynner halsen å "tykne", er mye svimmel, trøtt, urolig og når man går slik store deler av uken, blir man deppa og lei. Hodet kjennes ikke ut som det er med i det hele tatt.

Leste foresten på www.stoffskifte.org under en link til svensk side, hvor vanlig det var å behandle med antidep. til stoffskifteproblemer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 25 år(oppdaget da jeg var bare barn) og jeg har brukt levaxin(tidligere thyroxin) i alle disse årene. Og dette vil jeg måtte bruke resten av livet, men det er helt ok for meg. Kan ikke fatte og begripe av noen lege ikke vil anbefale det?

Kan også nevne at jeg alltid har vært svært slank - bortsett fra da sykdommen ble oppdaget, at jeg har et svært lett og optimistisk syn på livet, aldri vært plaget av depresjoner, og er svært sprek!!!

Jeg har egentlig aldri skjønt meg på de som omtaler denne sykdommen så negativt...men det er selvsagt meget viktig å ta medisin, og gå regelmessig til kontroller!

Skrevet

Plagene du har, høres ut som klassiske stoffskifteplager. Du må nok regne med et år med eksprimentereing (selvsagt i samråd med legen) for å finne en dos som er bra for deg. Så må du også regne med litt tid etter dette for å bli mer eller mindre deg selv igjen. Dette sier jeg ikke for å skremme, men fordi du må gi deg tid (selv om du sikkert er drittlei9. Ikke alle klarer seg bare med Levaxin. En liten dose Liothyronin ved siden av er da ofte det som skal til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...