AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 ...Og jeg er redd det skal bli ekstra synlig hvis han inviterer alle i sin store omgangs- og vennekrets. Det ligger an til at han har 3 ganger så mange gjester som meg (!) når vi sammenligner lister over hvor mange vi vil invitere. Jeg har egentlig bare 1-3 venner. Han har kanskje 10 ganger så mange. Føler det vil bli så trist og flaut i bryllupet hvis folk innser dette,men vil ikke nekte han å invitere de han vil ha med heller. Noen her som har vær i samme situasjon og kan gi noen råd? Jeg blir bare så trist av å tenne på dette. Tenker dere som bryllupsgjester noe over hvilken side de andre gjestene kommer fra? Anonymkode: 4a4d6...4de
Zienna Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Nei, som bryllupsgjest tenker jeg ikke over slikt i det hele tatt. Jeg er helt sikker på at ingen legger merke til sånt. Så ta det helt med ro, Ts. 11
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 Jeg har samme utfordring. Hadde helst villet at vi skulle giftet oss i stillhet, på en med strand med bare nærmeste familie til stede, men mannen vil ha et stort bryllup. Jeg har vel bare 3 venner jeg kunne ha invitert i bryllupet vårt (og den ene er vel egentlig bare en venn av en venn, hun inviterte meg ikke en gang til sitt bryllup for noen år siden) Jeg syntes det er litt flaut. Anonymkode: 059a5...d17 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Gi da virkelig faen i hele festen. Som alle gifte-elskende kvinner her inne sier så er det statusen som betyr noe, ikke festen. Anonymkode: 295fa...588 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Inviter familie og si at du heller ville ha plass til dem i bryluppet. Ingen legger merke til noe med mindre du skal ha brudepiker. Anonymkode: 84687...49b
Gjest O.G. Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gi da virkelig faen i hele festen. Som alle gifte-elskende kvinner her inne sier så er det statusen som betyr noe, ikke festen. Anonymkode: 295fa...588 Status?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 Jeg legger ikke merke til slik Anonymkode: 13021...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Samme her. Jeg forklarte hvor flaut og ubehagelig jeg syns det var for min del, og da fant vi en løsning som passet oss bedre. Vi skal ha kun familie på bryllupsdagen. Og nok uker etter når det blir varmere i været så har vi invitert til vennefest med kjærlighetstema. Da er mine 3 venner invitert og resten (25 stk) er «hans»venner. Da ikke noe formelt selskap. Men en koslig fest med god mat og drikke i (forhåpentligvis) fint sommervær. Anonymkode: e635a...a6a 3
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Jeg forklarte hvor flaut og ubehagelig jeg syns det var for min del, og da fant vi en løsning som passet oss bedre. Vi skal ha kun familie på bryllupsdagen. Og nok uker etter når det blir varmere i været så har vi invitert til vennefest med kjærlighetstema. Da er mine 3 venner invitert og resten (25 stk) er «hans»venner. Da ikke noe formelt selskap. Men en koslig fest med god mat og drikke i (forhåpentligvis) fint sommervær. Anonymkode: e635a...a6a Dere spanderer mat og drikke på denne kjærlighetsfesten? Jeg spør fordi hvis ikke blir gjestene deres å nyte medbragt i tillegg til å ta med gave til kjærlighetsfesten din.....
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har samme problem og gjorde det tydelig at noe annet enn nærmeste familie er uaktuelt, ganske tidlig da forholdet vårt ble seriøst. Anonymkode: f8f8a...822
exictence Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Jeg ville ikke tenkt det var flaut. Heller få gode venner enn mange perifere. Når man skal gifte seg, tenker jeg at hans venner er mine venner og omvendt. Andre får tenke det de vil, men tror ikke de tenker noe. Endret 1. februar 2019 av exictence 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Som gjest ville jeg ikke tenkt over det i et bryllupp. Men sånn ellers, hvis dere skal gifte dere har dere vel vært sammen en stund? Er det ikke noen av "hans" venner det er naturlig at du også kan bli bedre venner med? Eller er det utelukkende kompiser du ikke har noe til felles med? Jeg og kjæresten har en del venner hver for oss men vi har jo også felles venner + at noen av våre separate venner har vi vært en del med sammen slik at det føles som de nå er til dels begges venner. Tenker at om han er så sosial og har så stor omgangskrets mens du ikke har det så burde han inkludere deg i det så det ikke føles som utelukkende hans venner Anonymkode: ef45b...cda 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 De fleste vet ikke oppned på de andre gjestene i et bryllup, og de holder seg ofte til de de kjenner fra før. I et bryllup jeg var i i sommer tror jeg, når jeg tenker tilbake, at brudgommen bare hadde én venn der, forloveren sin. Men det vet jeg egentlig ikke, satt bare med familien min. Og har han virkelig 30 nærme venner? Som er så nærme at han bare MÅ ha dem i bryllupet sitt? Hvis han klarer å pleie 30 vennskap så bra så er han supermann.. Jeg tenker at han kan kutte halvparten av dem, for å møte deg på halvveien. Anonymkode: 6a913...2f3 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 De fleste tenker vel ikke over det, når folk er kommet dit at de gifter seg så er jo venner blitt en "våre venner" greie, ikke mine og dine. Jeg tenker ikke noe over gjester jeg. Syns bare det er hyggelig at brudeparet ønsker å dele dagen. Anonymkode: c7bc2...dcc
ikkevoksen Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 3 minutter siden, O.G. skrev: Men hvorfor er du venneløs da, TS? Hvorfor har det betydning? Mange har få eller ingen venner og det finnes mange grunner til det. Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn press på å ha et helt lag med venner som voksen. 13
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, ikkevoksen skrev: Hvorfor har det betydning? Mange har få eller ingen venner og det finnes mange grunner til det. Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn press på å ha et helt lag med venner som voksen. Fordi jeg vet om mange kvinner som ikke har så mange venner pga de begynte å drite i venninnene sine når de får seg kar. Vennskap må pleies, hvis ikke får man slike situasjoner som TS beskrev.
ikkevoksen Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: Fordi jeg vet om mange kvinner som ikke har så mange venner pga de begynte å drite i venninnene sine når de får seg kar. Vennskap må pleies, hvis ikke får man slike situasjoner som TS beskrev. Du vet jo ingenting om ts. Kanskje hun er introvert, kanskje hun ikke hadde så gode venner i oppveksten og derfor kuttet de ut og ikke har funnet nye, kanskje hun rett og slett ikke har noe særlig arena for å bli kjent med folk på sin alder. Synes det er for dumt å spekulere i. 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som gjest ville jeg ikke tenkt over det i et bryllupp. Men sånn ellers, hvis dere skal gifte dere har dere vel vært sammen en stund? Er det ikke noen av "hans" venner det er naturlig at du også kan bli bedre venner med? Eller er det utelukkende kompiser du ikke har noe til felles med? Jeg og kjæresten har en del venner hver for oss men vi har jo også felles venner + at noen av våre separate venner har vi vært en del med sammen slik at det føles som de nå er til dels begges venner. Tenker at om han er så sosial og har så stor omgangskrets mens du ikke har det så burde han inkludere deg i det så det ikke føles som utelukkende hans venner Anonymkode: ef45b...cda Han er veldig inkluderende heldigvis.Jeg liker de fleste han har introdusert meg for og er blitt venner med hans nærmeste venner. Men ikke slik at jeg og de finner på ting på fritiden uten at min samboer er med. Det samme gjelder min beste venninne og min samboer. ts Anonymkode: 4a4d6...4de
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 8 minutter siden, ikkevoksen skrev: Du vet jo ingenting om ts. Kanskje hun er introvert, kanskje hun ikke hadde så gode venner i oppveksten og derfor kuttet de ut og ikke har funnet nye, kanskje hun rett og slett ikke har noe særlig arena for å bli kjent med folk på sin alder. Synes det er for dumt å spekulere i. Jeg stilte et spørsmål bare. Ikke gjør dette til mer enn hva det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå