Gå til innhold

"Jeg har visst fått klamydia, vær så god,ta en pille!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

To uker inn i forholdet dukker typen opp, lettere stresset, på universitetet jeg studerer og drar meg ut av lesesalen.

Og han sier nettopp dette...

"Ehm...jeg har visst fått klamydia...fikk en pille av legen. Her er en til deg og.."...

Og deretter...før jeg rekker å reagere..

"Hvordan går det her på studiet da?"

Vel....hvordan ville DU ha reagert?

Anonymkode: 2e33c...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville anklagd han for utroskap og om han nekta hadde jeg hvertfall kjefta på han for å ikke være ansvarsfull nok til å teste seg etter sin forrige partner før han lå med meg! 

Forresten så kjenner jeg bare til praksis med at man må til legen for å få egen resept. Jeg har spurt om man kan få pille til partner og men de sier nei. Så trolig så har han gitt deg halve sin egen kur og ingen av dere blir ordentlig behandla. 
Husk at begge må testes igjen 2 uker etter endt kur for å sjekke om dere er reine og ikke ha sex før dere har vært hos lege og fått svar på nye prøveresultateter igjen ellers smitter dere bare hverandre frem og tilbake. 

Anonymkode: 6b040...cf6

• Liker 4
Skrevet

Vi har vært sammen to uker... Tviler på utroskap og så rask smitte...? Men han hadde en ff (les flyfille) rett før han traff meg.. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville ha gitt meg selv et realt spark bak for å ha hatt sex uten at motparten kunne legge fram papirer på at han var sjekket og frisk. Og så hadde jeg sparket meg selv enda litt til for å ha skippet kondom for tidlig.

SÅ hadde jeg bestilt time til lege for å få en skikkelig sjekk som inkluderer gonorè og HIV.

• Liker 10
Skrevet

Fyren der hadde jeg ikke stolt på ett sekund. 

Støtter Ulvens innspill over.

• Liker 1
Skrevet

Fikk han det av deg eller gav han det til deg?

Skrevet
15 minutter siden, Forundret.. skrev:

Fikk han det av deg eller gav han det til deg?

Ga det.. 

Skrevet

Den situasjonen har jeg vært i, bare at jeg var den som fikk det påvist og måtte fortelle kjæresten. Vi hadde da vært sammen en snau måned. Vi tok kur begge to, brukte kondom til vi begge testa negativt og fortsatte forholdet. Fortsatt sammen i dag :) 

Du må bestille time til lege, du må ha egen kur for å bli frisk. 

Anonymkode: aa58a...7ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer nesten mer på at han dro deg ut av lesesalen... Klamydia kan gi få til ingen symptomer, så er ikke sikkert han visste at han hadde det da han traff deg. 

Å kalle andre jenter for flyfiller kan du forresten holde deg for god til. 

• Liker 9
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 time siden, Ulven skrev:

Jeg ville ha gitt meg selv et realt spark bak for å ha hatt sex uten at motparten kunne legge fram papirer på at han var sjekket og frisk. Og så hadde jeg sparket meg selv enda litt til for å ha skippet kondom for tidlig.

SÅ hadde jeg bestilt time til lege for å få en skikkelig sjekk som inkluderer gonorè og HIV.

Legge frem papirer på at han var sjekket og frisk? Er det noe man gjør når man starter å date en ny i dagens datingverden eller? Mener du at hun burde krevd det før hun lå med han? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville anklagd han for utroskap og om han nekta hadde jeg hvertfall kjefta på han for å ikke være ansvarsfull nok til å teste seg etter sin forrige partner før han lå med meg! 

Forresten så kjenner jeg bare til praksis med at man må til legen for å få egen resept. Jeg har spurt om man kan få pille til partner og men de sier nei. Så trolig så har han gitt deg halve sin egen kur og ingen av dere blir ordentlig behandla. 
Husk at begge må testes igjen 2 uker etter endt kur for å sjekke om dere er reine og ikke ha sex før dere har vært hos lege og fått svar på nye prøveresultateter igjen ellers smitter dere bare hverandre frem og tilbake. 

Jeg fikk medisin til både meg og partner for noen år siden.

Anonymkode: d8d1f...9b6

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Legge frem papirer på at han var sjekket og frisk? Er det noe man gjør når man starter å date en ny i dagens datingverden eller? Mener du at hun burde krevd det før hun lå med han? 

Kan kun referere til ungdommene og de unge voksne her jeg bor, og ja der er det blitt vanlig at man sjekker seg før et nytt forhold og før man har sex uten kondom. Veldig fornuftig med tanke på hvor mye kjønnsykdommer som er der ute spesielt av klamydia. Med tanke på at man har fått behandlingsresistent gonorè hadde ikke jeg turt å ha sex med en ny uten at vedkommende var sjekket og funnet frisk. 

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg reagerer nesten mer på at han dro deg ut av lesesalen... Klamydia kan gi få til ingen symptomer, så er ikke sikkert han visste at han hadde det da han traff deg. 

Å kalle andre jenter for flyfiller kan du forresten holde deg for god til. 

Jeg kaller også meg selv for flyfille hvis jeg ukritisk og ansvarsløst ligger med alle å enhver. Så pass intelligent bør man være at man forstår at man bør beskytte seg selv og andre for sykdommer. 

Anonymkode: 34e56...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...