Gå til innhold

Mannen og jeg blir ikke enige - trenger råd fra dere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har vi prøvd ut to ulike løsninger:

1) Åpent hus fra (...) til(...) 

2) Satt feiringen til én dag,men fordelt folk på to klokkeslett (11 og 16). 

Begge har funka greit for vår del,men åpent hus er noe vi kommer til å fortsette med. 

Anonymkode: 972ba...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til det som lurte på hvordan vi har gjort det tidligere. De andre barna er født på sommeren. Da har vi invitert alle, å kunnet bruke terrassen.

Ang åpent hus. Hvordan gjør man det med mat å kaker som ikke kan stå fremme hele dagen? Blir ikke like høytidelig som når alle spiser samtidig, men det er vel konseptet.

Ts

Anonymkode: 9f50e...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det til en dag. Barna kan jo også lære seg at man har EN feiring ikke flere.

Vi har også store familier, men har bare begrenset det. Ikke alle kusiner og fettere trenger å ta med barn.

Anonymkode: 71474...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja, jeg synes også det er slitsomt at vi er så mange. Men med mine og hans nærmeste familie er vi 26 bare med våre foreldre og søsken og oss. Så kommer nieser og nevøer og faddere i tillegg. 

Men vi føler ikke at vi ikke kan invitere enkelte av de heller. Så hva skal en gjøre da?

Barnebursdag kommer i tillegg.

ts

Dette hørtes utmattende ut.

Ha hjemmebursdag med aller nærmeste familie (altså dere og egne barn). Om to barn har bursdag tett på, så feirer dere eventuelt samtidig med uformelt opplegg. 

Anonymkode: c08fb...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme utfordring. Er (heldigvis) sjelden vi blir så mange, da noen bor langt borte. Men stort sett 25-30 stk. 

Det blir trangt og litt kaos, men alle synes det er greit. Har brukt å ha det på selve dagen, altså stort sett etter jobb/bhg/skole. Da har en av oss sluttet litt tidligere, så kommer folk når det passer for dem. 

Gryte (laget dagen før) med tilbehør og pølse med brød. Kaker, som også er laget på forhånd. Bestemødrene tar alltid med en kake hver, så vi trenger ikke styre så mye. Engangsservise og uhøytidelig. Folk sitter der det går, og på skift :fnise: 

Det er så sjelden at familiene våre omgåes og alle trives sammen, så vi synes det er hyggelig å ha alle i en bursdag. 

Jeg er slik som mannen din i tillegg, synes det blir mye styr med to familiefeiringer.

(Det andre barnet har bursdag på sommeren, så det er som du sier myyyye enklere)

Anonymkode: e30ba...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til det som lurte på hvordan vi har gjort det tidligere. De andre barna er født på sommeren. Da har vi invitert alle, å kunnet bruke terrassen.

Ang åpent hus. Hvordan gjør man det med mat å kaker som ikke kan stå fremme hele dagen? Blir ikke like høytidelig som når alle spiser samtidig, men det er vel konseptet.

Ts

Noe enkel mat er vanlig, rundstykker (ferdig påsmurt i kjøleskapet, tas frem etter som det blir tomt), pølser (varm opp nytt vann og sleng oppi noen flere etterhvert), gryte (varm opp i mindre kjeler, slik at en gigagryte behøver å stå fremme hele dagen).

Boller, muffins er det bare å ta frem etterhvert. Mange kaker klarer seg en del timer fremme, men f.eks bløtkake eller marsipankake får man evt ta frem med jevne mellomrom. Dette er jo også familie, så å be de gå i kjøleskapet å forsyne seg kan jo også være en mulighet. 

Åpent hus er lite høytidelig,  men om man ønsker å be alle, og å leie et lokale er utelukket så gjør det vel ikke så mye om det blir litt enkelt i år? 

Anonymkode: 69984...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja, jeg synes også det er slitsomt at vi er så mange. Men med mine og hans nærmeste familie er vi 26 bare med våre foreldre og søsken og oss. Så kommer nieser og nevøer og faddere i tillegg. 

Men vi føler ikke at vi ikke kan invitere enkelte av de heller. Så hva skal en gjøre da?

Barnebursdag kommer i tillegg.

ts

Har dere 10 søsken hver ? 🙈

Anonymkode: b66e1...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en helt vanlig barnebursdag? Altså typ 7årsdag? Gidder hele storfamilien å komme hver gang? Hadde aldri skjedd hos oss. Storfamilien kommer kun til dåp og konfirmasjon. 

Jeg er enig med mannen, dette hørtes ut som et forferdelig styr. 

Anonymkode: 77d6b...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere 10 søsken hver ? 🙈

Anonymkode: b66e1...c89

Mannen har fire søsken, jeg har tre, de er alle gift/samboere. Våre foreldre, vår to felles barn og hans to eldre barn med samboere = 26stk. Så kommer nieser og nevøer.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...