Gå til innhold

Leie hybel, felles inngang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal leie en hybel, 2 etasje i et hus. Det er felles inngang med huseier. 

Har møtt en mann jeg dater. Han bor et stykke unna, så han overnatter når han er hos meg. Det jeg lurer på er om jeg må spørre huseier om det er greit han venter alene i hybelen mens jeg er på jobb? 

Eller er dette noe huseier ikke har noe med? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Sjekk kontrakten. Noen kontrakter har begrensninger på overnattingsgjester, hvis ikke så er det fritt frem. 

Anonymkode: a58d2...57d

Skrevet

Jeg hadde spurt om det var greit.

Anonymkode: 6f72b...d09

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk kontrakten. Noen kontrakter har begrensninger på overnattingsgjester, hvis ikke så er det fritt frem. 

Anonymkode: a58d2...57d

Har spurt og det er greit med overnatting. Mer det at han skal være alene på hybelen mens jeg er på jobb. 

Men det er kanskje noe huseier ikke trenger å vite?

Skrevet

Utleier har ingenting med hvem du har besøk av. Sier kontakten noe annet er den ulovlig. 

Anonymkode: 716e0...d71

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utleier har ingenting med hvem du har besøk av. Sier kontakten noe annet er den ulovlig. 

Bare tenkte siden han blir alene i hybelen mens jeg er på jobb. Men da er altså ikke det noe jeg trenger å spørre om?

Skrevet
33 minutter siden, Anonym-bruker skrev:

Bare tenkte siden han blir alene i hybelen mens jeg er på jobb. Men da er altså ikke det noe jeg trenger å spørre om?

Korrekt. 

Skrevet

Jeg ville sagt fra (ikke spurt), slik at ikke huseier blir engstelig om han/hun er hjemme på dagtid og hører lyder i huset.

Anonymkode: 4e98e...d12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...