AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Har lest litt her inne, folk skriver at altfor mange foreldre mister omsorgen for barna sine pga barnevernet. Noen nevnte til og med sakkyndige som reagerer på dette. Nå forstår jeg ingenting... På Budfir sine sider eller hva det nå heter, gikk helt ut av det nå da, så står det at 1 % av alle saker som blir behandlet hos barnevernet går til omsorgsovertakelse. Jeg søkte en del på dette og jeg får ikke den ene % til å stemme, bare se den Facebook gruppen, hvor mange medlemmer det er der og hvor mange som skriver i desperasjon og fortvilelse. Sakkyndige reagerer, advokater, leger osv. Er det da virkelig bare 1 % omsorgsovertakelser i Norge? Virker som det er langt flere med tanke på alt som står skrevet i media? Noen som forstår seg på dette her? Anonymkode: 375a8...3e2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 28. januar 2019 Tenk på alle sakene som ikke blir omtalt. Alle saker som er foreldre som ber om hjelp, ulike tiltak osv. Alle sakene som blir åpnet og lukket etter tre måneder. Ikke rart i det hele tatt.. Fokuset til barnevernet er ikke å ta barn som enkelte tror... Anonymkode: 3de93...e30 83
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 Aner ingenting om den prosenten. Men jeg vet om flere familier som er meldt til barnevernet, hvor barnevernet har henlagt saken etter en stund. En familie jeg vet om ble meldt, men det var melderen som var gæærn. Men bv plikter likevel å sjekke saken grundig, og dette blir jo også en del av statistikken. Anonymkode: 442ef...15e 14
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Det er den ene eller de samme to folka som skriver her om dette, hvorav du er minst en av dem. Men det jeg leser på bufdirs sider (ble nysgjerrig), er at 40% av dem som mottar hjelp, får det utenfor hjemmet. Anonymkode: a7642...2d3 13
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er den ene eller de samme to folka som skriver her om dette, hvorav du er minst en av dem. Men det jeg leser på bufdirs sider (ble nysgjerrig), er at 40% av dem som mottar hjelp, får det utenfor hjemmet. Anonymkode: a7642...2d3 Hmm. Hvor fant du det? Det så jeg ikke. Anonymkode: 375a8...3e2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Når bv vil komme på hjemmebesøk her etter barnefaren fikk flere bekymringsmeldinger på seg,så ble jeg livredd å tenkte at nå mister jeg gutten min! Hadde jo lest både her inne og i media at BV ofte tok barn uten grunn. Men hjemmebesøket gikk fint,de var høflige normale "gjester" som ikke snoket rundt i huset eller åpnet kjøleskap og skap for å se hva som er der. De gikk kun inn i rommene som de ble innvitert i. Det var to oppegående mennesker som observerte oss og følte ikke at de prøvde å finne feil. Jeg fikk masse posetive tilbakemeldinger etter hjemmebesøket og de kom aldri på flere besøk. De henla saken etter ca 3 mnder. Nå er det over ett år siden jeg sist hørte fra de,å jeg er ikke lenger redd for barnevernet. Du merket at de bare hadde ett oppriktig ønske om sønnen vår skulle ha det bra i hjemme sitt,å det måtte de forsikre seg om at han fikk hos meg og hos far. Anonymkode: 9b8a6...51e 48
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 1 %? Det var da skremmende lite. Det er mange flere barn som skulle blitt tatt enn det som faktisk er reell statistikk.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest litt her inne, folk skriver at altfor mange foreldre mister omsorgen for barna sine pga barnevernet. Noen nevnte til og med sakkyndige som reagerer på dette. Nå forstår jeg ingenting... På Budfir sine sider eller hva det nå heter, gikk helt ut av det nå da, så står det at 1 % av alle saker som blir behandlet hos barnevernet går til omsorgsovertakelse. Jeg søkte en del på dette og jeg får ikke den ene % til å stemme, bare se den Facebook gruppen, hvor mange medlemmer det er der og hvor mange som skriver i desperasjon og fortvilelse. Sakkyndige reagerer, advokater, leger osv. Er det da virkelig bare 1 % omsorgsovertakelser i Norge? Virker som det er langt flere med tanke på alt som står skrevet i media? Noen som forstår seg på dette her? Anonymkode: 375a8...3e2 Husk at de som får barna sine fjernet eller opplever omsorgsovertakelse av forskjellig art ikke nødvendigvis reagerer som statestikk. Om det er 10 saker pr år, så får man ikke 10 reaksjoner pr år, for de 10 vil kanskje fortsette å reagere og føle sterkt på dette meste år (sammen med de neste 10 sakene, slik at vi da hører 20 stemmer..) året etter der igjen er det 30 stemmer som roper, osv. Mange av de som skriver og utleverer ofte barna sine på hårreisende vis i sosiale medier for eksempel, skriver om at barna ble tatt fra dem for både X og Y antall år siden. Anonymkode: 7b28b...003 26
Gjest BearMama Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest litt her inne, folk skriver at altfor mange foreldre mister omsorgen for barna sine pga barnevernet. Noen nevnte til og med sakkyndige som reagerer på dette. Nå forstår jeg ingenting... På Budfir sine sider eller hva det nå heter, gikk helt ut av det nå da, så står det at 1 % av alle saker som blir behandlet hos barnevernet går til omsorgsovertakelse. Jeg søkte en del på dette og jeg får ikke den ene % til å stemme, bare se den Facebook gruppen, hvor mange medlemmer det er der og hvor mange som skriver i desperasjon og fortvilelse. Sakkyndige reagerer, advokater, leger osv. Er det da virkelig bare 1 % omsorgsovertakelser i Norge? Virker som det er langt flere med tanke på alt som står skrevet i media? Noen som forstår seg på dette her? Anonymkode: 375a8...3e2 Så mye er det faktisk ikke skrevet i media. Ikke i troverdig media. Meste er på blogger, useriøse sider og disse FB gruppene med en gjeng gærninger som av åpenbare grunner ikke er skikket til å ivareta et barn....
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, BearMama skrev: Så mye er det faktisk ikke skrevet i media. Ikke i troverdig media. Meste er på blogger, useriøse sider og disse FB gruppene med en gjeng gærninger som av åpenbare grunner ikke er skikket til å ivareta et barn.... En del intervju med han der sakkyndig som heter Eindar Salvesen. Litt merkelig at det er kun han som uttaler seg om de «grusomme sannheter» i barnevernet. Han har med seg 250 andre tydeligvis, men kun han som både skriver i media og intervjues Anonymkode: 375a8...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Men den der statistikken som er på budfir sine sider, er det den til å stole på? Anonymkode: 375a8...3e2
Gjest Winterlady Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 5 minutter siden, BearMama skrev: Så mye er det faktisk ikke skrevet i media. Ikke i troverdig media. Meste er på blogger, useriøse sider og disse FB gruppene med en gjeng gærninger som av åpenbare grunner ikke er skikket til å ivareta et barn.... VG og Aftenposten. Ikke troverdig nok?
Gjest BearMama Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En del intervju med han der sakkyndig som heter Eindar Salvesen. Litt merkelig at det er kun han som uttaler seg om de «grusomme sannheter» i barnevernet. Han har med seg 250 andre tydeligvis, men kun han som både skriver i media og intervjues Anonymkode: 375a8...3e2 Jo, men da blir det jo bare fra én kilde som ikke fremstår som troverdig i det hele tatt. Nå tenker jeg på forskjellige medier med forskjellige troverdige kilder og journalister som er objektive.
Gjest BearMama Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Winterlady skrev: VG og Aftenposten. Ikke troverdig nok? VG er en agurkavis med masse agurknyheter. Er som Se og Hør med litt nyheter. Og uansett er ikke mange artikler med de samme talspersonene det samme som troverdig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at de som får barna sine fjernet eller opplever omsorgsovertakelse av forskjellig art ikke nødvendigvis reagerer som statestikk. Om det er 10 saker pr år, så får man ikke 10 reaksjoner pr år, for de 10 vil kanskje fortsette å reagere og føle sterkt på dette meste år (sammen med de neste 10 sakene, slik at vi da hører 20 stemmer..) året etter der igjen er det 30 stemmer som roper, osv. Mange av de som skriver og utleverer ofte barna sine på hårreisende vis i sosiale medier for eksempel, skriver om at barna ble tatt fra dem for både X og Y antall år siden. Anonymkode: 7b28b...003 I tillegg ser du innleggene til både mor, far, bestemor og tante, men det er fortsatt bare en omsorgsovertakelse, ikke fire. Anonymkode: bba3f...33b 19
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men den der statistikken som er på budfir sine sider, er det den til å stole på? Anonymkode: 375a8...3e2 Hvorfor skulle den ikke være det? Anonymkode: 95797...a57 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 8 minutter siden, BearMama skrev: VG er en agurkavis med masse agurknyheter. Er som Se og Hør med litt nyheter. Og uansett er ikke mange artikler med de samme talspersonene det samme som troverdig. Hvilke medier kan vi egentlig stole på da? Og hvem kan vi stole på? Disse «skandalene» i barnevernet vært nevnt av flere forskjellige offentlige personer høyt oppe i systemet. Det stod i VG, Dagbladet og Aftenposten. Er det bare tull alt sammen? Anonymkode: 375a8...3e2 1
Gjest Winterlady Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 Kanskje er det nettopp de vi kan stole på? Fordi at vi i Norge stoler for mye på staten? Og tror at staten er feilfrie og aldri gjør feil? Og disse folka prøver å få oss til å våkne og innse galskapen?
Gjest BearMama Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke medier kan vi egentlig stole på da? Og hvem kan vi stole på? Disse «skandalene» i barnevernet vært nevnt av flere forskjellige offentlige personer høyt oppe i systemet. Det stod i VG, Dagbladet og Aftenposten. Er det bare tull alt sammen? Anonymkode: 375a8...3e2 Poenget er at det er ikke SÅ mange saker som folk skal ha det til. Det er en liten brøkdel av Norges befolkning som mister omsorgen for barna sine, og så kan det skje feil fordi systemet er menneskelig. Men man skal som sagt ikke lenger enn til Facebook for å innse at de som mister barna sine aldri burde hatt lov til ha barn i utgangspunktet. Endret 28. januar 2019 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 4 minutter siden, BearMama skrev: Poenget er at det er ikke SÅ mange saker som folk skal ha det til. Det er en liten brøkdel av Norges befolkning som mister omsorgen for barna sine, og så kan det skje feil fordi systemet er menneskelig. Men man skal som sagt ikke lenger enn til Facebook for å innse at de som mister barna sine aldri burde hatt lov til ha barn i utgangspunktet. Enig med deg der, mye rart inn på denne gruppen. Får frysninger av å lese. Likte ikke det denne psykologen skriver og sier. Han får oss til å miste total tro på systemet. Domstolene, psykologene og alle de andre som jobber for barnevernet. Har du tid og lyst, se denne. Hvorfor skal slikt vært tillatt hvis alt dette er bare oppspinn osv? Jeg vil egentlig ha en forklaring på dette da det interesserer meg, jeg vil finne ut hvorfor han sier det han sier. Anonymkode: 375a8...3e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå