Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal straks igang med bachelor, men er litt usikker på hva jeg skal skrive om. Har til nå tenkt på resiliens eller vold og overgrep. Eks. hvilken rolle man som miljøterapeut i skolen har når det gjelder avdekking av vold og overgrep. Eller hvorfor noen mot alle odds klarer seg bra. 

Er også åpen for andre interessante temaer. 

Noen som har noen innspill eller forslag? Eller forslag til bøker/artikler? Det er så mye spennende jeg vil lære mer om, og vanskelig å bestemme seg 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Viljus skrev:

Hei!

Skal straks igang med bachelor, men er litt usikker på hva jeg skal skrive om. Har til nå tenkt på resiliens eller vold og overgrep. Eks. hvilken rolle man som miljøterapeut i skolen har når det gjelder avdekking av vold og overgrep. Eller hvorfor noen mot alle odds klarer seg bra. 

Er også åpen for andre interessante temaer. 

Noen som har noen innspill eller forslag? Eller forslag til bøker/artikler? Det er så mye spennende jeg vil lære mer om, og vanskelig å bestemme seg 😅

Hei!

De temaene du har tenkt på, høres veldig spennende ut! 😊 Jeg kommer ikke på noen andre temaer du kan skrive om, men jeg skal si ifra dersom jeg kommer på noe! Jeg skal også skrive bachelor i sosialt arbeid, og har tenkt litt på å skrive om psykisk utviklingshemning. Jeg syntes det er veldig interessant å vite noe mer om, spesielt hvordan jeg som sosialarbeider kan tilrettelegge for at de får en aktiv og meningsfull hverdag.

Det som er viktig, er å velge noe som du liker veldig godt og som du er interessert i! Det gjør det hele litt enklere. Masse lykke til! 😃

Skrevet

Høres spennendes ut å skrive om vold i skolen. Et tips er selvfølgelig å finne ut av hvor det kan være hull i forskningen eller tatt for gitte antakelser. 

Nå har jeg ikke studert sosialt arbeid, men jeg tenker at det kunne vært interessant å prøve å få tak i noen informanter som nå er voksne, men som har opplevd vold da de gikk på skolen og foretatt kvalitative intervjuer med dem. Dette ville jeg gjort på grunn av at jeg føler det er ekstremt viktig å få tak i deres egne innsikter og erfaringer. Det blir isåfall viktig å være varsom med tanke på etiske retningslinjer selvfølgelig. 

Anonymkode: 01cea...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...