Gå til innhold

Flanell sengetøy og nupper

male32

Anbefalte innlegg

Soverommet her er neppe isolert, så kaldt som det er. For å klare å legge meg der er jeg nødt til å bruke flanell sengetøy. Det blir ikke så kaldt og føles mykt og godt mot huden. Iallfall når det er nytt.

Problemet er at etter et par vask blir det veldig mye nupper. Jeg har fulgt råd som å vaske det alene, innsiden ut og ikke tørketrommel. Det nupper fremdeles, og etter noen vask kjennes det ut som grovt sandpapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var rart. Jeg har mange flanellsengesett, men ingen av de har blitt nuppete. Jeg vasker de på 60 grader med billig vaskemiddel, innimellom tørketrommel. Kan det være veldig dårlig kvalitet på de du har kjøpt?

Anonymkode: 2ef83...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var rart. Jeg har mange flanellsengesett, men ingen av de har blitt nuppete. Jeg vasker de på 60 grader med billig vaskemiddel, innimellom tørketrommel. Kan det være veldig dårlig kvalitet på de du har kjøpt?

Vasker de heller ikke med innsiden ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle flanellsengesettene jeg har fra Kid nupper etter en vask, de fra Princess nupper ikke.

Anonymkode: b6f12...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fra andre steder. Og gå til innkjøp av nuppefjerner!:-)

Anonymkode: fda7f...98b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det der med billigere flanellsengetøy. Anbefaler å kjøpe flanellsengesett av god kvalitet, eller kjøp noen dyre av bomull. De føles omtrent som flanell og holder seg mye og gode vask etter vask. 

https://www.kid.no/soverom/sengetoey/axel-garnfarget-flanell-sengesett/graa-sengesett-140x200-cm-flanell-knapper/

Anonymkode: 8ab51...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker øyenbrynstrimmer over mine mens jeg ser film. Funker fjell. Nuppefjerner funker ikke godt nok på laken.

Skyllemiddel er bortkastet tid.

Anonymkode: 216d4...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk skyllemiddel, og bruk flanell sengetøy av god kvalitet. Jeg syns kvaliteten på f.eks Princess, Kid og Jysk sine sengetøy er sinnssykt dårlig sammenlignet med f.eks Høie. Etter min erfaring må man betale litt for god kvalitet for å si det sånn. 

Anonymkode: 5df3a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke opplevd nupper på flanell, men vi har bare hatt det i ett år. Ikke spesielt god kvalitet (i alle fall var det ikke dyrt), men vi bruker bare Blenda sensitive og vann på 60 grader. Har ikke tørketrommel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...