AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Har lurt litt på en ting, og det er å få en slags nøytral vurdering av en person på åssen type utseende man har, hvilken hårsveis jeg burde ha, hvilke klær, fra en objekt stylist/et eller annet.Finnes det noen sånne personer / salonger, noen tips? Har selvfølgelig fått litt innspill fra venner/familie, men kunne tenke meg noen dønn ærlige som ser det litt utenifra. Nå høres jeg sikkert veldig usikker ut, og litt er jeg jo, men det går litt på at jeg ikke kan noe om mote, feks, og ønsker å være litt mer kul i både hår, hud, klesveien fremover..På forhånd takk. Anonymkode: 39d82...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Hm, hvem tørr å være dønn ærlige? Hvordan vet de om mottaker tåler det? En jente i klassen min ga meg ett kjempekompleks i ungdommen fordi hun påpekte noe negativt ved utseendet mitt som jeg aldri hadde tenkt på. #takkskaldufaenmegha Anonymkode: eb612...bf7 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 Men fargeanalyse finnes, og en god frisør ser jo hva som kler deg. Og så er det herlig å komme inn i en klesbutikk der selgeren treffer på stilen din, og som selger deg akkurat de klærne som gjør det beste ut av kroppen din. Anonymkode: eb612...bf7
Thyra Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men fargeanalyse finnes, og en god frisør ser jo hva som kler deg. Og så er det herlig å komme inn i en klesbutikk der selgeren treffer på stilen din, og som selger deg akkurat de klærne som gjør det beste ut av kroppen din. Anonymkode: eb612...bf7 Det har jeg aldri opplevd. 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Hva angår frisyre er det bare å gå til en dyktig frisør (ikke lærling, selv om det også finnes kjempe mange dyktige av de! Men det er litt mer risikabelt enn noen som har jobbet lengre og en kan finne vurdering på) Anonymkode: a7862...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, hvem tørr å være dønn ærlige? Hvordan vet de om mottaker tåler det? En jente i klassen min ga meg ett kjempekompleks i ungdommen fordi hun påpekte noe negativt ved utseendet mitt som jeg aldri hadde tenkt på. #takkskaldufaenmegha Anonymkode: eb612...bf7 Om en ber noen være dønn ærlig kan en nesten ikke bli fornærmet når de faktisk er dønn ærlig.. Anonymkode: a7862...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Du vil aldri få et fasitsvar fordi sånt er helt åpent for tolkning. Kanskje noen hadde likt å sett deg med "frekk" rødfarget piggsveis, andre med lange skinnende lokker. Kommer helt an på hvem du spør. Stil og "kulhet" er veldig subjektivt. Hva liker du selv? Se til dem du syns har en bra stil og ser bra ut. Hvordan gjør de det? Se helst til de som ligner på deg selv. Ta bilder av antrekkene dine, det er også en fin måte å se seg selv med andre øyne. Eksperimenter litt. Når får du flest komplimenter? Anonymkode: 13496...050 2
Professor Orm Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lurt litt på en ting, og det er å få en slags nøytral vurdering av en person på åssen type utseende man har, hvilken hårsveis jeg burde ha, hvilke klær, fra en objekt stylist/et eller annet.Finnes det noen sånne personer / salonger, noen tips? Har selvfølgelig fått litt innspill fra venner/familie, men kunne tenke meg noen dønn ærlige som ser det litt utenifra. Nå høres jeg sikkert veldig usikker ut, og litt er jeg jo, men det går litt på at jeg ikke kan noe om mote, feks, og ønsker å være litt mer kul i både hår, hud, klesveien fremover..På forhånd takk. Anonymkode: 39d82...eaa Du bør lese deg opp på David kibbe og se om du kjenner deg igjen i noen av typene, prøve å ta testen hans. Evt kan du sende pm og evt bilder så kan jeg hjelpe deg på vei. Jeg fikk gjort dette hos ei som driver med det fulltid, men det kostet meg en formue. Dette handler ikke om attraktivitet, men hvilken fysisk fremtoning du har og hvordan du kan finne en stil hvor du kler deg på en måte som harmonerer med hva du er ☺️
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 Har du ikke ei nær venninde som kan være ærlig med deg? Jeg og mine nærmeste er det når det kommer til både nye klesplagg, ny hårsveis eller sminke som er helt på trynet. En frisør vil lage noe som kler deg, bare si til frisøren hun kan få gjøre hva hun vil og at du vil ha en ny og mer kledelig look Det finnes også stylister man kan ha med seg på shopping for 4500 kr for en dag inkludert klesplagg og de vil også være ærlige går jeg ut fra. Ellers så kan du jo etterlyse en på Finn småjobber eller her Sikkert noen som vil hjelpe med ærlig veiledning Anonymkode: e6848...7b0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Sånne folk finnes ja, de kalles stylister, hudpleiere og frisører. Jeg har aldri hatt stylist selv, men er jo bare å google og sjekke litt reviews. Koster nok skjorta, du må jo også ha en haug med kontanter å bruke når dere skal ut og kjøpe disse klærne. Folk som leier personal shoppers går vel ikke akkurat på Cubus og handler. En god frisør kan se hva du kler av sveis og farge. Hvis du bor i Oslo, så gå til Knut Eirik på Clou. Lurer faktisk på om han vant den realitykonkurransen som het noe a la stylistene, eller kom på andreplass iallfall. Så du kan jo fritte han ut om klesstil også imens han gir deg verdens fineste hårsveis. Han er seriøst en magiker med farge og saks. Hudpleiere er jo dønn ærlige, jeg kommer ofte ut av en hudpleiesalong med mer komplekser for huden enn jeg hadde fra før. Gå til en hudpleieklinikk som har Visia hudanalyse for eksempel, så får du vite alt som er feil og fint med huden din, og egnet hudpleie for den. Sminketips kan du få gratis på en typ Mac-butikk eller lignende sminkebutikker hvor de har sminkespeil. Nå er det nok varierende kvalitet på de sminkørene der da så jeg aner ikke hvem som er gode. Du kan jo bare hoppe fra disk til disk og se selv hva du liker best. Du kan jo også gå på en typ salong a la Jan Thomas (nå synes jeg han har ræva klessmak da, men flink til å sminke) og punge ut for å få full pakke fra topp til tå. Anonymkode: d4497...928
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Hvor bor du? Anonymkode: d8b55...075
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor bor du? Anonymkode: d8b55...075 Oslo Anonymkode: 39d82...eaa
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #13 Skrevet 29. januar 2019 Trinny og Susannah er verdensberømte stylister, og da de gav norske kjendiser makeover var samtlige misfornøyde. Sophie Elise sa tilogmed at hun aldri hadde følt seg så stygg. Stil og mote er noe som kan læres. Det er bare å kaste seg uti det TS. Det finnes så mange ressurser gratis på nett. Start med å observere andre, også kopierer du det du liker. Anonymkode: 13496...050 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå