AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Er utdannet som helsesekretær og trenger å forfriske kunnskapen min innenfor dips programvare og lurer på hvor lang tid saksbehandlingen tar før jeg får en hospiteringplass og eventuelt hvor mange dager varer den? noen som har erfaring rundt dette ? Anonymkode: 9d210...d6e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Saksbehandlingen? Har du krav på hospiteringsplass? Anonymkode: f2f8d...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saksbehandlingen? Har du krav på hospiteringsplass? Anonymkode: f2f8d...1c0 Har ikke alle krav på det! De som trenger oppfriskning. Anonymkode: 9d210...d6e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Nei du har ikke krav på hospitering på sykehus fordi du trenger oppfriskning. Du kan spørre, men noe krav har du ikke, og de er i sin fulle rett til å si nei. Anonymkode: f2f8d...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei du har ikke krav på hospitering på sykehus fordi du trenger oppfriskning. Du kan spørre, men noe krav har du ikke, og de er i sin fulle rett til å si nei. Anonymkode: f2f8d...1c0 Har du prøvd det og fått nei? Anonymkode: 9d210...d6e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd det og fått nei? Anonymkode: 9d210...d6e Jeg trenger ikke hospiteringsplass, jeg har hatt fast jobb på sykehus i over tyve år. Ingen sykehus er pliktig til å gi en hvem som helst hospiteringsplass. De fleste er bundet opp i avtaler med ulike utdanningsinstitusjoner (og av og til nav), og får folk som trenger praksis via de kanalene i et etablert system. At du helt på egenhånd ønsker å hospitere er greit nok, men du har en forventing om at dette er en rettighet, og det er det ikke. Du kan henvende deg og spørre, men det er helt opp til stedet du spør om de vil ha deg inn. Skal du jobbe med Dips jobber du med sensitiv pasientinformasjon, se litt større på det, hvorfor skal man ta inn en fra gaten og gi dem full tilgang til journalsystemet? Hvis du trenger en oppfriskning i Dips antar jeg du har brukt programmet før, og kan få et oppfriskning når du evt får en jobb der du trenger det. Anonymkode: f2f8d...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke hospiteringsplass, jeg har hatt fast jobb på sykehus i over tyve år. Ingen sykehus er pliktig til å gi en hvem som helst hospiteringsplass. De fleste er bundet opp i avtaler med ulike utdanningsinstitusjoner (og av og til nav), og får folk som trenger praksis via de kanalene i et etablert system. At du helt på egenhånd ønsker å hospitere er greit nok, men du har en forventing om at dette er en rettighet, og det er det ikke. Du kan henvende deg og spørre, men det er helt opp til stedet du spør om de vil ha deg inn. Skal du jobbe med Dips jobber du med sensitiv pasientinformasjon, se litt større på det, hvorfor skal man ta inn en fra gaten og gi dem full tilgang til journalsystemet? Hvis du trenger en oppfriskning i Dips antar jeg du har brukt programmet før, og kan få et oppfriskning når du evt får en jobb der du trenger det. Anonymkode: f2f8d...1c0 Hahaha... alle har så rare og forskjellige meninger og da er det sånne personer som meg som sliter med å komme seg inn arbeidsmarkedet. Har snakket med en bemanningbyrå angående dette og de henviste meg til at jeg burde først hospitere i noen dager for å bli kjent med dips og andre arbeidsoppgaver en sekretær gjør før jeg eventuelt kunne få jobb gjennom dem. Fordi de ikke har tid til å gi opplæring og kan ikke kaste bort tid på en som ikke har jobbet som helsesekretær på lenge. Derfor lurte jeg på om det Var noen som har fått hospitering som helsesekretær på sykehuset. Anonymkode: 9d210...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå