AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Del Skrevet 28. januar 2019 Hei! Har nettopp flyttet hjemmefra i ny leilighet i en blokk og skal til dette med å bestille Internett. Jeg spurte huseieren om det, og han sa bare "vi har altibox her i huset"(skjønner ikke helt hva det betyr?). Søkte opp adressen min på altibox og så står det "viken fiber er din leverandør", og de har et tilbud på 40/40 mbps i måneden (nok for meg) til 568kr. Men så gikk jeg inn på telenor og skrev inn adressen min der, og da fikk jeg opp at de også kan levere til meg, og tilbydde 50/50 mbps for 499, altså et bedre tilbud. Kan jeg selv velge det beste alternativet, selv om megleren/huseier sa at de hadde "altibox i blokka"? Betyr det liksom at blokka er satt opp for det og at det vil ta lengre tid om jeg velger telenor? Har egen router osv og vil egentlig få dette på plass så fort som mulig, gjerne på dagen; burde jeg ta velge det megler sa i så fall, eller har ikke det noe å si? så forvirra! takk Anonymkode: 9d2ff...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Del Skrevet 28. januar 2019 Betyr ikke det at du bare må ha kort i TV'n og at du ikke trenger dekoder for å se TV? Det blir vel evt billigere kanskje. Du kan alltids ringe altibox å høre Anonymkode: 8782b...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Del Skrevet 28. januar 2019 Åja er det alt? Kunne ikke brydd meg mindre om tv egentlig haha. Vil bare ha dem med billigst Internett Anonymkode: 9d2ff...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Del Skrevet 28. januar 2019 Leier du leilighet? Når det er "altibox i blokka" kan det hende han mener at det er inkludert i fellesutgiftene, eller at sameiet/borettslaget har avtale med Altibox som gir billigere pakke. Dette vet isåfall Altibox så jeg ville startet med å kontakte dem og spurt om det, med adressen din. Ser du skrev den inn og fikk opp det tilbudet men det kan hende at lavere hastighet er inkludert så kanskje best å ringe. Om sameiet eller borettslaget har hjemmeside kan du også sjekke om det står noe der. Har de ingen avtale som gir rabatt bestiller du bare fra de som gir deg best tilbud Husk at du ofte må regne med leie av ruter osv i prisen så hender det blir mer enn det de skriver i tilbudene sine med store bokstaver... Anonymkode: a114c...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Del Skrevet 28. januar 2019 Hvis det er en borettslagavtale så har dere mest sannsynlig mye bedre pris hos Altibox enn det som står på hjemmesiden deres. Jeg ville ringt Altibox og sjekka. Hvis du skal ha internett fra en anna leverandør så avhenger det av at de har kabler inn(med mindre du skal ha mobilt bredbånd), og hvis de ikke har kabler inn så må dette legges inn. Har du gammel telefonlinje inn i huset så kan Telenor mest sannsynlig levere på den(dsl). Hadde jeg kunnet velge mellom dsl og fiber så hadde jeg definitivt valgt fiber til en litt høyere pris. Anonymkode: 81112...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 28. januar 2019 #6 Del Skrevet 28. januar 2019 Det betyr at borettslaget antagelig har en avtale med altiboks slik at du får det billigere via borettslaget. Ring de og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Del Skrevet 28. januar 2019 Ring til altibox, høres ut som at du får dele nett og tv med huseier og slipper å inngå eget separat abonement til dyrere penge Anonymkode: 53834...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 28. januar 2019 #8 Del Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åja er det alt? Kunne ikke brydd meg mindre om tv egentlig haha. Vil bare ha dem med billigst Internett Anonymkode: 9d2ff...815 Altiboks er også Internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Del Skrevet 28. januar 2019 Høres forresten ut som det er Viken fiber i huset, og tror man kan bestille nett direkte fra Viken fiber, så sjekk prisene der også. (Hvis Telenor tilbyr 50/50 på din adresse så kan nok de også benytte fiberkablene som er der da. Dsl gir tall som feks 40/5 osv ikke likt opp og ned) Anonymkode: a114c...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 28. januar 2019 #10 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg bodde tidligere i borettslag som hadde avtale med en leverandør og da hadde vi gratis grunnpakke med Internett og tv, prisen var bakt inn i husleia. Vi betalte bare mellomlegget dersom vi ønsket oppgradering. Dette er grunnen til at du må ringe de og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Del Skrevet 28. januar 2019 Sjekk om det er en fellesavtale i blokka. Ring Altibox og hør. Uansett, når du til slutt velger en leverandør så hør alltid om innstallasjonspris og bindingstid. Anonymkode: fe03f...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Del Skrevet 28. januar 2019 på vikenfiber står det "Bor du i borettslag eller sameie? Kontakt styret ditt for priser" , fikk ikke noe info om dette, annet en beskjed om å ringe direkte til altibox av huseier, og aner ikke hvem som er styret mitt? Sitter vikenfiber også på informasjon? Anonymkode: 9d2ff...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #13 Del Skrevet 28. januar 2019 Det står vanligvis hvordan du kontakter styret på en oppslagstavle et sted i blokka, men ellers kan du bare kontakte Altibox også. De vet sikkert hvem de har avtaler med. Anonymkode: 1a404...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå